E-mailmarketing met MailChimp

  • Template laten maken
  • Automations instellen. (Online lessenserie, challenge, inspiratiemail of salesfunnel)
  • Aanmeldblok op je WordPress website.
  • Hulp bij uitdenken salesfunnel

Vraag offerte aan

MailChimp is een fijn en makkelijk online programma om te starten met e-mailmarketing. Tot 2000 abonnees kan je gratis gebruik maken van de de basic templates.

Studio Sandra Gortemaker biedt ondersteuning bij ontwerp en realisaties van templates en campagnes.

Automation valt grotendeels onder een betaald account

Vanaf 15 mei 2019 zijn de automations voor bijvoorbeeld lessenseries of challenges niet meer beschikbaar onder het gratis account. Prijzen per maand zijn ongeveer €14,- (bij 500 abonnees). Kom je veel hoger uit omdat je tegen de 2000 abonnees zit dan is het te overwegen om met Active Campaign te starten. Zeker als je wil inzetten op sales funnels.

Binnen het gratis account zijn 1-click automation nog wel beschikbaar. En onder de legacy abonnementen werken de automations vaak ook nog.

Lees mijn blogs over MailChimp en Automation

And as we let our own light shine…

And as we let our own light shine…

Een paar jaar terug heb ik een poster gemaakt met aan de ene kant een quote van Marianne Williamson die mij heel erg aansprak. En aan de achterkant een opsomming van de online marketing diensten die ik aanbied. Bij het opruimen kwam ik nog weer een doosje tegen en nu hangt ie weer aan de muur. Ik heb er dus ook nog een paar om weg te geven…

bekijken

Permalinks en je online vindbaarheid

Permalinks en je online vindbaarheid

Een permalink is de permanente link die jouw blog of pagina mee krijgt op het moment dat je publiceert. Deze linkjes worden geïndexeerd door Google en zijn daarna te zien in de zoekresultaten. Het komt best vaak voor dat deze linkjes niet meer kloppen, of niet meer werken. Met regelmaat controleren voorkomt dat jij een bezoeker of misschien wel een klant misloopt.

bekijken

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Lezers kunnen op een laagdrempelige manier met je kennismaken en vertrouwd raken. Als je met regelmaat verstuurd ben je steeds weer even “top-of-mind”, en dat kan maar net zijn als ze jouw hulp nodig hebben..

bekijken

Automation MailChimp en Woocommerce

Automation MailChimp en Woocommerce

Wil je een challenge opzetten in MailChimp en verkopen via je eigen online shop? Afgelopen week heb ik Charlotte van Foodiefit geholpen met haar automation. Overweeg jij ook een challenge of automation te starten?

bekijken

Een onmisbare  listbuildingtechniek: gratis weggevers

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Het aanbieden van een whitepaper, e-book of checklist is een mooie manier om geïnteresseerde bezoekers op je maillijst te krijgen. En iedereen op je e-mail lijst is een mogelijke lead. Het kan maar zo zijn dat deze persoon je een tijdje volgt, en vervolgens over een paar maanden contact met je opneemt.

bekijken

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf

Het tonen van je bedrijf via een Google Mijn bedrijfsprofiel werkt mee aan je lokale zichtbaarheid in de zoekresultaten en je SEO ranking. Je maakt hiervoor een gratis bedrijfsprofiel aan. Het profiel en de aanbevelingen worden dan getoond in de zoekresultaten en in Google Maps.

bekijken

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

Een kleine checklist met manieren om zelf je vindbaarheid aan te passen.

bekijken

Verhoog je ranking met (Google) Reviews

Verhoog je ranking met (Google) Reviews

Voor veel mensen is het belangrijk wat anderen over jou hebben geschreven. Op deze manier kan je ook nieuwe klanten krijgen die niet via persoonlijke doorverwijzing komen.

bekijken

Nieuwe website, redesign of restyling?

Nieuwe website, redesign of restyling?

Ben je toe aan een nieuwe website, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Ik geef je in dit blog 10 punten waarop je je eigen website kan reviewen.

bekijken

WordPress editor Gutenberg

WordPress editor Gutenberg

Sinds januari 2019 en met de update naar WordPress 5.0 is de klassieke editor vervangen door de Gutenberg editor. In deze blog laat ik je de verschillende blokken en mogelijkheden zien

bekijken

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Zonder bezoekers heb je niets aan een site. Je kunt lezers aantrekken via zoekmachines en de Yoast SEO-plugin helpt je hierbij. Ontdek stap voor stap hoe.

bekijken

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Is jouw website mobiel vriendelijk? Steeds meer mensen gebruiken hun mobiel of tablet om een website te bekijken. Hoe ziet die van jou er uit?

bekijken

Snellere website, hogere ranking

Snellere website, hogere ranking

Wist je dat de snelheid van je website ook mede bepalend is voor je ranking in Google? En dat je hier zelf wat aan kan doen?

bekijken

SEO en online vindbaarheid

SEO en online vindbaarheid

Online vindbaarheid in Google

Maak jezelf vindbaarder door SEO, zoekmachineoptimalisatie

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina’s optimaliseren voor Google.

Een websitepagina optimaliseren: wat houdt  SEO in?

SEO staat voor Search Engine Optimalisation oftewel zoekmachineoptimalisatie. Google struint met een robot continu het internet af, op zoek naar nieuwe pagina’s. Deze pagina’s worden gelezen (geïndexeerd) en krijgen een ranking. Als er nu iemand zoekt op die termen, dan zoekt Google daar pagina’s bij die matchen. Je pagina’s optimaliseren houdt o.a. in dat jij je tekst gaat verrijken met zoektermen en daarmee Google sturen naar je pagina’s.

Hoe vind ik de juiste SEO zoektermen?

Je potentiële klanten gaan online zoeken naar de oplossing van hun probleem. Als jij weet op welke woorden ze zoeken dan heb je je zoekwoorden. Deze verwerk jij in je tekst.

Het verwerken van de juiste zoekwoorden (keywords) zorgt ervoor dat Google je website hoger scoort dan een collega die dat niet doet. Er zijn heel wat punten die de ranking bepalen, maar content is de belangrijkste. Met content bedoel ik je teksten en afbeeldingen op de website.

Zoek maar eens op Google ranking factoren>>

Lees ook het blog: Zoektermen en Google

Gebruik Google Analytics

Zorg dat je Google Analytics koppelt aan jouw website.  Er is ontzettend veel informatie uit de Google Analytics te halen, ook als je geen expert bent. Op deze manier kan je bijvoorbeeld zien via welke route men op je website is gekomen. De verzamelde informatie vormt een goede basis voor SEO-expert om jou advies te kunnen geven. Op basis van dit advies kan jij je website verbeteren. Bijvoorbeeld door je menu aan te passen, of de pagina layout aan te passen. Ook al doe je er niet direct iets mee, dan is er straks wel data voor een SEO-onderzoek.

Zet de zoekfunctie aan op je website

Zorg dat je bezoekers kunnen zoeken op je website. Op deze manier kunnen ze snel vinden wat ze zoeken. Als je ‘site search’ aanzet in Google Analytics, kan je ook de zoektermen en zinnen inzien. Heel waardevolle informatie.

Let op, jij bent niet de enige die zoektermen gebruikt

Uiteraard zijn er tientallen zo niet honderden bedrijven die dezelfde termen gebruiken. Hoe kan je je dan toch onderscheiden? Soms is dit niet mogelijk omdat er eenvoudigweg te veel concurrenten zijn. Ben je een coach, psycholoog of trainer, dan is het raadzaam om eerst uit te laten zoeken of het zinvol is om met zoekwoorden te werken. Wellicht kan je beter je website laten opnemen in een startpagina van jouw vakgebied. En daarnaast meer richten op linkbuilding. Die term leg ik verderop nog uit.

Gebruik de SEO YOAST plugin voor je SEO

Mocht er nog geen budget zijn, dan kan je starten met de SEO Yoast plugin. Werk dan met zoektermen die bij jou bekend zijn. Het is raadzaam om nieuwe contacten altijd te vragen, hoe ze jou gevonden hebben, waarop ze gezocht hebben. Daarnaast kan je Google Analytics raadplegen als je site search hebt aangezet. Uiteraard kan deze tool niet bepalen of het keyword die je gebruikt ook iets zal doen voor je vindbaarheid. Hiervoor moet je bij een online marketeer zijn die een zoekwoorden onderzoek kan laten doen. Ik heb een blog geschreven die jou helpt met de basics: Beter vindbaar in Google met de Yoast SEO plugin  

Nieuwe website laten maken? Start met een SEO-onderzoek

Er zijn gespecialiseerde bedrijven die uitzoeken op welke zoektermen er daadwerkelijk worden gezocht, maar ook hoeveel andere website deze zoekwoorden al gebruiken. Hier zal een lijstje uitkomen met de voor jou meest geschikte zoektermen (kan ook bestaan uit 2 woorden of een zin). Reken voor een zoekwoorden onderzoek toch al gauw op een investering van minimaal € 250,- euro, maar dat is het zeker waard. Zeker als je ervan uit gaat, dat dit in verhouding goedkoper is dan een advertentie plaatsen of een flyer laten maken.

Mijn tip hierbij: ga eerst in gesprek met je klanten, je doelgroep, en vind uit waar ze op zoeken, wat hun probleem is en waar ze een oplossing voor zoeken. Het kan best zijn dat dit hele andere keywords oplevert dan dat jij dacht. En dan heb je ook input voor het zoekwoorden onderzoek

Een SEO-expert geeft op basis van de rapportages uit Google Analytics en een zoekwoordenonderzoek advies over de beste indeling/layout van je website. Soms krijg je het advies om je (menu)titels aan te passen. Of dragen ze zoektermen aan, waar je zelf niet op bent gekomen. Het beste is dus om eerst te starten met SEO-onderzoek voordat je de website laat bouwen. Als je met je websitebouwer niks hebt afgesproken over SEO kan je ook niet verwachten dat deze automatisch aanpassingen doet ten behoeve van SEO. Als ik een website maak adviseer ik hier over en maak afspraken over wat ik wel en niet doe. Als ik de keywords tot mijn beschikking heb is het echt een kleine moeite om deze te plaatsen tijdens het bouwen.

Houd er rekening mee dat het aanbrengen van de verbeteringen veel tijd kosten. Het is daarom raadzaam om er op tijd een SEO-specialist erbij te halen en het in een keer goed te doen. Je bent namelijk wel een tijdje bezig met het verwerken van de woorden in je tekst en plaatjes. En vaak krijg je ook het advies om je layout en de menustructuur aan te passen als je al een bestaande website hebt.

Creëer waardevolle content

Optimalisatie draait niet alleen om zoekwoorden. Goed geschreven teksten met ondersteunende afbeeldingen zorgen ervoor, dat je blog prettig leest en de bezoeker er ook naar terug wil keren. Daarbij heb je meer kans dat iemand hem uit zichzelf deelt.

Waardevolle content is echt de nummer 1 als het gaat om hoog scoren in Google. Zorg dat je per blog een keyword doorvoert in titel, tussenkopjes en afbeeldingen. Je website komt niet automatisch in de topranking en dit gaat ook niet gebeuren als je je content niet regelmatig aanvult. Ga dus bloggen en met regelmaat.

Lees ook: Contentmapping

Let op de opbouw van je teksten

Google kijkt naar de hiërarchie van teksten en daarom is het belangrijk om te werken met kopjes, opsommingen en linkjes. De titel is een H1, de tussenkopjes een H2, en eventueel nog een H3 als je binnen de paragrafen nog een onderverdeling wil maken.

Plaatjes moeten ook dezelfde zoekterm gebruiken. Focus op 1 zoekterm of zin per blog of pagina. Lees ook: Creëer waardevolle content.

langzame website

Verhoog je laadsnelheid en plaats geen megagrote afbeeldingen

Upload je afbeeldingen zo klein mogelijk. Langzame pagina’s zijn slecht voor je ranking en de toegangelijkheid van je website. Niemand wil lang wachten totdat te pagina is ingeladen. Vaak is je blog niet breder dan 800 pixels, waarom dan een plaatje plaatsen van 3000 pixels. Lees de blog: Verklein afbeeldingen en foto’s voor je ze uploadt in je WordPress website Google leest de pagina in code en kijkt niet naar grootte of kleur. Het gaat erom, dat er een goede opbouw is en het zoekwoord meerdere malen in tekst staat. Een plaatje wordt ook ‘gelezen’ en moet daarom ook een keyword bevatten.

lees ook het blog: Haal meer uit je website

Linkbuilding

Linkjes van en naar je pagina’s geven je website een hogere nieuwswaarde. Het beste is dat andere mensen uit zichzelf een link naar je website maken. Vragen kan ook als het om een website gaat die ook in het verlengde ligt van je dienstverlening. Het moet gaan om kwalitatief goede en betrouwbare linkjes. Uitwisselen van links werkt tegen je.

Lees ook: Creëer waardevolle content.

Landingspagina

Heb je de juiste zoektermen gevonden ga deze dan plaatsen op een landingspagina. Deze heeft als doel heeft zoekverkeer binnen te halen via deze pagina. Op deze pagina’s moet het dus gebeuren. Vertel waarom ze bij jou moeten zijn, toon voorbeelden en referenties. En zorg dat je bezoeker naar een call-to-action. Bijvoorbeeld het contact opnemen met jou. Een offerte aanvragen, of het downloaden van een brochure. Bij het laatste is follow-up belangrijk. Bel of mail erachteraan en vraag of de brochure goed is binnengekomen en of je nog ergens mee van dienst kan zijn. Het overgaan tot een actie noemen ze vaktermen conversie. Voorbeeld van een landingspagina of lees mijn blog over landingspagina’s

Incognito browsen

De zoekmachine geeft zoekresultaten op basis van je ip-adres en je zoekgedrag. Je bent geneigd om zelf de zoekwoorden in te voeren en te kijken welke resultaten dat oplevert. Maar deze resultaten zijn vertekend en geven niet een goed beeld.

Om echt goed te kijken hoe je het nu doet in Google moet je gebruik maken van incognito browsen. Hieronder een schermafbeelding uit Google Chrome. Daar vind je de knop rechtsboven in je scherm. Open een nieuw incognitovenster waarbinnen je zoekt op zoektermen die je zou willen gebruiken. Bekijk het zoekresultaat en kijk wie er bovenaan komt. Hier lees je hoe je incognito browsen kan instellen. Kom je helemaal niet voor in de zoekresultaten of wil je deze verbeteren? Neem dan contact op!  

Geredigeerd door Esther van Vondel – Vanvondeltxt

Blogs over zoekmachine optimalisatie

SEO is de afkorting van Search Engine Optimization. Wil jij je vindbaarheid verbeteren? Ga dan aan de slag met zoekmachine optimalisatie.

SEO is het optimaliseren, verbeteren van je vindbaarheid door aanpassingen te doen in je website. Met zoekmachine optimalisatie wordt je beter gevonden in zoekmachines zoals Google en Bing.

Als kleine ondernemer is er ook binnen jouw budget genoeg ruimte om aan SEO te doen. In mijn blogs geef ik je tips en advies over SEO en over hoe je SEO zelf kan inzetten. Hiermee verbeter je de vindbaarheid van jouw website.

bekijken

Grote wijzigingen bij MailChimp

Grote wijzigingen bij MailChimp

Wellicht heb je 15 mei de mail van MailChimp voorbij zien komen. Per direct zijn de gebruikersvoorwaarden en de tarieven aangepast voor alle abonnees. De opties voor een gratis account zijn drastisch aangepast.

bekijken

Zoektermen en Google

Zoektermen en Google

Zoektermen zijn de termen waar jij op gevonden wil worden als iemand zoekt in een zoekmachine.

bekijken

Is jouw video succesvol?

Is jouw video succesvol?

Wanneer is een video succesvol, waar moet hij aan voldoen. In deze blog geef ik je een aantal tips.

bekijken

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action? Bedenk met welk doel een pagina op je website staat. Met dit kader schrijf je betere teksten en plaats je de juiste beelden.

bekijken

Video ondertiteling op YouTube

Video ondertiteling op YouTube

Er is een makkelijk manier om ondertiteling toe te voegen aan je video.

bekijken

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Een landingspagina is een pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep. Je beantwoord hierin hun vragen en zorgt dat er een wens ontstaat om meer over jouw dienstverlening te weten te komen of om contact op te nemen.

bekijken

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Ik kom met regelmaat een website tegen waar ik een wildgroei aan plugins zie. Soms zie ik wel drie verschillende contactformulieren-plugins. Maar dit is niet het enige waar het mis gaat. Tijd voor een opschoon actie!

bekijken

Hoe plaats je een video op YouTube

Hoe plaats je een video op YouTube

Video is niet meer weg te denken als onderdeel van je online marketing. Maar wat doe je nu met zo’n video als je deze eenmaal hebt laten maken?

bekijken

Start dit jaar met videomarketing

Start dit jaar met videomarketing

Het gebruik van video is enorm toegenomen de afgelopen jaren. Data abonnementen voor je telefoon zijn goedkoper geworden. En de internetverbinding sneller. Hierdoor word het bekijken van video’s aantrekkelijker. Video trekt meer de aandacht dan tekst en afbeeldingen en is daarom ideaal voor tutorials en promo’s van je dienst of product.

bekijken

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Heb je moeite om de juiste toon te vatten voor je website teksten en voor je blogs? Het schrijven van één of meerdere persona’s kan je daar bij helpen. Gebruik mijn sjabloon als hulpmiddel, je kan hem gratis downloaden.

bekijken

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

In dit blog probeer ik een aantal blokken uit van de nieuwe Gutenberg editor om te kijken of mijn Yootheme thema de styling automatisch oppakt. Waarschijnlijk heb jij een ander thema maar dan is dit blog ook zeker interessant.

bekijken

Plugin: MailChimp for WordPress

Plugin: MailChimp for WordPress

Maak je gebruik van segmenten in MailChimp en loop je er tegen aan dat de standaard formulieren de data niet (kan) updaten? Met deze plugin kan het wel. Bekijk de video waarin ik uitleg hoe je deze installeert en gebruikt.

bekijken

Weekplanner voor je online marketingacties

Weekplanner voor je online marketingacties

Stiekem ben ik best wel een beetje trots op mijn nieuwe weekplanner. Hij is ontstaan vanuit de wens om mijn eigen online marketingacties beter te plannen. Een mooie planner waar ik ook het hele jaar naar kan blijven kijken.

bekijken

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Laadt je pagina langzaam? Grote kans dat je te grote foto’s en afbeeldingen hebt geüploadt.

bekijken

Online marketing als onderdeel van je strategie

Online marketing als onderdeel van je strategie

In mijn zoektocht naar een duidelijke uitleg stuitte ik op de online marketing tree. Er zijn verschillende versies. Ik heb de versie van mainlinemedia.com toegevoegd. Als je beneden op het plaatje klikt krijg je de volledige pdf te zien. Let wel op dit is al weer een versie uit 2009 is al weer een verouderde weergave, maar grotendeels nog kloppend.

bekijken

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

WordPress website kan je heel makkelijk uitbreiden met een extra functionaliteit. Bijvoorbeeld een slider,  contactformulier of een aanmeldformulier. Als deze opties zijn voorradig in de vorm van plugins of worden in het template gebouwd door je webdeveloper/webbouwer.

bekijken

Voorkom SPAM op je WordPress website

Voorkom SPAM op je WordPress website

Op spam zit niemand te wachten, en het is grotendeels ook te voorkomen.

bekijken

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Categorieën en tags zijn heel handig om bij een grote hoeveelheid aan blogs. Hiermee kan je namelijk indelen. Beter vindbaar voor Google en voor je bezoeker.

bekijken

Website toegankelijkheid en ussability

Website toegankelijkheid en ussability

Met een toegankelijke website neem je de verantwoordelijkheid om je website toegankelijk te maken voor iedereen. Ongeacht of ze nu een beperking hebben of niet. Denk hierbij aan mensen die kleurenblind zijn, dyslexie of gezichtsproblemen hebben. Of wat als je niet zo’n vaste hand hebt en je moet op een klein knopje klikken. Voorbeelden te over.

bekijken

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Staat de blogfunctie van jouw WordPress website nog niet goed ingesteld? In deze video leg ik uitgebreid uit hoe je dat zelf kan aanpassen.

bekijken

Revisie terug zetten in WordPress

Revisie terug zetten in WordPress

Ik ben op dit moment de Gutenberg editor aan het uitproberen en heb gelijk al mijn eerste pagina stuk gemaakt. Gelukkig heeft WordPress een revisie systeem ingebouwd.

bekijken

Ik word niet gevonden in Google

Ik word niet gevonden in Google

Heb je het idee dat je WordPress website niet goed gevonden word in Google? Dit kan verschillende redenen hebben. 

bekijken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Op de valreep nog bezig met de AVG? Hopelijk maakt dit afvink lijstje het minder stressvol.

bekijken

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Heb je een webshop of gebruik je formulieren op je website dan moest je al een SSL-certificaat aan te schaffen. Nu met de AVG wetgeving, is het zo goed als verplicht.

bekijken

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb je ook een Google Analytics account laten koppelen aan je website en nieuwsbrief maar doe je er niks mee? Met een aantal simpele instellingen kan je al heel gericht meten wat er op je website gebeurd. Een bron van informatie om je website te kunnen verbeteren.

bekijken

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

25 mei wordt de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Dit heeft gevolgen voor jouw website en nieuwsbrief. Het is niet de meest leuke klus maar het is nu wel de tijd om er mee bezig te gaan. Graag help ik jou op weg om je website klaar te maken voor de AVG.

In het Engels wordt deze wet GDPR (General Data Protection Regulation) genoemd, vandaar dat je deze term ook tegenkomt.

bekijken

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Een eigen huisstijlfont in een nieuwsbrief is mogelijk maar zal niet bij iedere lezer worden getoond.

bekijken

Cookie en AVG wetgeving

Cookie en AVG wetgeving

Zorg dat je een melding geeft van de cookies die je gebruikt op je website. Vraag expliciet toestemming aan je bezoeker om deze te mogen plaatsen.

bekijken

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?

bekijken

De vijf webtrends van 2018

De vijf webtrends van 2018

Elke maand krijg ik weer de NET magazine in de bus, een engels tijdschrift voor webdesigners en developers. Dit keer zat er een special bij met de 5 webtrends voor 2018 en deze deel ik hier graag met je.

bekijken

Je eerste MailChimp Automation instellen

Je eerste MailChimp Automation instellen

Staat automation instellen nog op je lijstje maar stel je het de hele tijd uit? Misschien kan ik je met deze vlog dan op weg helpen. In deze video stel ik de meest eenvoudige automation in. Als jou dit ook lukt dan kun je ook een stapje verder gaan een “funnel” instellen. Een trechter op z’n Nederlands. Je stuurt mensen via een bepaalde route naar een verkoop of andere actie

bekijken

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Trackbacks en pingback zijn allebei notificaties. Als jij in jouw blog refereert aan een blog van een collega en een link plaatst dan krijgt diegene een melding daarvan, mits hij dit aan heeft staan.

bekijken

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mailmarketing is nog steeds heel effectief als je het op de juiste manier gebruikt. Vandaag wat meer over automation om je conversie te verhogen.

bekijken

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Nu de optie om in te kunnen schrijven klaar is, kan je starten met het maken van je campagne. Voor het maken van een campagne moet je een template kiezen. Je hebt hierin verschillende opties, basis, bestaand template of zelf eentje maken door in de html code te duiken.

In deze blog doorlopen we alle stappen van het aanmaken van een campagne. In stap 5 gaan we ons eigen template op maat maken.

bekijken

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Je wilt graag meer leads en meer conversie, zorg dan dat je website er goed uit ziet!

bekijken

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Ik krijg met regelmaat een nieuwsbrief ontwerp opgestuurd dat breder is dan 600 pixels.

bekijken

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Iedere nieuwsbrieflezer gebruikt weer wat anders. Welke e-mailclient er wordt gebruikt kan je achterhalen in je de lijst statistieken.

bekijken

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Heb jij een ontwerp met meerdere foto’s (en tekst) in kolommen naast elkaar.

bekijken

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Wist je dat je heel makkelijk je contacten van LinkedIn kan exporteren? De meeste mensen hebben behoorlijk wat contacten, waarom zou je ze niet uitnodigen voor het lezen van je nieuwsbrief? Hieronder vertel ik je hoe je de contacten kan exporteren en daarna kan importeren in MailChimp.

bekijken

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Bij MailChimp kan je kiezen voor een afbeelding met tekst en buttons er overheen. Deze afbeelding zal hij helaas niet bij iedereen tonen.

bekijken

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

Van de week heb ik een nieuwsbrief opgemaakt voor een klant die ik zelf wat aan de lange kant vond. Wat kan je nu doen om deze toch in te korten zonder dat je informatie weglaat.

bekijken

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Automatisch een mail naar je abonnees op je MailChimp lijst na elk nieuw blog. Het is mogelijk met een RSS feed vanuit WordPress en de RSS feed en een campagne van MailChimp.

bekijken

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Eerder schreef ik een blog over Google reviews het lijkt de beste optie maar is dat het ook?

bekijken

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

Heb je een paar producten die je te koop wil aanbieden maar wil je niet met Woocommerce werken? Dan is de formulieren plugin Gravity Forms een hele mooie oplossing. Ik gebruik deze zelf al jaren en hij is zijn geld meer dan waard. Naast deze plugin heb je ook een koppeling nodig naar een betaalsysteem. Ik gebruik hiervoor de iDeal koppeling van Pronamic. De naam kan wat verwarrend zijn want in dit geval sluiten we niet zelf een ideal contract af maar gebruiken we Mollie als paymentprovider. Mollie heeft een iDeal-abonnement en jij betaald per transactie een bepaald bedrag.

bekijken

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Zodra je een grove opzet hebt gemaakt van je nieuwsbrief kan je tekst en afbeeldingen gaan plaatsen. En natuurlijk starten met het vormgeven van je brief middels kleurkeuze en typografische keuzes.

bekijken

Wat zet je in een nieuwsbrief?

Wat zet je in een nieuwsbrief?

‘Wat zet je in een nieuwsbrief?’

De vraag werd terloops gesteld, tussen een hap brood en een slok melk door.

bekijken

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

In mijn e-book : Een onmisbare listbuildingtechniek, de weggever vertel ik hoe je o.a. een document kan toevoegen aan een sign-up formulier. Maar je kan natuurlijk ook documenten toevoegen aan een nieuwsbrief.

bekijken

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

In deze video leg ik je uit welke contentblokken je kan gebruiken, hoe je kan ze kan verslepen, dupliceren, aanpassen. En daarnaast wat handige designtips.

bekijken

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Als je een betaalde cursus wil gaan aanbieden, dan is het wel zo fijn dat je ook direct online kan betalen via je eigen website. Een van de dingen die uit de brainstorm naar voren kwam is dat als je online iets koopt je het ook wel zo snel mogelijk wilt kunnen starten.  Je wilt dus dat men direct kan betalen en na betaling op de maillijst komt.

bekijken

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Ik ben blij om te kunnen melden dat ik drie coaches bereid heb gevonden om met mij een pilot traject in te gaan. Een traject waarin we gaan ontdekken hoe je het beste een online cursus kan aanbieden via je eigen website. Of het nu om een betaalde of onbetaalde cursus gaat, dat maakt niet uit.

bekijken

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation lijkt dé trend van het moment. Er zijn goede redenen waarom er zoveel interesse bestaat voor geautomatiseerde email campagnes.

Bijvoorbeeld omdat je met email marketing automation verschillende contactmomenten met je klant kunt creëren, zonder dat je daar heel veel tijd in hoeft te steken.

bekijken

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Ik heb al eerder in 2014 een handleiding geschreven hoe je een lijst kan maken voor je MailChimp nieuwsbrief, maar nu werd het tijd voor een video. De handelingen zijn niet echt veranderd dus mocht je de voorkeur hebben voor een afbeeldingen met een tekstuele uitleg dan vind je hier mijn handleiding voor het aanmaken van een lijst.

Een tijdje terug werd ik gebeld door een bekende die de signup formulieren wilde vormgeven voordat er een lijst was aangemaakt. De knoppen om de kleur en fonts van de signup formulieren aan te passen ontbraken. Deze werden pas weer zichtbaar nadat ik een lijst aanmaakte. Het lijkt om een kleine bug in het programma maar het kan ook zijn MailChimp het logischer vind dat er eerst een lijst aanwezig is. Kom je dit probleem tegen, dan weet je nu, eerst een lijst maken en dan pas starten met de vormgeving.

 

bekijken

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Afgelopen woensdag mocht ik een 5 minuten presentatie geven bij de nieuwjaarsbijeenkomst van DNO 1, 2 en 3.  En 5 minuten is dus echt heel kort. Vandaar hier nog even iets uitgebreider zodat je het nog eens op je gemak kan doornemen.

bekijken

Infographics beste tijd om te posten, pinnen en tweeten

Hier is een mooi infographic die aangeeft wanneer je het beste kan posten, pinnnen en tweeten. Uiteraard zijn deze tijden niet heilig, je moet zelf even experimenteren met wat het beste past bij de doelgroep die jij aanspreekt.

Courtesy of: SurePayroll

bekijken

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

MailChimp bied een aantal gestandaardiseerde workflows aan waarvan er 3 interessant zijn voor ZP-ers en kleine bedrijven. Heb je een webshop dan zijn er nog meer opties maar deze laat ik buiten beschouwing. Dit zijn er drie:

  1. Welkomst mail – eenmalige mail na aanmelding met bijvoorbeeld een aanmeld aanbieding. Of je e-book.
  2. Lessen serie – voor online cursus of training
  3. Welkomst reeks – voor een klant die iets heeft gekocht waarbij je een aantal mailtjes achter elkaar stuurt om het programma uit te leggen. Deze zie ik vaak bij online programma’s zoals MailChimp, of social media platforms. Na aanmelding krijg je elke dag een een tip of een deel uitgelegd.

bekijken

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het versturen van nieuwsbrieven werkt als marketing middel. Na het versturen krijg ik altijd reacties en met regelmaat een offerte aanvraag, reden voor mij om door te gaan. Ik houd mijn bestaande contacten en klanten op de hoogte van wat ik doe en kan door relevate tips en ideeën te delen. Uiteraard kan je niet iedereen bedienen en is niet elke brief interessant voor iedereen. Maar dat is ook oké, dat heb je waarschijnlijk zelf ook met al die nieuwsbrieven in jouw mailbox. Je screent een nieuwsbrief snel op interessante content en als dat niet het geval is gaan hij naar de prullenbak, houd hier dus rekening mee als je nieuwsbrieven verstuurd.

bekijken

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Ik moet toegeven ik er zelf nog niet een online staan omdat het me aan tijd ontbreekt om er even voor te gaan zitten. Maar ik heb al een heel aantal mensen gesproken voor wie dit een hele mooie oplossing is. Op het moment dat je automatiseert hoef je niet zelf meer alle betalingen te controleren en de cursus toe te sturen elke week maar gaat het vanzelf!

Voor het idee maak ik een schatting: 27 uur a €75 euro = €2025,-

bekijken

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

Mailchimp is een online programma om zelf nieuwsbrieven te versturen. Je hebt een gratis account tot 2000 abonnees en daarna is het betaald. Maar met de betaalde functie komen er ook hele leuke dingen mee. Zoals automation. Ik kwam hiermee in aanraking toen ik voor een klant dit ging opzetten. Zij wilden graag een serie van lessen aanbieden bij het boek dat verkocht werd. In de maanden daarna kwam ik steeds meer mensen tegen voor wie dit eigenlijk een heel handige manier is om wat extra te doen voor hun klanten. Of je dit nu betaald of onbetaald wil aanbieden in ieder geval een optie om over na te denken.

Automation van MailChimp is uitermate geschikt om een online cursus aan te bieden, het is eenvoudig in te stellen en je betaald per maand maar een heel klein bedrag.

 

Voorbeelden

Ik heb me afgelopen tijd op een aantal lessen series ingeschreven en er inmiddels ook zelf een ingesteld voor een klant, hieronder wat voorbeelden.

Een gratis online werkboek aanbieden bij een boek. Het boek bestaat vaak uit een persoonlijk verhaal of verteld verhalend over een bepaalde methodiek. Tijdens of na het lezen kan je dan het werkboek gebruiken. Op deze manier kan je een wat duurder coachingstraject introduceren. Je leert de coach of trainer al kennen door het boek en werkboek, wat dan net het extra duwtje kan zijn om een halfjaarlijkse training te starten. Of voor een bepaalde coach of therapeut te kiezen

Een andere optie is het in te zetten als secundaire geldstroom. Je steekt er in het begin veel tijd in en daarna zet je de cursus weg voor een x bedrag. Een goed voorbeeld hiervan is het online programma van Maaike. Ik heb zelf een online programma van 18 weken bij haar gevolgd, zeer leerzaam, maar zoals ik al eerder in een blog schreef zonder contactmomenten en daardoor heb ik het toch laten versloffen. Nu zie ik dat ze er coaching bij aanbied en dat is goed voor beide partijen. Jij als ondernemer kan een extra dienst leveren en de cursist heeft er zoveel meer aan om even een paar keer gecoacht te worden.

Nog een voorbeeld. Eefje bied op haar website trainingen voor LinkedIn aan. Ook hier een versie met en zonder coaching. Ik volg nu een versie die tijdelijk gratis is en ik merk dat ik daar niet de tijd voor neem. Ik denk dus dat geld ook een rol speelt voor de mate van commitment alhoewel dat die van Maaike wel geld koste en ik die ook niet heb afgemaakt.. Eefje bied trouwens een versie aan met video’s. Elke mailing heeft een link en het wachtwoord van een online video. Dat is dus ook een optie.
En wat ook interessant is, dat ze een besloten groep heeft aangemaakt waarop de cursisten met elkaar in gesprek kunnen gaan over de onderwerpen die aan bod komen. Ze gaf ook aan om (random) een buddy te kiezen en deze gaat er voor zorgen dat je bij de les blijft. Dat had ik dus niet gedaan…

Na wat gesprekken her en der ben ik er van overtuigd dat blended learning; een combinatie van online leren + contactmomenten beter werkt dan alleen een serie e-mailtjes krijgen. Ik heb er zelf nu een aantal gevolgd zonder die contactmomenten en keer op keer blijft het toch liggen omdat er niemand is die je vraagt hoe de stand van zaken is.

Dus, wil je starten met het sturen van een geautomatiseerde reeks van e-mailberichten (automation) zorg dan ook voor een aantal klassikale of coaching momenten. Je cursisten halen er dan veel meer uit en voor jou is het ook goed om het echte contact te houden met je klanten.

 

 

 

bekijken

Je online strategie bepalen

Je online strategie bepalen

Het hebben van een website is een onderdeel van je online strategie. Maar hoe bepaal je nu zo’n strategie?

1. Doelen stellen

Het is belangrijk om jezelf een doel te stellen, omdat dit je focus geeft in je werk. Een mooie blog over het belang van doelen stellen vind je hier. Met een doel voor ogen werk je veel gemotiveerder en doelen zijn meetbaar.

– Wat wil je precies bereiken met  met je website (en met social media, een nieuwsbrief etc)? Wil je meer naamsbekendheid? Meer producten verkopen? Of zet je je in voor een goed doel en wil je dat je boodschap zoveel mogelijk mensen binnen een bepaalde doelgroep bereikt?

2. Voor wie doe ik het?

Nu je hebt bepaald wat je wilt bereiken, is de volgende vraag: voor wie doe je het? Wie wil je bereiken? Ondernemers of particulieren, maak het specifiek. Man/vrouw, leeftijd, regio etc.

3. Unique selling points (USP’s)

Formuleer wat je je doelgroep te bieden hebt. Wat is jouw meerwaarde. Waarom zou ik naar jou toe gaan en niet naar een ander?

4. Waar bevind zich jouw doelgroep

Wat let je om een aantal mensen uit jou doelgroep te interviewen. Zoek uit welke social media kanalen zij gebruiken, of nieuwsbrieven lezen, hoe ze op zoek gaan naar wat jij bied. Als je dit weet kan je ook nog uitzoeken op welk tijdstip ze daar zijn, dan weet je ook wanneer jij je bericht/update kan posten.

5. De volgende stap is om je doel en online strategie te bepalen, dit hoeft niet heel ingewikkeld bijvoorbeeld:

  1. Ik wil dit jaar 100 nieuwe klanten, of ik wil elke maand mijn workshop vol krijgen.
  2. Mijn doelgroep bestaat uit …
  3. Mijn weerwaarde is … –> dit word je boodschap
  4. Mijn doelgroep bevind zich voornamelijk op Facebook en LinkedIn

En in de uitvoering:

  1. Ik begin met bloggen en schrijf wekelijks een blog op mijn website waarin ik mijn expertise toon, veel tips en advies geef en waaruit blijkt dat ik op de hoogte ben van de behoefte van mijn klant
  2. Ik stuur maandelijke een nieuwsbrief uit met korte intro’s van mijn blog, deze stuur ik naar bestaande relaties
  3. Ik schrijf een e-book, whitepaper of checklist die je ontvangt na het geven van je e-mailadres (listbuilding)
  4. Ik post mijn blog op Facebook en LinkedIn mijn blog met een aantrekkelijke foto er bij.
  5. Ik zorg dat mijn website actueel is en dat me makkelijk informatie kan vinden en contact met mij op kan nemen

Evaluatie; probeer dit eens een maand of twee en evalueer of het heeft gewerkt. Stuur de strategie zonodig bij.

bekijken

Contentmapping

Contentmapping

Vorig zomer mocht ik de website voor de The Post restylen. Wat een leuke club mensen bij elkaar (moest ik even zeggen). Dit bureau verzorgt de contentmarketing voor andere bedrijven en doordat je met website bezig lees je je ook gelijk in op wat ze doen. En hier kwam ik de term contentmapping tegen.

bekijken

Meer verkopen door goed gebruik van je website

Bijna iedere ondernemer heeft wel een website, maar lang niet iedereen ondervindt dat zijn bezoekers ook bellen voor een afspraak of daadwerkelijk iets van je koopt of zich aanmeld voor een workshop of sessie die je aanbied. Vaak is hun website meer een visitekaartje met een mooie portfolio in plaats van een middel om nieuwe klanten te werven. Het zou goed zijn eens met andere ogen naar je website te kijken en voor jezelf nagaat of het inderdaad mogelijk is om via je website nieuwe klanten te vinden.

bekijken

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

In deze blog gaan we samen een basis template opzetten.

MailChimp geeft je de mogelijkheid om met “drag and drop” een hele eigen layout bij elkaar te slepen. Deze kan je vervolgens stylen door kleuren, lettertypes aan te passen. Je maakt het template eigen door jouw teksten (manier van schrijven), jouw foto’s (jouw stijl) en het een lettertype wat bij je past.

bekijken

MailChimp – stap 3 – Signup formulieren stylen

Je bent nu bijna klaar om iedereen te laten aanmelden voor je nieuwsbrief. Een stap die vaak vergeten wordt is het nakijken van je “sign-up” formulieren. En dat zijn er een heel aantal. Op het moment dat je inschrijft voor een nieuwsbrief zijn er een aantal stappen die je neemt.

bekijken

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Wil je leren hoe je een audience aanmaakt en wat de mogelijkheden zijn anno 2019? Ga dan naar mijn online-leeromgeving.

bekijken

Mailchimp – stap 1 – een account aanmaken

Duur: 15-20 minuten.

Omdat niet iedereen in staat om naar mijn workshop te komen en degene die wel gaan een handleiding mee te geven, start ik vandaag met een aantal blogs over MailChimp. MailChimp is een online tool zoals je dat zo mooi noemt. Alles is in het engels maar er zijn wel heel veel nederlandse handleidingen te vinden. Wel is er de mogelijkheid om de nieuwsbrief zelf in je eigen taal te zetten.

bekijken

Wie is mijn doelgroep, waar zitten mijn kopers?

De kunstenaars die ik heb gesproken zijn heel erg op zoek naar het vinden van nieuwe klanten. Maar vergeet niet dat het makkelijker is om aan een oude klant iets opnieuw te verkopen dan een nieuwe klant te vinden.

In de zoektocht naar nieuwe klanten is het goed na te gaan wie je doelgroep is. Wie heeft in het verleden mijn kunst, mijn werk gekocht? Vervolgens kan je nagaan waar zich deze groep bevind. Kom ik ze tegen op exposities, op feestjes, evenementen, in kunstwinkels, gallerijen of misschien wel online.

bekijken

Regels voor het versturen van je nieuwsbrief

Met ingang van 25 mei 2018 wordt de wetgeving omtrent Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing in het kort AVG. Dit houd o.a. in dat je niet zomaar personen op je e-mailijst mag zetten, en geen onnodige informatie mag verzamelen en bewaren.

bekijken

Wat is het verschil tussen een grafisch vormgever en een grafisch ontwerper?

Zelf een beetje in de war door de verschillende benamingen die ik tegen kom voor het werk wat ik doe, ben ik op zoek gegaan naar wat anderen er over te zeggen hadden: “Een grafisch ontwerper houdt zich met het gehele proces bezig, niet
alleen met de vormgeving van een ‘object’. Bij de opleiding van een
grafisch ontwerper wordt dus ook de marketing, planning en alle andere
onderdelen meegenomen. Grafisch vormgever kan een onderdeel zijn van het
werk van een grafisch ontwerper. Echter is het een ‘beperktere’ taak.
Bij het vormgeven, richt je je op het ‘product’ en zijn uitvoering, dus
alle administratie eromheen (planning etc) is daarbij niet van belang.”Een ontwerper is meer schetsmatig bezig en met ideeen. De vormgever
gaat het idee/schets verder bewerken, zodat het technisch in productie
kan worden genomen.Heeft van oorsprong betrekking op het ontwerp van grafiek, zoals
kopergravures, litho’s en houtsnedes. Wordt ook wel grafisch ontwerp
genoemd, of korter: ontwerp en vormgeving. Het verschil tussen die
laatste twee is in de praktijk niet aanwezig. De één laat zich graag
ontwerper noemen, de ander geeft de voorkeur aan vormgever. Beiden doen
ze hetzelfde

Een grafisch ontwerper verzorgt de grafische vormgeving van drukwerk zoals brochures, affiches, verpakkingen en boekomslagen, digitale producten zoals websites, en ontwerpen voor gebruik in verschillende media, zoals een beeldmerk of huisstijl. Als een grafisch ontwerper het ontwerp van een ander uitvoert, wordt hij of zij ook wel grafisch vormgever genoemd, maar de beroepen zijn hetzelfde.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grafische_vormgeving

21 juni 2011

bekijken

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster