FAQ – veelgestelde vragen en werkwijze

Hoeveel kost een website

Hoeveel kost een website

Hoeveel kost een website

Een gemiddelde website kost tussen de €1300 – € 2000,- excl. btw . Afhankelijk van de wensen. Mijn ervaring is dat ik er gemiddeld 15-20 uur mee bezig ben. Daarnaast kom je er vaak tijdens het project achter wat er allemaal nog meer mogelijk waardoor het van te voren lastig in te schatten is.

Een gemiddelde website heeft een:
– contactformulier
– deel buttons voor social media
– aanmeldformulier(en) MailChimp
– Aansprekende professioneel gemaakte foto’s
– call-to-actions
– footerinformatie
– blog
– over mij pagina (missie/visie/WHY)
– diensten/productenpagina
– events/workshops

MEER LEZEN >>

Ik heb niet veel budget, kan je ook voor mij een website maken?

Ik heb niet veel budget, kan je ook voor mij een website maken?

Ja, mits je zelf heel handig bent met WordPress en online programma’s. Ik werk met pagebuilder en als ik de basisopzet klaar zet, zodat je alleen zelf hoeft te vullen en je steekt zelf de tijd in fotobewerking en layouts maken, dan kan je in principe ook voor €900,- excl. btw klaar zijn.

Een voorbeeld qua uren. Ik besteed 12 uur en jij minimaal 40 uur. Bedenk dat je zelf dan het denkwerk en design doet, iets wat ik dagelijks doe. Daarnaast kost het even tijd om er achter te komen waar je content kan aanpassen en hoe. Hierdoor kan het zijn dat het traject wat langer duurt omdat je zelf er tijd voor moet vrij maken in je eigen planning.

Wat is de gemiddelde doorloop van een website

Wat is de gemiddelde doorloop van een website

Gemiddelde doorloop is 2-3 maanden. De duur van het traject ligt voornamenlijk aan hoeveel tijd je er zelf aan kan besteden en of je ook alle content klaar hebt.

Als een project uitloopt ligt dit vaak aan:

– foto’s zijn nog niet gemaakt;

– teksten nog niet klaar;

– je hebt zelf geen tijd om de ontwerpvoorstellen door te nemen.

Hoeveel kost een nieuwsbrief

Hoeveel kost een nieuwsbrief

Hoeveel kost een nieuwsbrief

Afhankelijk van de wensen en wat men zelf kan doen moet je toch minimaal rekenen op 3 uur / €250,- excl. btw . Klik voor een volledig overzicht op de link.

MEER LEZEN >>

Mijn werkwijze

Kennismaking

Uiteraard wil je weten of het klikt en of ik voor jou de juiste persoon ben. En omgekeerd wil ik eerst weten voor wie ik een website of nieuwsbrief ga maken. Daarom hebben we altijd een kennismaking op kantoor of een gesprek via de skype/telefoon (als je wat verder weg woont). Zo beginnen we er allebei met een goed gevoel aan.

Doelen & wensen

Samen bepalen het doel van de website en/of de nieuwsbrief en de bijbehorende wensen qua functionaliteiten. Bijvoorbeeld een contactformulier, een aanmeldblok voor je nieuwsbrief, een header met call-to-action buttons etc.

Content

We spreken af wie de teksten en foto’s plaatst, wat jij zelf kan doen en wat je uitbesteed aan mij. Over het algemeen plaatst ik de eerste versie en voer je zelf latere revisies uit. Daarnaast bekijken we op pagina niveau wat je doel is met die pagina en welke call-to-action er aan moet hangen.

Planning

De start van de bouw loopt parallel met het vullen van de website. Reken op een doorloop tijd van 1-2 maanden. Maar binnen 3 weken online zou ook kunnen. In de praktijk laten teksten en foto’s toch iets langer op zich wachten dan gepland. En daarnaast is het vaak moeilijk om je van te voren een goed beeld te vormen van de website en heb je de tijd nodig om er goed over na te denken. Als er eenmaal wat staat komen er vaak nieuwe ideeën en wensen. En daar is natuurlijk ruimte voor.

Ontwerp

Vanaf dag 1 kan je meekijken met de ontwikkeling van je website. Op deze manier kan ik je alle mogelijkheden laten zien. Zo bepalen we samen de layout en de uitstraling. Het kan wat veel zijn, maar ik wil dat je zelf ook goed nadenkt over je wensen en doelen.

1e overleg

Zodra de menustructuur staat, teksten en foto’s zijn geplaatst en het design er grofweg staat gaan we samen we website doornemen. Dit is het moment dat we de layout en het design vastleggen. Ik neem je mee in het beheer van je website zodat je weet waar je de content kan aanpassen en hoe je ook zelf de layout kan aanpassen. Dit is ook het moment dat er nog geschoven kan worden qua indeling/layout.

Zelf vullen en aanpassen

Bij het eerste overleg heb ik je uitleg gegeven over hoe jij zelf de website kan aanpassen. Mocht je nog teksten willen aanpassen of zijn in dit stadium pas klaar dan kan je ze zelf toevoegen. Zo leer je gelijk het onderhoudsysteem kennen en kan ik je helpen als er iets nog niet lukt.

Puntjes op i

Nadat het ontwerp is goedgekeurd worden de puntjes op de i gezet. Social media accounts gekoppeld, contactfomulier en koppeling met de nieuwsbrief kunnen worden gemaakt.

2e overleg en oplevering website

We nemen de hele website door en kijken wat er nog aangepast moet worden en zetten de deadline vast.
Zodra alles naar wens is en mijn werkzaamheden zijn afgerond gaan we over tot het stellen van een datum voor de livegang.

Livegang

Het kan ook zijn dat je zelf nog wat wil aanpassen nadat de website is opgeleverd, maar zodra het kan halen we de website uit onderhoudsmodus en staat ie dan eindelijk live! Spannend moment maar altijd een feestje waard 🙂

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle