Het bepalen van een online strategie moet je niet ingewikkelder maken dan het is.
Hieronder vind je een stappenplan om te komen tot een online strategie.
Het is belangrijk om jezelf een doel te stellen, omdat dit je focus geeft in je werk. Met een doel voor ogen werk je veel gemotiveerder en doelen zijn meetbaar.
– Wat wil je precies bereiken met met je website (en met social media, een nieuwsbrief etc)?
Nu je hebt bepaald wat je wilt bereiken, is de volgende vraag: voor wie doe je het? Wie wil je bereiken? Ondernemers of particulieren, maak het specifiek. Man/vrouw, leeftijd, regio etc.
Alles valt of staat bij het goed aansluiten bij je doelgroep. In wat je bied, uitstraalt, te tone-of-voice van je teksten en je foto’s.
Formuleer wat je je doelgroep te bieden hebt. Wat is jouw meerwaarde. Waarom zou ik naar jou toe gaan en niet naar een ander? Dit moet terug te vinden zijn op je landingspagina. En in een korte zin als trigger in je social posts.
Wat let je om een aantal mensen uit jou doelgroep te interviewen. Zoek uit welke social media kanalen zij gebruiken, of nieuwsbrieven lezen, hoe ze op zoek gaan naar wat jij bied. Als je dit weet kan je ook nog uitzoeken op welk tijdstip ze daar zijn, dan weet je ook wanneer jij je bericht/update kan posten.
Evaluatie; probeer dit eens een maand of twee en evalueer of het heeft gewerkt. Stuur de strategie zonodig bij. Uiteraard zorg je dat dit alles meetbaar is.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Ik krijg het meeste energie van het samenwerken met vrouwelijke ondernemers die wat willen betekenen voor anderen.
Ik help graag bij het technische stuk, de puzzel om de content en vormgeving zo optimaal mogelijk weer te geven. Dat doe ik vanuit mijn expertise en jarenlange ervaring op het gebied van WordPress, online marketing.
Ik heb een achtergrond als grafisch ontwerper en in mijn opleiding hiervoor ging het altijd over de boodschap die je wilt overbrengen. Dit is de rode draad door mijn werkzaamheden.
Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle
Bezoekadres / Kantoor
Ik heb momenteel een flexplek bij verschillende verzamelgebouwen.
Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959
Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw
De meeste foto's zijn gemaakt door Marieke Vogelzang van Time to shine. Beelden zijn eigendom van Marieke en mogen niet gebruikt worden zonder toestemming.
Overige foto's komen van Unsplash of zijn in eigen beheer gemaakt met toestemming van mijn klanten.
Geef een antwoord