Video ondertiteling op YouTube

Video ondertiteling op YouTube

Er is een makkelijk manier om ondertiteling toe te voegen aan je video.

LEZEN >>

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Ik kom met regelmaat een website tegen waar ik een wildgroei aan plugins zie. Soms zie ik wel drie verschillende contactformulieren-plugins. Maar dit is niet het enige waar het mis gaat. Tijd voor een opschoon actie!

LEZEN >>

Hoe plaats je een video op YouTube

Hoe plaats je een video op YouTube

Video is niet meer weg te denken als onderdeel van je online marketing. Maar wat doe je nu met zo’n video als je deze eenmaal hebt laten maken?

LEZEN >>

Start dit jaar met videomarketing

Start dit jaar met videomarketing

Het gebruik van video is enorm toegenomen de afgelopen jaren. Data abonnementen voor je telefoon zijn goedkoper geworden. En de internetverbinding sneller. Hierdoor word het bekijken van video’s aantrekkelijker. Video trekt meer de aandacht dan tekst en afbeeldingen en is daarom ideaal voor tutorials en promo’s van je dienst of product.

LEZEN >>

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Heb je moeite om de juiste toon te vatten voor je website teksten en voor je blogs? Het schrijven van één of meerdere persona’s kan je daar bij helpen. Gebruik mijn sjabloon als hulpmiddel, je kan hem gratis downloaden.

LEZEN >>

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

In dit blog probeer ik een aantal blokken uit van de nieuwe Gutenberg editor om te kijken of mijn Yootheme thema de styling automatisch oppakt. Waarschijnlijk heb jij een ander thema maar dan is dit blog ook zeker interessant.

LEZEN >>

Plugin: MailChimp for WordPress

Plugin: MailChimp for WordPress

Maak je gebruik van segmenten in MailChimp en loop je er tegen aan dat de standaard formulieren de data niet (kan) updaten? Met deze plugin kan het wel. Bekijk de video waarin ik uitleg hoe je deze installeert en gebruikt.

LEZEN >>

Lancering Samen-Doe-Sessies

Lancering Samen-Doe-Sessies

Vanaf 6 februari 2019 start ik met Samen-Doe-Sessies. Er zijn nog 2 plekken beschikbaar voor de Gutenberg sessie.

LEZEN >>

Jaaroverzicht 2018

Afgelopen jaar heb ik weer veel mooie projecten mogen doen. Hieronder volgt een overzicht met een selectie.

LEZEN >>

Weekplanner voor je online marketingacties

Weekplanner voor je online marketingacties

Stiekem ben ik best wel een beetje trots op mijn nieuwe weekplanner. Hij is ontstaan vanuit de wens om mijn eigen online marketingacties beter te plannen. Een mooie planner waar ik ook het hele jaar naar kan blijven kijken.

LEZEN >>

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Laadt je pagina langzaam? Grote kans dat je te grote foto’s en afbeeldingen hebt geüploadt.

LEZEN >>

De nieuwe Gutenberg editor in de praktijk

De nieuwe Gutenberg editor in de praktijk

Afgelopen donderdagavond kwam de update voor WordPress 5.0 beschikbaar en inmiddels heb ik deze versie op verschillende test websites gezet. Ze staan allemaal nog overeind. Deze website draait nu ook op versie 5.0. Ik voelde zelf wel een beetje de spanning. Zijn alle templates en plugins compatible met deze versie? En hoe gaan mensen de Gutenberg editor vinden? Voor je nu zelf op update knop gaat drukken, maak eerst even een backup en probeer het anders op een kopie van je website uit.

LEZEN >>

Kiddocom – keeping kids safe

Kiddocom – keeping kids safe

In september is de website van Kiddocom live gegaan na maanden van hard werken. In februari ben ik met Arianne en Gerdien het traject gestart met een strategiesessie. In maart heb ik een testomgeving aangemaakt waardoor we ook een praatmodel hadden. Zo werd ook duidelijk wat er mogelijk was, welke fotografie er moest komen.

LEZEN >>

Online marketing als onderdeel van je strategie

Online marketing als onderdeel van je strategie

In mijn zoektocht naar een duidelijke uitleg stuitte ik op de online marketing tree. Er zijn verschillende versies. Ik heb de versie van mainlinemedia.com toegevoegd. Als je beneden op het plaatje klikt krijg je de volledige pdf te zien. Let wel op dit is al weer een versie uit 2009 is al weer een verouderde weergave, maar grotendeels nog kloppend.

LEZEN >>

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

WordPress website kan je heel makkelijk uitbreiden met een extra functionaliteit. Bijvoorbeeld een slider,  contactformulier of een aanmeldformulier. Als deze opties zijn voorradig in de vorm van plugins of worden in het template gebouwd door je webdeveloper/webbouwer.

LEZEN >>

Introductie online leeromgeving MailChimp en WordPress

Introductie online leeromgeving MailChimp en WordPress

Het is zover, ik ben gestart met een online leeromgeving. 

LEZEN >>

Gutenberg editor activeren? Wat gebeurt er dan met mijn website?

Gutenberg editor activeren? Wat gebeurt er dan met mijn website?

