Ben jij een starter en wil je zelf aan de slag? Lees dan hier verder>>
Onderwerp:

Customer Journey in MailChimp

Aangepast op: 1 dec 2022

MailChimp heeft een visuele tool om een klantreis uit te werken. Hieraan kan je een automatische mail hangem.

E zijn meerdere startpunten, vertakkingen en acties mogelijk in het Customer Path.

De Customer Journey tool is heel interessant voor ondernemers die willen werken met een salesfunnel en meerdere stappen en routes willen aanmaken.

Uiteraard kan je ook met de Automations blijven werken, beide opties zijn mogelijk. De customer Journey is alleen uitgebreider.

Hoe werk je met een Customer Journey

Het kan nogal overweldigend zijn als je deze nieuwe tool wil gebruiken. Vandaar een introductievideo. Rond de tweede minuut ga ik echt van start 😊. In deze video laat ik alleen zien waar je wat kan vinden en vertel ik er mijn bevindingen bij. Veel ondernemers hebben inmiddels voor Active Campaign gekozen omdat deze functie niet in MailChimp zat. Nu kun je ook hier werken met verschillende routes binnen 1 set-up.

Terminologie

Omdat er zoveel Engelse termen voorkomen, hier per term een uitleg zodat je de eerste drempel al hebt genomen.

  • Customer Journey – Een geautomatiseerde route die verschillende acties bevat, die een klant kan activeren. Dit doen ze tijdens hun wandeling door de (onzichtbare) beslisboom. Hiermee banen ze hun eigen unieke pad. Wat ze wel en niet doen bepaald welke acties er volgen.
  • Customer Journey path – De visuele weergave van het pad.
  • Starting point – De gebeurtenis of actie die er voor zorgt dat een persoon wordt toegevoegd aan deze reis. Max drie verschillende startpunten.
  • Journey point – de regels die volgen op de beslissing die wordt genomen.
  • Actie – Een actie vanuit het MailChimp systeem. Bijvoorbeeld een tag toevoegen aan een persoon, of een e-mail versturen.
  • Rules – Regels. Deze bestaat uit wachten, vertragen of als dit gebeurd, dan dat doen.
  • Filters – Hiermee maak je specifiek wie er wordt toegevoegd. Max 5 verschillende filters om te specificeren
  • Journey Points – Beslismoment. Max. 5 voorwaarden per beslismoment. Kies uit 3 regels, 2 acties.
  • Wait – Wachten (je stelt een regel in wanneer ze verder mogen). Je kan tot 3 wachtacties instellen
  • If / Then – Als/Dan. Je kan 5 voorwaarden stellen waarnaar vervolgens de linker of rechterpad gaan volgen
  • Delay – Vertragen. Je kan een periode kiezen, voor hoe lang men moet wachten voordat ze het pad verder vervolgen.
  • Conditions – Voorwaarden
  • Marketing Goals – Marketing doelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vul een zoekterm in:

Meer uit MailChimp halen?

volg een training of 1-op-1 sessie

De data voor de gezamenlijke sessies moeten nog gepland worden. Maar je kan altijd opnemen als je interesse hebt.

Laat me vooral weten of je een 1-op-1 zou willen, online, of in een groep.

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor
Ik heb momenteel een flexplek bij verschillende verzamelgebouwen.

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Contactgegevens

Fotografie

De meeste foto's zijn gemaakt door Marieke Vogelzang van Time to shine. Beelden zijn eigendom van Marieke en mogen niet gebruikt worden zonder toestemming.

Overige foto's komen van Unsplash of zijn in eigen beheer gemaakt met toestemming van mijn klanten.