In de zomervakantie heb ik andere werktijden, zie contact

Wat zet je in een nieuwsbrief?

Er zijn onderwerpen die jij graag voor het voetlicht wilt brengen. Je producten bijvoorbeeld. Of goede klantervaringen. Maar je klanten hebben ook verwachtingen. Zij zullen niet klakkeloos lezen wat jij hen aanbiedt.

Herpublicatie gastblog Maartje Roozeboom van TekstLinq

Zoek daarom een goede balans tussen wat jij wilt vertellen en wat zij willen horen. En houd daarbij de volgende zaken in gedachten:

Vertel waar je mee bezig bent

Zeker als je een klein bedrijf hebt, onderhoud je persoonlijke contacten met je klanten. Zij voelen zich met jou verbonden. Daarom zijn ze benieuwd hoe het met je gaat. Waar je mee bezig bent. En wat de resultaten daarvan zijn.

Neem ze mee in jouw wereld. Zo bevestig je de band die je met je klanten hebt. Ook als je praat over producten of diensten.

Geef wat weg

Handige tips, een mooi e-book. Of gewoon een link naar een erg goed blogartikel dat je bent tegen gekomen. Bijvoorbeeld dit artikel, dat de vraag Wat zet je in een nieuwsbrief? van nog een paar extra antwoorden voorziet.

Het hoeft niet veel te zijn, maar als je je klanten iets waardevols geeft, dan zullen ze dat waarderen.

Haak in op de actualiteit

Heb je een speciale campagne om je klanten ook tijdens de zomerperiode te activeren? Vertel er dan over! Ik ken een dierenarts die elk jaar voor de zomer zijn klanten informeert over het belang van vaccineren. Hij helpt daarmee hondeneigenaren die hun dier op vakantie willen meenemen. Hartstikke handig toch?

Wat wordt al goed gelezen?

De meeste e-mail programma’s, ook MailChimp, laten je zien hoeveel mensen vanaf je nieuwsbrief doorklikken naar je website.

Als veel lezers op een bepaald onderwerp doorklikken, dan weet je dat ze dit interessant vinden. Kan je andere onderwerpen verzinnen die hierbij aansluiten? Grote kans dat ze dan weer geïnteresseerd zullen zijn.

Zet een klant in het zonnetje

Door je klant in het spotlicht te plaatsen, krijgt hij even heel veel aandacht. Heerlijk, vinden de meeste mensen!
Maar misschien creëer je wel een goede win-win situatie. Omdat hij zijn diensten kan delen met een nieuw publiek. En jij kunt laten zien wat je voor hem hebt betekend.

Of je medewerker

Je medewerker voor het voetlicht plaatsen is ook heel sympathiek. Hij of zij werkt hard, waarschijnlijk achter de schermen. En wat is er dan leuker dan een keer een groot, zichtbaar compliment te krijgen?

En passant vertel je je klanten dat er goed werk wordt geleverd door jouw bedrijf. En dat schept vertrouwen.

Geef een evenementen-agenda

Zit je in een markt waar heel regelmatig bijeenkomsten worden gehouden? Bijvoorbeeld beurzen, seminars of workshops? Dan is het heel handig als klanten bij jou een kalender kunnen bekijken. Zo missen ze niets!

Beantwoord vragen

Als je regelmatig bepaalde vragen van klanten krijgen, dan kan je daar een stukje over schrijven in je nieuwsbrief. Sandra deed dat, met dit blog. De vraag ‘Wat zet je in een nieuwsbrief?’ beantwoordt zij nu in één keer voor een grote groep mensen. En vanuit haar nieuwsbrief verwijst ze naar het antwoord.

Ik hoop dat deze lijst je op weg helpt met het beantwoorden van de vraag wat je in een nieuwsbrief zet. Heb je nog andere goede ideeën waarover je zou kunnen schrijven? Laat ze weten, dan voeg ik ze toe!

foto: Nick Morrison

Vind ik leuk:

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit: