Op zoek naar een samenwerkingspartner?

Momenteel werk ik samen met verschillende grafisch ontwerpers en communicatiebureau’s. Ik adviseer en ondersteun bij het ontwerp en neem de bouw van website en nieuwsbrief over. Zodat jij kan doen waar jij het beste in bent!

Ben jij een communicatieprofessional of een grafisch ontwerper?

Wil je met een gerust hart de website en nieuwsbrief van je klant kunnen uitbesteden?

WordPress en MailChimp

Ik specialiseer me in het maken van WordPress websites en MailChimp nieuwbrieven. Jij bepaalt zelf vanaf welke fase ik in het proces stap. Vanaf het eerste moment van kennismaking heeft mijn voorkeur zodat ik vanaf het begin al kan adviseren en meedenken.

Alle voordelen op een rij:

  • opgeleid als grafisch ontwerper aan de kunstacademie
  • ruim 10 jaar ervaring met ontwerpen en bouwen van websites
  • je bent geen tijd kwijt aan het maken van photoshop bestanden, een stijlgids in pdf is voldoende
  • vaste expert aan wie je vragen kan stellen
  • tijd over om te doen waar jij goed in bent!
  • jouw klant kan mij bellen als er iets is met de website
  • jouw klant krijgt een gedegen uitleg over hoe hij/zij zelf de website kan aanpassen

Aanvullende diensten

De websites die ik oplever zijn responsive, en geschikt om te optimaliseren voor SEO doeleinden. Als er teksten worden aangeleverd met zoekwoorden zal ik deze doorvoeren. Maar let op, ik ben geen tekstschrijver en ook geen SEO-expert. Indien gewenst kan ik je in contact brengen met een van mij andere samenwerkingspartners op het gebied van

  • SEO tekstschrijven (blogs, nieuwsbrieven)
  • Storytelling (pakkende teksten)
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Fotografie

Werkwijze

Hieronder lees je de verschillende stappen die ik samen met jouw klant zal maken. Aan jou op welk moment je mij mee laat lopen in het proces. Uiteraard heeft het mijn voorkeur om zo vroeg mogelijk mee te lopen zodat we in een vroeg stadium met de online presentatie van jouw klant kan meedenken.

Kennismaking

Uiteraard wil je weten of het klikt en of ik voor jou de juiste persoon ben. En omgekeerd wil ik eerst weten voor wie ik een website of nieuwsbrief ga maken. Daarom hebben we altijd een kennismaking op kantoor of een gesprek via de skype/telefoon (als je wat verder weg woont). Zo beginnen we er allebei met een goed gevoel aan.

Doelen & wensen

Samen bepalen het doel van de website en/of de nieuwsbrief en de bijbehorende wensen qua functionaliteiten. Bijvoorbeeld een contactformulier, een aanmeldblok voor je nieuwsbrief, een header met call-to-action buttons etc.

Content

We spreken af wie de teksten en foto’s plaatst, wat jij zelf kan doen en wat je uitbesteed aan mij. Over het algemeen plaatst ik de eerste versie en voer je zelf latere revisies uit. Daarnaast bekijken we op pagina niveau wat je doel is met die pagina en welke call-to-action er aan moet hangen.

Planning

De start van de bouw loopt parallel met het vullen van de website. Reken op een doorloop tijd van 1-2 maanden. Maar binnen 3 weken online zou ook kunnen. In de praktijk laten teksten en foto’s toch iets langer op zich wachten dan gepland. En daarnaast is het vaak moeilijk om je van te voren een goed beeld te vormen van de website en heb je de tijd nodig om er goed over na te denken. Als er eenmaal wat staat komen er vaak nieuwe ideeën en wensen. En daar is natuurlijk ruimte voor.

Ontwerp

Vanaf dag 1 kan je meekijken met de ontwikkeling van je website. Op deze manier kan ik je alle mogelijkheden laten zien. Zo bepalen we samen de layout en de uitstraling. Het kan wat veel zijn, maar ik wil dat je zelf ook goed nadenkt over je wensen en doelen.

1e overleg

Zodra de menustructuur staat, teksten en foto’s zijn geplaatst en het design er grofweg staat gaan we samen we website doornemen. Dit is het moment dat we de layout en het design vastleggen. Ik neem je mee in het beheer van je website zodat je weet waar je de content kan aanpassen en hoe je ook zelf de layout kan aanpassen. Dit is ook het moment dat er nog geschoven kan worden qua indeling/layout.

Zelf vullen en aanpassen

Bij het eerste overleg heb ik je uitleg gegeven over hoe jij zelf de website kan aanpassen. Mocht je nog teksten willen aanpassen of zijn in dit stadium pas klaar dan kan je ze zelf toevoegen. Zo leer je gelijk het onderhoudsysteem kennen en kan ik je helpen als er iets nog niet lukt.

Puntjes op i

Nadat het ontwerp is goedgekeurd worden de puntjes op de i gezet. Social media accounts gekoppeld, contactfomulier en koppeling met de nieuwsbrief kunnen worden gemaakt.

2e overleg en oplevering website

We nemen de hele website door en kijken wat er nog aangepast moet worden en zetten de deadline vast.
Zodra alles naar wens is en mijn werkzaamheden zijn afgerond gaan we over tot het stellen van een datum voor de livegang.

Livegang

Het kan ook zijn dat je zelf nog wat wil aanpassen nadat de website is opgeleverd, maar zodra het kan halen we de website uit onderhoudsmodus en staat ie dan eindelijk live! Spannend moment maar altijd een feestje waard 🙂

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle