I.v.m. Coronavirus, verkorte openingstijden. Ma, di, donderdag 14:00-17:00
Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Automatisch een mail naar je abonnees op je MailChimp lijst na elk nieuw blog. Het is mogelijk met een RSS feed vanuit WordPress en de RSS feed en een campagne van MailChimp.

LEZEN >>

Google Analytics: écht nodig voor online succes?

Google Analytics: écht nodig voor online succes?

Geregeld komen klanten waar ik voor werk, met de vraag of we niet iets met Google Analytics moeten doen. Want ja, het is toch Google. En alles wat Google doet en uitbrengt dat moet wel erg belangrijk zijn. In dit artikel ga ik het impopulaire standpunt uitbrengen dat Google Analytics of kortweg GA, voor de […]

LEZEN >>

Het online aanbieden van je diensten

Het online aanbieden van je diensten

Verplicht thuis moet werken, je workshops en events moet afzeggen vanwege het corona-virus. Je kinderen thuis les geven, had jij voorzien dat het zover zou komen?

LEZEN >>

Je online strategie bepalen

Je online strategie bepalen

Het hebben van een website is een onderdeel van je online strategie. Maar hoe bepaal je nu zo’n strategie?

LEZEN >>

Hoe personaliseer ik mijn MailChimp nieuwsbrief?

Hoe personaliseer ik mijn MailChimp nieuwsbrief?

Het personaliseren van je nieuwsbrief kan op een eenvoudige manier en kan verhelpen dat je nieuwsbrief in de spam komt.

LEZEN >>

Er gebeurt iets raars met mijn MailChimp template

Er gebeurt iets raars met mijn MailChimp template

Gebeurt er iets geks met je template en kan je maar niet achterhalen waar de fout zit? Grote kans dat je een plaatje in een tekstblok hebt geplaatst.

LEZEN >>

Online marketing als onderdeel van je strategie

Online marketing als onderdeel van je strategie

Je website is een onderdeel van je online marketing en een belangrijk deel van je online aanwezigheid. Maar let op, het is belangrijk om eerst een stevige basis te creëren. Voordat je start met het maken van een website.

LEZEN >>

Waarom komt mijn nieuwsbrief niet aan?

Waarom komt mijn nieuwsbrief niet aan?

Je nieuwsbrief kan om allerlei redenen niet door een spam filter komen. En dat is heel vervelend, zeker als je er veel tijd aan hebt besteed.

LEZEN >>

Wat zet ik op mijn website?

Wat zet ik op mijn website?

Heb jij ook zoveel moeite om te bepalen wat je op je website zet. Welke tekst, welke afbeeldingen? Grote kans dat je niet helder hebt wat het doel is van je website of van een bepaalde pagina.

LEZEN >>

Web(design)trends voor 2020

Web(design)trends voor 2020

Zo aan het eind van het jaar is het weer tijd om vooruit te blikken. Welke trends zetten door en van welke gaan we afscheid nemen? Ook dit jaar zie je weer her en der de lijstjes met web(design) trends voorbij komen. Hieronder een selectie van de meest genoemde trends.

LEZEN >>

Handvaten voor een succesvollere website

Handvaten voor een succesvollere website

Wat maakt een website succesvol en wat moet je echt niet doen? De eerste indruk van je website is van groot belang. Sommige experts zeggen dat al gauw de helft van de bezoekers zich laat leiden door het webdesign.

LEZEN >>

Hoe stel je de 1-click-automation van MailChimp en waarom zou je hem gebruiken?

Hoe stel je de 1-click-automation van MailChimp en waarom zou je hem gebruiken?

Ik heb een korte tutorial gemaakt over het instellen van een welkomstmail. Een mooie kans om je nieuwe abonnee na aanmelden direct te trakteren op een overzicht van de diensten en producten die je aanbied.

LEZEN >>

Levert jouw website klanten op?

Levert jouw website klanten op?

Bijna iedere ondernemer heeft wel een website, maar wordt je ook gevonden en vervolgens gebeld voor een afspraak?

LEZEN >>

MailChimp – Signup formulieren stylen

MailChimp – Signup formulieren stylen

Je hebt je nieuwsbrief klaar en er staat een aanmeldblok op je website. Pff eindelijk gelukt. Maar, even wachten. Een stap die vaak vergeten wordt is het nakijken van je “sign-up” formulieren.

LEZEN >>

Verwerkersovereenkomst webbouwer/webdesigner

Verwerkersovereenkomst webbouwer/webdesigner

Als jouw websitebouwer bij de gegevens kan van jouw klanten dan moet je een verwerkersovereenkomst afsluiten met elkaar. Samen stel je een document op met welk doel en waarvoor de websitebouwer bij de gegevens kan.

LEZEN >>

Werk jij al in de Gutenberg editor?

Werk jij al in de Gutenberg editor?

Begin dit jaar heeft WordPress een nieuwe editor geïntroduceerd. En nu ben ik heel benieuwd of jij al werkt met deze editor. Zijn jouw blogs nu in een supermooie layout te zien of ben je met de klassieke editor blijven werken?

LEZEN >>

Loop je aan tegen de beperkingen van je WordPress thema?

Loop je aan tegen de beperkingen van je WordPress thema?

Het kan voorkomen dat je wilde plannen niet haalbaar zijn met je huidige thema. Dan is het wellicht tijd om over te schakelen naar een nieuw thema. Mag ik je vertellen over mijn favoriete thema (template)?

LEZEN >>

And as we let our own light shine…

And as we let our own light shine…

Een paar jaar terug heb ik een poster gemaakt met aan de ene kant een quote van Marianne Williamson die mij heel erg aansprak. En aan de achterkant een opsomming van de online marketing diensten die ik aanbied. Bij het opruimen kwam ik nog weer een doosje tegen en nu hangt ie weer aan de […]

LEZEN >>

Permalinks en je online vindbaarheid

Permalinks en je online vindbaarheid

Een permalink is de permanente link die jouw blog of pagina mee krijgt op het moment dat je publiceert. Deze linkjes worden geïndexeerd door Google en zijn daarna te zien in de zoekresultaten. Het komt best vaak voor dat deze linkjes niet meer kloppen, of niet meer werken. Met regelmaat controleren voorkomt dat jij een […]

LEZEN >>

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Lezers kunnen op een laagdrempelige manier met je kennismaken en vertrouwd raken. Als je met regelmaat verstuurd ben je steeds weer even “top-of-mind”, en dat kan maar net zijn als ze jouw hulp nodig hebben..

LEZEN >>

Automation MailChimp en Woocommerce

Automation MailChimp en Woocommerce

Wil je een challenge opzetten in MailChimp en verkopen via je eigen online shop? Afgelopen week heb ik Charlotte van Foodiefit geholpen met haar automation. Overweeg jij ook een challenge of automation te starten?

LEZEN >>

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf

Het tonen van je bedrijf via een Google Mijn bedrijfsprofiel werkt mee aan je lokale zichtbaarheid in de zoekresultaten en je SEO ranking. Je maakt hiervoor een gratis bedrijfsprofiel aan. Het profiel en de aanbevelingen worden dan getoond in de zoekresultaten en in Google Maps.

LEZEN >>

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

Een kleine checklist met manieren om zelf je vindbaarheid aan te passen.

LEZEN >>

Verhoog je ranking met (Google) Reviews

Verhoog je ranking met (Google) Reviews

Voor veel mensen is het belangrijk wat anderen over jou hebben geschreven. Op deze manier kan je ook nieuwe klanten krijgen die niet via persoonlijke doorverwijzing komen.

LEZEN >>

10 punten waarop je je eigen website kan reviewen

10 punten waarop je je eigen website kan reviewen

Ben je toe aan een nieuwe website, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Ik geef je in dit blog 10 punten waarop je je eigen website kan reviewen.

LEZEN >>

WordPress editor Gutenberg

WordPress editor Gutenberg

Sinds januari 2019 en met de update naar WordPress 5.0 is de klassieke editor vervangen door de Gutenberg editor. In deze blog laat ik je de verschillende blokken en mogelijkheden zien

LEZEN >>

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Zonder bezoekers heb je niets aan een site. Je kunt lezers aantrekken via zoekmachines en de Yoast SEO-plugin helpt je hierbij. Ontdek stap voor stap hoe.

LEZEN >>

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Is jouw website mobiel vriendelijk? Steeds meer mensen gebruiken hun mobiel of tablet om een website te bekijken. Hoe ziet die van jou er uit?

LEZEN >>

Snellere website, hogere ranking

Snellere website, hogere ranking

Wist je dat de snelheid van je website ook mede bepalend is voor je ranking in Google? En dat je hier zelf wat aan kan doen?

LEZEN >>

SEO en online vindbaarheid

SEO en online vindbaarheid

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina's optimaliseren voor Google.

LEZEN >>

Grote wijzigingen bij MailChimp

Grote wijzigingen bij MailChimp

Wellicht heb je 15 mei de mail van MailChimp voorbij zien komen. Per direct zijn de gebruikersvoorwaarden en de tarieven aangepast voor alle abonnees. De opties voor een gratis account zijn drastisch aangepast.