Afgelopen week stuurde ik een mail naar mijn klanten met de vraag welke editor ze wilden gebruiken. De klassieke editor of over naar de Gutenberg editor.

LEZEN >>

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

Een kleine checklist met manieren om zelf je vindbaarheid aan te passen.

LEZEN >>

Voorkom SPAM op je WordPress website

Voorkom SPAM op je WordPress website

Op spam zit niemand te wachten, en het is grotendeels ook te voorkomen.

LEZEN >>

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Categorieën en tags zijn heel handig om bij een grote hoeveelheid aan blogs. Hiermee kan je namelijk indelen. Beter vindbaar voor Google en voor je bezoeker.

LEZEN >>

Afleidingsvrij aan je blog werken

Afleidingsvrij aan je blog werken

Word je ook wel eens afgeleid door al die extra info als je een blog aan het typen bent? Daar kan je wat aan doen.

LEZEN >>

Hoe toegankelijk is jouw website?

Hoe toegankelijk is jouw website?

Met een toegankelijke website neem je de verantwoordelijkheid om je website toegankelijk te maken voor iedereen. Ongeacht of ze nu een beperking hebben of niet. Denk hierbij aan mensen die kleurenblind zijn, dyslexie of gezichtsproblemen hebben. Of wat als je niet zo’n vaste hand hebt en je moet op een klein knopje klikken. Voorbeelden te over.

LEZEN >>

Maak jezelf vindbaarder door SEO, zoekmachineoptimalisatie

Maak jezelf vindbaarder door SEO, zoekmachineoptimalisatie

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina’s optimaliseren voor Google.

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina’s optimaliseren voor Google.

LEZEN >>

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Staat de blogfunctie van jouw WordPress website nog niet goed ingesteld? In deze video leg ik uitgebreid uit hoe je dat zelf kan aanpassen.

LEZEN >>

Revisie terug zetten in WordPress

Revisie terug zetten in WordPress

Ik ben op dit moment de Gutenberg editor aan het uitproberen en heb gelijk al mijn eerste pagina stuk gemaakt. Gelukkig heeft WordPress een revisie systeem ingebouwd.

LEZEN >>

Gutenberg editor van WordPress, mijn eerste ervaringen

Gutenberg editor van WordPress, mijn eerste ervaringen

Vandaag heb ik de Gutenberg plugin geïnstalleerd en geactiveerd op mijn eigen website. Ik heb een ‘korte’ schermopname gemaakt zodat je mijn eerste ervaringen ‘live’ kan volgen.

LEZEN >>

“Gutenberg”, de nieuwe WordPress editor komt er aan!

“Gutenberg”, de nieuwe WordPress editor komt er aan!

 

WordPress komt met een nieuwe editor genaamd “Gutenberg”.  Voor de meeste gebruikers zal dit een grote verandering zijn in de manier waarop ze hun berichten en pagina’s vormgeven.

LEZEN >>

Ik word niet gevonden in Google

Ik word niet gevonden in Google

Heb je het idee dat je WordPress website niet goed gevonden word in Google? Dit kan verschillende redenen hebben. 

LEZEN >>

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Op de valreep nog bezig met de AVG? Hopelijk maakt dit afvink lijstje het minder stressvol.

LEZEN >>

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Heb je een webshop of gebruik je formulieren op je website dan moest je al een SSL-certificaat aan te schaffen. Nu met de AVG wetgeving, is het zo goed als verplicht.

LEZEN >>

Toe aan een nieuwe website of restyling?

Toe aan een nieuwe website of restyling?

Ben je toe aan een nieuwe website, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Ik ga graag met jou de samenwerking aan. We gaan samen jouw website maken of restylen. Je bepaalt zelf wat je uit handen geeft en wat je zelf wil doen. 

LEZEN >>

Wat te doen met een gebroken link oftwel een 404 pagina

Wat te doen met een gebroken link oftwel een 404 pagina

In elke website kom je ze wel tegen,  pagina’s die helemaal niet meer bestaan. Teveel kapotte links kan een negatieve impact hebben op je website. Het kan je een klant kosten. En wat betreft Google kan het een indicatie zijn dat het een oude verwaarloosde website is.

LEZEN >>

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Is jouw website mobiel vriendelijk? Steeds meer mensen gebruiken hun mobiel of tablet om een website te bekijken. Hoe ziet die van jou er uit?

LEZEN >>

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb je ook een Google Analytics account laten koppelen aan je website en nieuwsbrief maar doe je er niks mee? Met een aantal simpele instellingen kan je al heel gericht meten wat er op je website gebeurd. Een bron van informatie om je website te kunnen verbeteren.

LEZEN >>

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

25 mei wordt de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Dit heeft gevolgen voor jouw website en nieuwsbrief. Het is niet de meest leuke klus maar het is nu wel de tijd om er mee bezig te gaan. Graag help ik jou op weg om je website klaar te maken voor de AVG.

In het Engels wordt deze wet GDPR (General Data Protection Regulation) genoemd, vandaar dat je deze term ook tegenkomt.

LEZEN >>

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Een eigen huisstijlfont in een nieuwsbrief is mogelijk maar zal niet bij iedere lezer worden getoond.

LEZEN >>

Cookie wetgeving

Cookie wetgeving

Zorg dat je een melding geeft van de cookies die je gebruikt op je website. Vraag expliciet toestemming aan je bezoeker om deze te mogen plaatsen.

LEZEN >>

Haal meer uit je website

Haal meer uit je website

Zoals ik al eerder schreef vind ik het zo ontzettend jammer als ik een website aflever waar vervolgens niks meer mee gebeurt. Met een nieuwe website ben je er nog niet, dan begint het pas. Je website is een marketing tool om je online zichtbaarheid te verbeteren. Er zijn genoeg vervolgstappen en aanvullingen die je kan doen om meer uit je website te halen.

LEZEN >>

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?

LEZEN >>

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Heb je een product of dienst die je wil verkopen via je website gebruik dan een landingspagina.

LEZEN >>

De vijf webtrends van 2018

De vijf webtrends van 2018

Elke maand krijg ik weer de NET magazine in de bus, een engels tijdschrift voor webdesigners en developers. Dit keer zat er een special bij met de 5 webtrends voor 2018 en deze deel ik hier graag met je.

LEZEN >>

Je eerste MailChimp Automation instellen

Je eerste MailChimp Automation instellen

Staat automation instellen nog op je lijstje maar stel je het de hele tijd uit? Misschien kan ik je met deze vlog dan op weg helpen. In deze video stel ik de meest eenvoudige automation in. Als jou dit ook lukt dan kun je ook een stapje verder gaan een “funnel” instellen. Een trechter op z’n Nederlands. Je stuurt mensen via een bepaalde route naar een verkoop of andere actie

LEZEN >>

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Trackbacks en pingback zijn allebei notificaties. Als jij in jouw blog refereert aan een blog van een collega en een link plaatst dan krijgt diegene een melding daarvan, mits hij dit aan heeft staan.

LEZEN >>

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mailmarketing is nog steeds heel effectief als je het op de juiste manier gebruikt. Vandaag wat meer over automation om je conversie te verhogen.

LEZEN >>

SEO, wat kan en moet ik zelf doen?

SEO, wat kan en moet ik zelf doen?

Wat kan je zelf doen na oplevering? Ga en blijf bloggen. Waardevolle content is echt de nummer 1 als het gaat om hoog scoren in Google. 

LEZEN >>

Online beter vindbaar worden

Online beter vindbaar worden

Ik ben altijd wel bezig met de vraag hoe ik mijn dienstverlening kan verbeteren. En daarnaast hoop ik natuurlijk dat de website die ik gebouwd heb goed scoort in Google.

LEZEN >>

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Nu de optie om in te kunnen schrijven klaar is, kan je starten met het maken van je campagne. Voor het maken van een campagne moet je een template kiezen. Je hebt hierin verschillende opties, basis, bestaand template of zelf eentje maken door in de html code te duiken.

In deze blog doorlopen we alle stappen van het aanmaken van een campagne. In stap 5 gaan we ons eigen template op maat maken.

LEZEN >>

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Je wilt graag meer leads en meer conversie, zorg dan dat je website er goed uit ziet!

LEZEN >>

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Ik krijg met regelmaat een nieuwsbrief ontwerp opgestuurd dat breder is dan 600 pixels.

LEZEN >>

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Iedere nieuwsbrieflezer gebruikt weer wat anders. Welke e-mailclient er wordt gebruikt kan je achterhalen in je de lijst statistieken.

LEZEN >>

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Heb jij een ontwerp met meerdere foto’s (en tekst) in kolommen naast elkaar.

LEZEN >>

Automation MailChimp beschikbaar voor iedereen

Automation MailChimp beschikbaar voor iedereen

Yes, automation is nu ook beschikbaar voor de gratis accounts

LEZEN >>

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Wist je dat je heel makkelijk je contacten van LinkedIn kan exporteren? De meeste mensen hebben behoorlijk wat contacten, waarom zou je ze niet uitnodigen voor het lezen van je nieuwsbrief? Hieronder vertel ik je hoe je de contacten kan exporteren en daarna kan importeren in MailChimp.

LEZEN >>

Pagebuilder Pro om zelf je layouts en website te maken

Pagebuilder Pro om zelf je layouts en website te maken

Zelf aan de slag met je website maar vind je layouts ontwerpen moeilijk?

LEZEN >>

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Bij MailChimp kan je kiezen voor een afbeelding met tekst en buttons er overheen. Deze afbeelding zal hij helaas niet bij iedereen tonen.

LEZEN >>

Voor welk template in MailChimp moet ik kiezen?

Voor welk template in MailChimp moet ik kiezen?

MailChimp bied een aantal varianten als het om thema’s gaat. Voor elk wat wils.

LEZEN >>

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

Van de week heb ik een nieuwsbrief opgemaakt voor een klant die ik zelf wat aan de lange kant vond. Wat kan je nu doen om deze toch in te korten zonder dat je informatie weglaat.

LEZEN >>

Grafisch ontwerp laten omzetten naar een MailChimp nieuwsbrief – deel 1

Grafisch ontwerp laten omzetten naar een MailChimp nieuwsbrief – deel 1

Het is mogelijk om je eigen grafisch ontwerp om te laten zetten naar een MailChimp template voor je nieuwsbrief. Er zijn echter wel wat aandachtspunten om teleurstelling te voorkomen.

LEZEN >>

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Automatisch een mail naar je abonnees op je MailChimp lijst na elk nieuw blog. Het is mogelijk met een RSS feed vanuit WordPress en de RSS feed en een campagne van MailChimp.

LEZEN >>

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Eerder schreef ik een blog over Google reviews het lijkt de beste optie maar is dat het ook?

LEZEN >>

Verhoog je ranking met Google Places review

Verhoog je ranking met Google Places review

Er kwam bij mij een vraag binnen over het plaatsen van reviews (recommendations, testimonials) op je website. Er zijn heel wat aanbieders maar als je een kort onderzoekje doet via de Google zoekmachine kom je uit op drie grote spelers. Yelp, Facebook en Google. Mijn advies kan wat kort door de bocht zijn maar ik zou kiezen voor een combinatie van Facebook en Google.

LEZEN >>

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

Heb je een paar producten die je te koop wil aanbieden maar wil je niet met Woocommerce werken? Dan is de formulieren plugin Gravity Forms een hele mooie oplossing. Ik gebruik deze zelf al jaren en hij is zijn geld meer dan waard. Naast deze plugin heb je ook een koppeling nodig naar een betaalsysteem. Ik gebruik hiervoor de iDeal koppeling van Pronamic. De naam kan wat verwarrend zijn want in dit geval sluiten we niet zelf een ideal contract af maar gebruiken we Mollie als paymentprovider. Mollie heeft een iDeal-abonnement en jij betaald per transactie een bepaald bedrag.

LEZEN >>

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Zodra je een grove opzet hebt gemaakt van je nieuwsbrief kan je tekst en afbeeldingen gaan plaatsen. En natuurlijk starten met het vormgeven van je brief middels kleurkeuze en typografische keuzes.

LEZEN >>

SEO – zoekmachine optimalisatie

SEO – zoekmachine optimalisatie

Je wil graag gevonden worden en het liefst bovenin de zoekmachine resultaten van Google staan. Dat willen we graag allemaal. Om dit mogelijk te maken moet je website geoptimaliseerd worden voor de Google zoekmachine. Wat houd dat in? De zoekmachine is een soort robot die continue het internet afstruint, op zoek naar nieuwe pagina’s. Deze worden gelezen (geïndexeerd) en opgeslagen. Je pagina’s optimaliseren houd in dat Google de zoektermen gaat vinden waar jouw potentiële klanten op zoeken. Een pagina die “welkom” als titel heeft is fout nummer 1.

LEZEN >>

Wat zet je in een nieuwsbrief?

Wat zet je in een nieuwsbrief?

‘Wat zet je in een nieuwsbrief?’

De vraag werd terloops gesteld, tussen een hap brood en een slok melk door.

LEZEN >>

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

In mijn e-book : Een onmisbare listbuildingtechniek, de weggever vertel ik hoe je o.a. een document kan toevoegen aan een sign-up formulier. Maar je kan natuurlijk ook documenten toevoegen aan een nieuwsbrief.

LEZEN >>

Beter vindbaar in Google met de Yoast SEO plugin

Beter vindbaar in Google met de Yoast SEO plugin

YOAST SEO plugin Met YOAST SEO plugin kan je een zoekterm invoeren, vervolgens meet de plugin hoe goed je de zoekterm hebt verwerkt in je pagina. Als je het goed doet dan gaat het stoplicht op groen. Uiteraard moet je wel zoektermen gebruiken die uit een zoekwoorden onderzoek naar voren zijn gekomen. Het op groen zetten is geen doel op zich, maar kan idd wel leuk zijn ?

LEZEN >>

Hoger in Google komen – zoekwoorden

Hoger in Google komen – zoekwoorden

Bij elk project komt de online vindbaarheid wel ter sprake. En vaak is het ook iets wat op de lange baan geschoven word omdat het toch snel technisch word. In dit blog leg ik je uit he je door het optimaliseren van je pagina beter gevonden wordt in Google.

LEZEN >>

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

In deze video leg ik je uit welke contentblokken je kan gebruiken, hoe je kan ze kan verslepen, dupliceren, aanpassen. En daarnaast wat handige designtips.

LEZEN >>

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Als je een betaalde cursus wil gaan aanbieden, dan is het wel zo fijn dat je ook direct online kan betalen via je eigen website. Een van de dingen die uit de brainstorm naar voren kwam is dat als je online iets koopt je het ook wel zo snel mogelijk wilt kunnen starten.  Je wilt dus dat men direct kan betalen en na betaling op de maillijst komt.

LEZEN >>

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Ik ben blij om te kunnen melden dat ik drie coaches bereid heb gevonden om met mij een pilot traject in te gaan. Een traject waarin we gaan ontdekken hoe je het beste een online cursus kan aanbieden via je eigen website. Of het nu om een betaalde of onbetaalde cursus gaat, dat maakt niet uit.

LEZEN >>

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation lijkt dé trend van het moment. Er zijn goede redenen waarom er zoveel interesse bestaat voor geautomatiseerde email campagnes.

Bijvoorbeeld omdat je met email marketing automation verschillende contactmomenten met je klant kunt creëren, zonder dat je daar heel veel tijd in hoeft te steken.

LEZEN >>

E-mailmarketing met MailChimp

E-mailmarketing met MailChimp

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?
Goede vraag want het kost je wel wat tijd en moeite en wat levert het op?
Het soort nieuwsbrieven die ik help versturen gaat naar personen die zich heel bewust hebben ingeschreven. Ze ervaren het niet als SPAM maar willen graag meer weten over de expertise van een ander. Een nieuwsbrief past heel goed in de marketing strategie “leren kennen – leuk vinden en vertrouwen“.

LEZEN >>

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Ik heb al eerder in 2014 een handleiding geschreven hoe je een lijst kan maken voor je MailChimp nieuwsbrief, maar nu werd het tijd voor een video. De handelingen zijn niet echt veranderd dus mocht je de voorkeur hebben voor een afbeeldingen met een tekstuele uitleg dan vind je hier mijn handleiding voor het aanmaken van een lijst.

Een tijdje terug werd ik gebeld door een bekende die de signup formulieren wilde vormgeven voordat er een lijst was aangemaakt. De knoppen om de kleur en fonts van de signup formulieren aan te passen ontbraken. Deze werden pas weer zichtbaar nadat ik een lijst aanmaakte. Het lijkt om een kleine bug in het programma maar het kan ook zijn MailChimp het logischer vind dat er eerst een lijst aanwezig is. Kom je dit probleem tegen, dan weet je nu, eerst een lijst maken en dan pas starten met de vormgeving.

 

LEZEN >>

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Afgelopen woensdag mocht ik een 5 minuten presentatie geven bij de nieuwjaarsbijeenkomst van DNO 1, 2 en 3.  En 5 minuten is dus echt heel kort. Vandaar hier nog even iets uitgebreider zodat je het nog eens op je gemak kan doornemen.

LEZEN >>

Het doel van een landingspagina

Het doel van een landingspagina

Het doel van een landingspagina is om een bezoeker precies dat te geven wat hij zoekt en vervolgens te verleiden tot een actie. De pagina moet aansluiten op wat je in je advertentie hebt gezet of in de update die je hebt geplaatst. Alleen wat daar echt bij hoort en de boodschap versterkt zet je op deze pagina.

Het gaat hier niet om een informatieve pagina maar om bijvoorbeeld een workshop, een e-book, online cursus of webinar die je onder de aandacht wil brengen.

LEZEN >>

Zwols Vrouwenplatform WordPress website

Zwols Vrouwenplatform WordPress website

De nieuwe website van het Zwols Vrouwenplatform is live! Vanaf begin 2014 heb ik bij wijze van sponsoring geholpen met de promotie van de Internationale Vrouwendag Zwolle. Deze dag ook wel INVD genoemd word elk jaar op 8 maart gehouden en in Zwolle door het Zwols Vrouwenplatform georganiseerd. Deze dag kan niet tot stand komen zonder vrouwen die zich belangeloos inzetten voor deze dag. Daarnaast zijn er ook een aantal sponsoren die een bijdrage maken zodat INVD financieel ook mogelijk wordt gemaakt. Dit jaar heb ik de complete promotie mogen doen; website, nieuwsbrief, social media, posters en flyers.

Na het oude CMS 2 jaar te hebben gebruikt was ik er van overtuigd dat het beter en sneller kon en ja dan heb je er nog een vrijwillige klus bij. De dames zijn er superblij mee en ik dus ook. Op naar INVD 2016. Oh ja, ze hebben ook komend jaar weer sponsoren nodig dus geef je op!

Bekijk de website op Zwolsvrouwenplatform.nl Screen Shot 2015-12-16 at 16.42.39

LEZEN >>

Poster – wat is online marketing?

Poster – wat is online marketing?

Wat is online marketing?Woohoo hij is af en gedrukt!  En trots!

Afgelopen december werd ik door het maken van deze poster weer even stilgezet bij wat ik nu graag zou willen delen met jullie. Dat is niet alleen mijn kennis omtrent online marketing maar ook het feit dat we allemaal hele mooie dingen doen en maken en dat we dat best wel wat meer mogen laten zien. Ik werd geraakt door de quote uit de inauguratie speech van Nelson Mandela omdat hij echt aansluit bij mijn persoonlijke missie, en wilde hem daarom graag met je delen.  Na wat zoeken vond ik er een mooie video bij.

Online marketing strategie

Het ontwerpen en bouwen van websites en nieuwsbrieven vind ik het allerleukste om te doen maar het krijgt extra waarde doordat het past binnen een plan van aanpak, een online strategie. Dus ook komend jaar kan je van mij weer waardevolle tips en advies verwachten omtrent WordPress en MailChimp.

Op achterkant van de poster al een mooi voorproefje.

ps. bedankt voor alle leuke reacties op de poster. En voor degene die nog een hard copy willen, stuur me even een bericht of kom er een halen in de Creatieve Coöperatie.

LEZEN >>

Infographics beste tijd om te posten, pinnen en tweeten

Hier is een mooi infographic die aangeeft wanneer je het beste kan posten, pinnnen en tweeten. Uiteraard zijn deze tijden niet heilig, je moet zelf even experimenteren met wat het beste past bij de doelgroep die jij aanspreekt.

Courtesy of: SurePayroll

LEZEN >>

Blog instellen – Video Tutorial

Blog instellen – Video Tutorial

WordPress heeft een standaard blog functionaliteit die je heel makkelijk zelf kan aanzetten.

LEZEN >>

WordPress website Oosterzorg

Oosterzorg- Homepage Oosterzorg - ContactOntwerp en opdrachtgever: The Post

LEZEN >>

WordPress voor de Plantagekerk Zwolle

WordPress voor de Plantagekerk Zwolle

Plantagekerk - homepage Volgens mij heb ik nog nooit zo snel een website opgeleverd maar we hadden te maken met een harde deadline dus samen het communicate team van de GVK heb ik mijn uiterste best gedaan om alles af te krijgen voor zondag 29 november en het is gelukt!

Binnen anderhalve maand is er een geheel nieuwe WordPress website neergezet. Dit kon zo snel omdat ze zelf tijdens het bouwen alle pagina’s al hebben gevuld.

Bekijk de website van de Plantagekerk in Zwolle

 

Plantagekerk - activiteiten

LEZEN >>

WordPress website The Post

WordPress website The Post

The Post

Begin juni kwam ik in contact met de The Post en na een heel leuk gesprek mocht ik hun nieuwe website maken. Half oktober was het zover en een paar dagen voor de officiële hebben we nieuwe WordPress website gelanceerd. Huisstijl, layout, foto’s en uiteraard de content werd door The Post verzorgd en werd al ingevoerd tijdens de bouw zodat we direct konden testen of de website goed responsive was en uit te proberen welke vormgeving het mooiste was.

Voor deze website heb ik gebruik gemaakt van de hele handige (betaalde) plugin Widgetkit waarmee je in no time layouts kan neerzetten die je makkelijk kan aanpassen en waarbinnen de gebruiker ook heel makkelijk foto’s en tekst kan wisselen of wijzigen.

 

LEZEN >>

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

MailChimp bied een aantal gestandaardiseerde workflows aan waarvan er 3 interessant zijn voor ZP-ers en kleine bedrijven. Heb je een webshop dan zijn er nog meer opties maar deze laat ik buiten beschouwing. Dit zijn er drie:

  1. Welkomst mail – eenmalige mail na aanmelding met bijvoorbeeld een aanmeld aanbieding. Of je e-book.
  2. Lessen serie – voor online cursus of training
  3. Welkomst reeks – voor een klant die iets heeft gekocht waarbij je een aantal mailtjes achter elkaar stuurt om het programma uit te leggen. Deze zie ik vaak bij online programma’s zoals MailChimp, of social media platforms. Na aanmelding krijg je elke dag een een tip of een deel uitgelegd.

LEZEN >>

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het versturen van nieuwsbrieven werkt als marketing middel. Na het versturen krijg ik altijd reacties en met regelmaat een offerte aanvraag, reden voor mij om door te gaan. Ik houd mijn bestaande contacten en klanten op de hoogte van wat ik doe en kan door relevate tips en ideeën te delen. Uiteraard kan je niet iedereen bedienen en is niet elke brief interessant voor iedereen. Maar dat is ook oké, dat heb je waarschijnlijk zelf ook met al die nieuwsbrieven in jouw mailbox. Je screent een nieuwsbrief snel op interessante content en als dat niet het geval is gaan hij naar de prullenbak, houd hier dus rekening mee als je nieuwsbrieven verstuurd.

LEZEN >>

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Ik moet toegeven ik er zelf nog niet een online staan omdat het me aan tijd ontbreekt om er even voor te gaan zitten. Maar ik heb al een heel aantal mensen gesproken voor wie dit een hele mooie oplossing is. Op het moment dat je automatiseert hoef je niet zelf meer alle betalingen te controleren en de cursus toe te sturen elke week maar gaat het vanzelf!

Voor het idee maak ik een schatting: 27 uur a €75 euro = €2025,-

LEZEN >>

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

Mailchimp is een online programma om zelf nieuwsbrieven te versturen. Je hebt een gratis account tot 2000 abonnees en daarna is het betaald. Maar met de betaalde functie komen er ook hele leuke dingen mee. Zoals automation. Ik kwam hiermee in aanraking toen ik voor een klant dit ging opzetten. Zij wilden graag een serie van lessen aanbieden bij het boek dat verkocht werd. In de maanden daarna kwam ik steeds meer mensen tegen voor wie dit eigenlijk een heel handige manier is om wat extra te doen voor hun klanten. Of je dit nu betaald of onbetaald wil aanbieden in ieder geval een optie om over na te denken.

Automation van MailChimp is uitermate geschikt om een online cursus aan te bieden, het is eenvoudig in te stellen en je betaald per maand maar een heel klein bedrag.

 

Voorbeelden

Ik heb me afgelopen tijd op een aantal lessen series ingeschreven en er inmiddels ook zelf een ingesteld voor een klant, hieronder wat voorbeelden.

Een gratis online werkboek aanbieden bij een boek. Het boek bestaat vaak uit een persoonlijk verhaal of verteld verhalend over een bepaalde methodiek. Tijdens of na het lezen kan je dan het werkboek gebruiken. Op deze manier kan je een wat duurder coachingstraject introduceren. Je leert de coach of trainer al kennen door het boek en werkboek, wat dan net het extra duwtje kan zijn om een halfjaarlijkse training te starten. Of voor een bepaalde coach of therapeut te kiezen

Een andere optie is het in te zetten als secundaire geldstroom. Je steekt er in het begin veel tijd in en daarna zet je de cursus weg voor een x bedrag. Een goed voorbeeld hiervan is het online programma van Maaike. Ik heb zelf een online programma van 18 weken bij haar gevolgd, zeer leerzaam, maar zoals ik al eerder in een blog schreef zonder contactmomenten en daardoor heb ik het toch laten versloffen. Nu zie ik dat ze er coaching bij aanbied en dat is goed voor beide partijen. Jij als ondernemer kan een extra dienst leveren en de cursist heeft er zoveel meer aan om even een paar keer gecoacht te worden.

Nog een voorbeeld. Eefje bied op haar website trainingen voor LinkedIn aan. Ook hier een versie met en zonder coaching. Ik volg nu een versie die tijdelijk gratis is en ik merk dat ik daar niet de tijd voor neem. Ik denk dus dat geld ook een rol speelt voor de mate van commitment alhoewel dat die van Maaike wel geld koste en ik die ook niet heb afgemaakt.. Eefje bied trouwens een versie aan met video’s. Elke mailing heeft een link en het wachtwoord van een online video. Dat is dus ook een optie.
En wat ook interessant is, dat ze een besloten groep heeft aangemaakt waarop de cursisten met elkaar in gesprek kunnen gaan over de onderwerpen die aan bod komen. Ze gaf ook aan om (random) een buddy te kiezen en deze gaat er voor zorgen dat je bij de les blijft. Dat had ik dus niet gedaan…

Na wat gesprekken her en der ben ik er van overtuigd dat blended learning; een combinatie van online leren + contactmomenten beter werkt dan alleen een serie e-mailtjes krijgen. Ik heb er zelf nu een aantal gevolgd zonder die contactmomenten en keer op keer blijft het toch liggen omdat er niemand is die je vraagt hoe de stand van zaken is.

Dus, wil je starten met het sturen van een geautomatiseerde reeks van e-mailberichten (automation) zorg dan ook voor een aantal klassikale of coaching momenten. Je cursisten halen er dan veel meer uit en voor jou is het ook goed om het echte contact te houden met je klanten.

 

 

 

LEZEN >>

WordPress website voor Organiseren met Effect

WordPress website voor Organiseren met Effect

Organiseren met EffectJoyce Bilal is dit jaar gestart met haar bedrijf Organiseren met effect. Om met haar woorden te spreken “ja ze bestaan echt, mensen die houden van opruimen”. Als Professional organizer helpt ze particulieren en ondernemers de werkplek weer op orde te krijgen!

 

LEZEN >>

Je online strategie bepalen

Je online strategie bepalen

Het hebben van een website is een onderdeel van je online strategie. Maar hoe bepaal je nu zo’n strategie?

1. Doelen stellen

Het is belangrijk om jezelf een doel te stellen, omdat dit je focus geeft in je werk. Een mooie blog over het belang van doelen stellen vind je hier. Met een doel voor ogen werk je veel gemotiveerder en doelen zijn meetbaar.

– Wat wil je precies bereiken met  met je website (en met social media, een nieuwsbrief etc)? Wil je meer naamsbekendheid? Meer producten verkopen? Of zet je je in voor een goed doel en wil je dat je boodschap zoveel mogelijk mensen binnen een bepaalde doelgroep bereikt?

2. Voor wie doe ik het?

Nu je hebt bepaald wat je wilt bereiken, is de volgende vraag: voor wie doe je het? Wie wil je bereiken? Ondernemers of particulieren, maak het specifiek. Man/vrouw, leeftijd, regio etc.

3. Unique selling points (USP’s)

Formuleer wat je je doelgroep te bieden hebt. Wat is jouw meerwaarde. Waarom zou ik naar jou toe gaan en niet naar een ander?

4. Waar bevind zich jouw doelgroep

Wat let je om een aantal mensen uit jou doelgroep te interviewen. Zoek uit welke social media kanalen zij gebruiken, of nieuwsbrieven lezen, hoe ze op zoek gaan naar wat jij bied. Als je dit weet kan je ook nog uitzoeken op welk tijdstip ze daar zijn, dan weet je ook wanneer jij je bericht/update kan posten.

5. De volgende stap is om je doel en online strategie te bepalen, dit hoeft niet heel ingewikkeld bijvoorbeeld:

  1. Ik wil dit jaar 100 nieuwe klanten, of ik wil elke maand mijn workshop vol krijgen.
  2. Mijn doelgroep bestaat uit …
  3. Mijn weerwaarde is … –> dit word je boodschap
  4. Mijn doelgroep bevind zich voornamelijk op Facebook en LinkedIn

En in de uitvoering:

  1. Ik begin met bloggen en schrijf wekelijks een blog op mijn website waarin ik mijn expertise toon, veel tips en advies geef en waaruit blijkt dat ik op de hoogte ben van de behoefte van mijn klant
  2. Ik stuur maandelijke een nieuwsbrief uit met korte intro’s van mijn blog, deze stuur ik naar bestaande relaties
  3. Ik schrijf een e-book, whitepaper of checklist die je ontvangt na het geven van je e-mailadres (listbuilding)
  4. Ik post mijn blog op Facebook en LinkedIn mijn blog met een aantrekkelijke foto er bij.
  5. Ik zorg dat mijn website actueel is en dat me makkelijk informatie kan vinden en contact met mij op kan nemen

Evaluatie; probeer dit eens een maand of twee en evalueer of het heeft gewerkt. Stuur de strategie zonodig bij.

LEZEN >>

Een onmisbare  listbuildingtechniek: gratis weggevers

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Je kent ze vast wel en ziet ze met regelmaat op een website. De gratis weggever. Download een whitepaper of een e-book, maar eerst nog even je e-mail adres invullen.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd leuk vind om je e-mail adres achter te laten, maar aan de andere kant is het een kleine tegenprestatie voor het verkrijgen van nuttige informatie. Je hebt het waarschijnlijk net ook gedaan om dit e-book te kunnen lezen.

LEZEN >>

Contentmapping

Contentmapping

Vorig zomer mocht ik de website voor de The Post restylen. Wat een leuke club mensen bij elkaar (moest ik even zeggen). Dit bureau verzorgt de contentmarketing voor andere bedrijven en doordat je met website bezig lees je je ook gelijk in op wat ze doen. En hier kwam ik de term contentmapping tegen.

LEZEN >>

Dageraad advies

Dageraad advies

 

Voor Dageraad mocht ik een nieuwe website maken, naast een nieuwe website wilde men ook naar de huisstijl laten kijken en uiteindelijk heeft studio Angelique Fokker een hele restyling doorgevoerd in logo, visitekaartjes, powerpoints en brochure. Omdat de foto’s zo ontzettend goed werken en veelzeggend zijn is er voor gekozen om het hele team te fotograferen en ook een van de workshops die ze geven. De teksten zijn aangepakt door Yvonne en daarbij zijn nu er nu een aantal casussen te lezen die een goed beeld geven van het werk wat Dageraad verricht.

LEZEN >>

WordPress website voor Verhaalkracht

WordPress website voor Verhaalkracht

Verhaalkracht - homepage
Homepage

Voor Yvonne de Haan heb ik in maart 2015 een WordPress website gemaakt. Een compleet nieuwe richting had ook een compleet nieuwe website nodig!

Miranda Kruse | Kruse Beeldende communicatie heeft het huisstijl ontwerp gedaan en de foto’s komen van Karin Volkers | Xiezo. Een feest om met zulk mooi materiaal te werken.

Yvonne geeft naast het schrijven van het verhaal van de ondernemer zelf met regelmaat workshops en VIP trainingen om zelf aan de slag te gaan met bloggen.

En je weet het: bloggen en content-marketing is een vorm van marketing waarmee je heel dicht bij je zelf kan blijven en toch nieuwe klanten kan vinden.

Bekijk de website op www.verhaal-kracht.nl

LEZEN >>

WordPress website – ZP Netwerken Regio Zwolle

WordPress website – ZP Netwerken Regio Zwolle

Voor de WordPress website van ZP Netwerken Regio Zwolle hebben we gebruik gemaakt van een aantal handige plugins en een responsive blokken structuur opgebouwd met html en css.

ZP-Netwerken-regio_Zwolle-1

LEZEN >>

Meer verkopen door goed gebruik van je website

Bijna iedere ondernemer heeft wel een website, maar lang niet iedereen ondervindt dat zijn bezoekers ook bellen voor een afspraak of daadwerkelijk iets van je koopt of zich aanmeld voor een workshop of sessie die je aanbied. Vaak is hun website meer een visitekaartje met een mooie portfolio in plaats van een middel om nieuwe klanten te werven. Het zou goed zijn eens met andere ogen naar je website te kijken en voor jezelf nagaat of het inderdaad mogelijk is om via je website nieuwe klanten te vinden.

LEZEN >>

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

In deze blog gaan we samen een basis template opzetten.

MailChimp geeft je de mogelijkheid om met “drag and drop” een hele eigen layout bij elkaar te slepen. Deze kan je vervolgens stylen door kleuren, lettertypes aan te passen. Je maakt het template eigen door jouw teksten (manier van schrijven), jouw foto’s (jouw stijl) en het een lettertype wat bij je past.

LEZEN >>

MailChimp – stap 3 – Signup formulieren stylen

Je bent nu bijna klaar om iedereen te laten aanmelden voor je nieuwsbrief. Een stap die vaak vergeten wordt is het nakijken van je “sign-up” formulieren. En dat zijn er een heel aantal. Op het moment dat je inschrijft voor een nieuwsbrief zijn er een aantal stappen die je neemt.

LEZEN >>

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster