Skip to main content
Luister naar dit blog artikel

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?

Weer actief bezig met nieuwsbrieven?

boek een online sessie

Soms moet je even op weg geholpen worden om zelf weer verder te komen. Pak de regie en vijzel je kennis op.

Ondersteuning voor LaPosta en MailChimp.

Aangepast op: 12 jun 2023

Geschatte leestijd: 3 minuten

Bijna al je vragen wel terug te vinden in de Knowledge Base van MailChimp, zo ook deze. Alleen wel in het engels, vandaar hier een Nederlandse uitleg.

MailChimp gebruikt in de footer “merg tags” , met deze stukjes code haalt hij informatie uit je lijst en stuurt deze verplichte informatie mee.

11 | MailChimp footer -  Add us to your adress book

Add us to your adress book

Het nut van deze link naar de Vcard is dat jouw abonnee je e-mailadres + bedrijfsgegevens in één keer kan importeren in zijn adresboek. En daarmee jou ook als een veilige afzender ziet en daardoor je nieuwbrief niet direct in de spam terecht komt. Je kan de zin dus ook vertalen met “Voeg mij toe als veilige afzender”. Ik zou daar denk ik net iets eerder op klikken dan op “voeg mij toe aan jou adres boek”. Maar dat is een persoonlijke keuze. Na aanklikken word er een .vcf kaartje gedownload die ik kan importeren.

Vertalen van de de zin Add us to your adress book

Stap 1

Ga naar je footer en naar het “footer content blok”, open deze en delete:

*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|*.

Stap 2

Op deze plek zet je deze mergetag daarvoor in de plaats terug: *|LIST:ADDRESS|* (deze haalt je adres op uit je audience gegevens)

Je kan het ook weglaten maar dan moet je zelf je adres hier typen.

Stap 3

Typ daarna, “voeg ons toe aan je adresboek” of “Voeg ons toe aan je contacten”.

Stap 4Selecteer je deze zin en kies om er een link van te maken. Vul dit in bij Web Adres (URL):

*|LIST:ADDRESS_VCARD_HREF|* en klik insert, zoals op het plaatje hieronder.

Add us to your adressbook

Done! Onderstaande staat dat nu in het footerblok (afhankelijk van wat je hebt gekozen)

Dit blog hoort bij een serie over MailChimp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Voordelen MailChimp

  • AllRound e-mailmarketing pakket
  • Social Cards
  • Socials Post
  • Creative Assistent
  • Tags
  • Gratis koppeling met Gravity Forms
  • Meer intergratie mogelijkheden
  • Surveys
  • Pol
  • Meer opmaakmogelijkheden
  • Automation triggers zijn uitgebreider

Voordelen La Posta

  • In het Nederlands
  • Gratis tot 2000 lezers
  • Automation aanwezig
  • Groepen aanwezig
  • Campagne bouwer is makkelijk te leren
  • Server staat in Nederland
  • Minder mogelijkheden en daardoor simpeler
  • Verwerkers overeenkomst makkelijk te vinden en te ondertekenen
  • Voor Zapier koppelingen zijn er aantal Zaps voorbereid

Nadelen MailChimp

  • Server staat niet in Nederland
  • Na 2019 alleen gratis tot 500 abonnees
  • Alleen in het engels

Nadelen La Posta

  • Geen tags
  • Geen automatische RSS feed trigger
  • Dure koppeling met Gravity Forms (250€)
  • Integratie in website lastiger