LEZEN >>

Zoektermen en Google

Zoektermen en Google

Zoektermen zijn de termen waar jij op gevonden wil worden als iemand zoekt in een zoekmachine.

LEZEN >>

Is jouw video succesvol?

Is jouw video succesvol?

Wanneer is een video succesvol, waar moet hij aan voldoen. In deze blog geef ik je een aantal tips.

LEZEN >>

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action? Bedenk met welk doel een pagina op je website staat. Met dit kader schrijf je betere teksten en plaats je de juiste beelden.

LEZEN >>

Video ondertiteling op YouTube

Video ondertiteling op YouTube

Er is een makkelijk manier om ondertiteling toe te voegen aan je video.

LEZEN >>

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Een landingspagina is een pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep. Je beantwoord hierin hun vragen en zorgt dat er een wens ontstaat om meer over jouw dienstverlening te weten te komen of om contact op te nemen.

LEZEN >>

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Ik kom met regelmaat een website tegen waar ik een wildgroei aan plugins zie. Soms zie ik wel drie verschillende contactformulieren-plugins. Maar dit is niet het enige waar het mis gaat. Tijd voor een opschoon actie!

LEZEN >>

Hoe plaats je een video op YouTube

Hoe plaats je een video op YouTube

Video is niet meer weg te denken als onderdeel van je online marketing. Maar wat doe je nu met zo’n video als je deze eenmaal hebt laten maken?

LEZEN >>

Start dit jaar met videomarketing

Start dit jaar met videomarketing

Het gebruik van video is enorm toegenomen de afgelopen jaren. Data abonnementen voor je telefoon zijn goedkoper geworden. En de internetverbinding sneller. Hierdoor word het bekijken van video’s aantrekkelijker. Video trekt meer de aandacht dan tekst en afbeeldingen en is daarom ideaal voor tutorials en promo’s van je dienst of product.

LEZEN >>

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Heb je moeite om de juiste toon te vatten voor je website teksten en voor je blogs? Het schrijven van één of meerdere persona’s kan je daar bij helpen. Gebruik mijn sjabloon als hulpmiddel, je kan hem gratis downloaden.

LEZEN >>

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

In dit blog probeer ik een aantal blokken uit van de nieuwe Gutenberg editor om te kijken of mijn Yootheme thema de styling automatisch oppakt. Waarschijnlijk heb jij een ander thema maar dan is dit blog ook zeker interessant.

LEZEN >>

Aanmelden via MailChimp als je al op de lijst staat.

Aanmelden via MailChimp als je al op de lijst staat.

Maak je gebruik van segmenten in MailChimp en loop je er tegen aan dat de standaard formulieren de data niet (kan) updaten? Met deze plugin kan het wel. Bekijk de video waarin ik uitleg hoe je deze installeert en gebruikt.

LEZEN >>

Weekplanner voor je online marketingacties

Weekplanner voor je online marketingacties

Stiekem ben ik best wel een beetje trots op mijn nieuwe weekplanner. Hij is ontstaan vanuit de wens om mijn eigen online marketingacties beter te plannen. Een mooie planner waar ik ook het hele jaar naar kan blijven kijken.

LEZEN >>

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Laadt je pagina langzaam? Grote kans dat je te grote foto’s en afbeeldingen hebt geüploadt.

LEZEN >>

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

WordPress website kan je heel makkelijk uitbreiden met een extra functionaliteit. Bijvoorbeeld een slider,  contactformulier of een aanmeldformulier. Als deze opties zijn voorradig in de vorm van plugins of worden in het template gebouwd door je webdeveloper/webbouwer.

LEZEN >>

Voorkom SPAM op je WordPress website

Voorkom SPAM op je WordPress website

Op spam zit niemand te wachten, en het is grotendeels ook te voorkomen.

LEZEN >>

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Categorieën en tags zijn heel handig om bij een grote hoeveelheid aan blogs. Hiermee kan je namelijk indelen. Beter vindbaar voor Google en voor je bezoeker.

LEZEN >>

Website toegankelijkheid en ussability

Website toegankelijkheid en ussability

Met een toegankelijke website neem je de verantwoordelijkheid om je website toegankelijk te maken voor iedereen. Ongeacht of ze nu een beperking hebben of niet. Denk hierbij aan mensen die kleurenblind zijn, dyslexie of gezichtsproblemen hebben. Of wat als je niet zo’n vaste hand hebt en je moet op een klein knopje klikken. Voorbeelden te […]

LEZEN >>

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Staat de blogfunctie van jouw WordPress website nog niet goed ingesteld? In deze video leg ik uitgebreid uit hoe je dat zelf kan aanpassen.

LEZEN >>

Revisie terug zetten in WordPress

Revisie terug zetten in WordPress

Ik ben op dit moment de Gutenberg editor aan het uitproberen en heb gelijk al mijn eerste pagina stuk gemaakt. Gelukkig heeft WordPress een revisie systeem ingebouwd.

LEZEN >>

Ik word niet gevonden in Google

Ik word niet gevonden in Google

Heb je het idee dat je WordPress website niet goed gevonden word in Google? Dit kan verschillende redenen hebben. 

LEZEN >>

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Op de valreep nog bezig met de AVG? Hopelijk maakt dit afvink lijstje het minder stressvol.

LEZEN >>

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Heb je een webshop of gebruik je formulieren op je website dan moest je al een SSL-certificaat aan te schaffen. Nu met de AVG wetgeving, is het zo goed als verplicht.

LEZEN >>

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb je ook een Google Analytics account laten koppelen aan je website en nieuwsbrief maar doe je er niks mee? Met een aantal simpele instellingen kan je al heel gericht meten wat er op je website gebeurd. Een bron van informatie om je website te kunnen verbeteren.

LEZEN >>

Checklist AVG voor je website en nieuwsbrief

Checklist AVG voor je website en nieuwsbrief

De wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is er om persoonsgegevens te beschermen. Verzamel jij persoonlijk gegevens via een inschrijving op een nieuwsbrief. Of met een formulier op je website? Mogen bezoekers een reactie achterlaten of embed jij video’s in je website? Maak je gebruik van analytics en plaats jij daarvoor cookies?

LEZEN >>

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Een eigen huisstijlfont in een nieuwsbrief is mogelijk maar zal niet bij iedere lezer worden getoond.

LEZEN >>

Cookie en AVG wetgeving

Cookie en AVG wetgeving

Zorg dat je een melding geeft van de cookies die je gebruikt op je website. Vraag expliciet toestemming aan je bezoeker om deze te mogen plaatsen.

LEZEN >>

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?

LEZEN >>

De vijf webtrends van 2018

De vijf webtrends van 2018

Elke maand krijg ik weer de NET magazine in de bus, een engels tijdschrift voor webdesigners en developers. Dit keer zat er een special bij met de 5 webtrends voor 2018 en deze deel ik hier graag met je.

LEZEN >>

Je eerste MailChimp Automation instellen

Je eerste MailChimp Automation instellen

Staat automation instellen nog op je lijstje maar stel je het de hele tijd uit? Misschien kan ik je met deze vlog dan op weg helpen. In deze video stel ik de meest eenvoudige automation in. Als jou dit ook lukt dan kun je ook een stapje verder gaan een “funnel” instellen. Een trechter op […]

LEZEN >>

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Trackbacks en pingback zijn allebei notificaties. Als jij in jouw blog refereert aan een blog van een collega en een link plaatst dan krijgt diegene een melding daarvan, mits hij dit aan heeft staan.

LEZEN >>

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mailmarketing is nog steeds heel effectief als je het op de juiste manier gebruikt. Vandaag wat meer over automation om je conversie te verhogen.

LEZEN >>

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Nu de optie om in te kunnen schrijven klaar is, kan je starten met het maken van je campagne. Voor het maken van een campagne moet je een template kiezen. Je hebt hierin verschillende opties, basis, bestaand template of zelf eentje maken door in de html code te duiken. In deze blog doorlopen we alle stappen […]

LEZEN >>

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Iedere nieuwsbrieflezer gebruikt weer wat anders. Welke e-mailclient er wordt gebruikt kan je achterhalen in je de lijst statistieken.

LEZEN >>

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Heb jij een ontwerp met meerdere foto’s (en tekst) in kolommen naast elkaar.

LEZEN >>

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Wist je dat je heel makkelijk je contacten van LinkedIn kan exporteren? De meeste mensen hebben behoorlijk wat contacten, waarom zou je ze niet uitnodigen voor het lezen van je nieuwsbrief? Hieronder vertel ik je hoe je de contacten kan exporteren en daarna kan importeren in MailChimp.

LEZEN >>

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Bij MailChimp kan je kiezen voor een afbeelding met tekst en buttons er overheen. Deze afbeelding zal hij helaas niet bij iedereen tonen.

LEZEN >>

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

Van de week heb ik een nieuwsbrief opgemaakt voor een klant die ik zelf wat aan de lange kant vond. Wat kan je nu doen om deze toch in te korten zonder dat je informatie weglaat.

LEZEN >>

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Eerder schreef ik een blog over Google reviews het lijkt de beste optie maar is dat het ook?

LEZEN >>

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

Heb je een paar producten die je te koop wil aanbieden maar wil je niet met Woocommerce werken? Dan is de formulieren plugin Gravity Forms een hele mooie oplossing. Ik gebruik deze zelf al jaren en hij is zijn geld meer dan waard. Naast deze plugin heb je ook een koppeling nodig naar een betaalsysteem. […]

LEZEN >>

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Zodra je een grove opzet hebt gemaakt van je nieuwsbrief kan je tekst en afbeeldingen gaan plaatsen. En natuurlijk starten met het vormgeven van je brief middels kleurkeuze en typografische keuzes.

LEZEN >>

Wat zet je in een nieuwsbrief?

Wat zet je in een nieuwsbrief?

‘Wat zet je in een nieuwsbrief?’ De vraag werd terloops gesteld, tussen een hap brood en een slok melk door.

LEZEN >>

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

In mijn e-book : Een onmisbare listbuildingtechniek, de weggever vertel ik hoe je o.a. een document kan toevoegen aan een sign-up formulier. Maar je kan natuurlijk ook documenten toevoegen aan een nieuwsbrief.

LEZEN >>

Hoe je een template maakt met MailChimp – short version

Hoe je een template maakt met MailChimp – short version

De inhoud van deze blog is verplaatst naar mijn online leeromgeving.

LEZEN >>

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

In deze video leg ik je uit welke contentblokken je kan gebruiken, hoe je kan ze kan verslepen, dupliceren, aanpassen. En daarnaast wat handige designtips.

LEZEN >>

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Als je een betaalde cursus wil gaan aanbieden, dan is het wel zo fijn dat je ook direct online kan betalen via je eigen website. Een van de dingen die uit de brainstorm naar voren kwam is dat als je online iets koopt je het ook wel zo snel mogelijk wilt kunnen starten.  Je wilt dus […]

LEZEN >>

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

gastblog van: Maartje Roozeboom Email marketing automation lijkt dé trend van het moment. Er zijn goede redenen waarom er zoveel interesse bestaat voor geautomatiseerde email campagnes. Bijvoorbeeld omdat je met email marketing automation verschillende contactmomenten met je klant kunt creëren, zonder dat je daar heel veel tijd in hoeft te steken.

LEZEN >>

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Ik heb al eerder in 2014 een handleiding geschreven hoe je een lijst kan maken voor je MailChimp nieuwsbrief, maar nu werd het tijd voor een video. De handelingen zijn niet echt veranderd dus mocht je de voorkeur hebben voor een afbeeldingen met een tekstuele uitleg dan vind je hier mijn handleiding voor het aanmaken […]

LEZEN >>

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Afgelopen woensdag mocht ik een 5 minuten presentatie geven bij de nieuwjaarsbijeenkomst van DNO 1, 2 en 3.  En 5 minuten is dus echt heel kort. Vandaar hier nog even iets uitgebreider zodat je het nog eens op je gemak kan doornemen.

LEZEN >>

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het versturen van nieuwsbrieven werkt als marketing middel. Na het versturen krijg ik altijd reacties en met regelmaat een offerte aanvraag, reden voor mij om door te gaan. Ik houd mijn bestaande contacten en klanten op de hoogte van wat ik doe en kan door relevate tips en […]

LEZEN >>

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

In deze blog gaan we samen een basis template opzetten. MailChimp geeft je de mogelijkheid om met “drag and drop” een hele eigen layout bij elkaar te slepen. Deze kan je vervolgens stylen door kleuren, lettertypes aan te passen. Je maakt het template eigen door jouw teksten (manier van schrijven), jouw foto’s (jouw stijl) en […]

LEZEN >>

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Wil je leren hoe je een audience aanmaakt en wat de mogelijkheden zijn anno 2019? Ga dan naar mijn online-leeromgeving.

LEZEN >>

Mailchimp account aanmaken

Duur: 15-20 minuten. Omdat niet iedereen in staat om naar mijn workshop te komen en degene die wel gaan een handleiding mee te geven, start ik vandaag met een aantal blogs over MailChimp. MailChimp is een online tool zoals je dat zo mooi noemt. Alles is in het engels maar er zijn wel heel veel […]

LEZEN >>

Regels voor het versturen van je nieuwsbrief

Regels voor het versturen van je nieuwsbrief

Wist je dat je niet zomaar iedereen op je maillijst mag zetten? Begin je net met een nieuwsbrief, e-zine of andere geautomatiseerde e-mailing dan is het goed om je lezers voor ogen te houden.

LEZEN >>

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster