MailChimp templates

  • Professioneel design
  • Integratie met WordPress, Twitter, Facebook en Google Analytics
  • Responsive design voor desktop, tablet en mobiel
  • Hulp bij versturen
  • Check instellingen account MailChimp

en nog veel meer mogelijkheden

WordPress Zwolle

Template ontwerp bestaat uit

  • Ontwerp op basis van de beschikbare layouts van MailChimp
  • Klaarzetten 1e campagne, mits materiaal aangeleverd is

Werkwijze MailChimp templates laten maken

Ik maak gebruik van de bestaande template layouts van MailChimp die je hierboven in de afbeelding ziet. Met de drag & drop (slepen en plaatsen) optie kan ik bijna alle ontwerpen omzetten naar een template.

Heb je geen ontwerp dan kan ik in overleg een voorstel doen voor een template. Ik heb hiervoor wel je huisstijl (handboek) nodig en de rubrieken die je wilt plaatsen. Met rubrieken bedoel ik de vaste elementen van je nieuwsbrief. 

Prijzen

Een gemiddeld template kost €225,- Mits materiaal en briefing voor zich spreekt.

Moet er veel overlegt worden dan komen deze uren er over heen.

Wil je een template laten maken en een korte doorloop van de meest voorkomende zaken in MailChimp? Kies dan voor een strippenkaart van 5 uur.

MailChimp of maatwerk template?

Mail je ontwerp, zodat ik kan bepalen of jouw ontwerp geschikt is om te bouwen met de bestaande layouts van MailChimp. En kan suggesties doen indien dit niet het geval is.

Bij een kostenafweging tussen maatwerk of content blokken kom je toch al gauw uit op het gebruik van de bestaande layouts omdat je hier ook hele mooie templates mee kan maken.

Momenteel zijn de websites ook heel eenvoudig qua ontwerp en dan sluit deze keuze daar ook mooi op aan. En eenvoudig betekend niet dat er geen aandacht aan besteed is, denk maar aan Dick Bruna en zijn Nijntje boeken. Door het consequent doortrekken van je eigen huisstijl in je nieuwsbrief (huisstijl kleuren, fotografie of afbeeldingen en elementen) word het een eigen unieke nieuwsbrief. Met oog voor design en mijn ervaring met MailChimp maak ik met veel plezier een professionele nieuwsbrief voor je bedrijf.

Met andere woorden ik bouw geen maatwerk templates in html.

Strippenkaart

Houd er rekening mee er naast het maken van een template nog heel wat zaken zijn die veel tijd in beslag nemen. Dit kan ik uit handen nemen.   Werkzaamheden die je met de strippenkaart kan laten uitvoeren:

  • Accountinstellingen goed zetten
  • Check of de lijstgegevens kloppen
  • GDPR (AVG) velden
  • vormgeven en vertalen signup formulieren
  • Import naar bestaande lijst, max  800.
  • Koppeling met je WordPress website (aanmeldblok, formulieren)
  • Koppeling Twitter en Facebook
  • Importeren e-mailadressen
  • Koppeling Google Analytics
  • Verzenden van je mailingen
  • 1-op-1 begeleiding
  • Integreren aanmelding in contactformulier
  • E-book download koppelen
  • Lijst aanmaken
  • Segmenten aanmaken
  • Automation instellen
  • Online cursus opzetten

Abonnement - MailChimp

Staat alles klaar maar blijft het versturen nu toch liggen? Met een strippenkaart kan je eenvoudig je nieuwsbrieven laten versturen. Maandelijks krijg je een telefoontje en kan je vertellen of mailen wat er in de volgende nieuwsbrief moet komen.

Meest recente blogs over MailChimp


Waarom komt mijn nieuwsbrief niet aan?

Waarom komt mijn nieuwsbrief niet aan?

Je nieuwsbrief kan om allerlei redenen niet door een spam filter komen. En dat is heel vervelend, zeker als je er veel tijd aan hebt besteed.

bekijken

Hoe stel je de 1-click-automation van MailChimp en waarom zou je hem gebruiken?

Hoe stel je de 1-click-automation van MailChimp en waarom zou je hem gebruiken?

Ik heb een korte tutorial gemaakt over het instellen van een welkomstmail. Een mooie kans om je nieuwe abonnee na aanmelden direct te trakteren op een overzicht van de diensten en producten die je aanbied.

bekijken

MailChimp – Signup formulieren stylen

MailChimp – Signup formulieren stylen

Je hebt je nieuwsbrief klaar en er staat een aanmeldblok op je website. Pff eindelijk gelukt. Maar, even wachten. Een stap die vaak vergeten wordt is het nakijken van je “sign-up” formulieren.

bekijken

Verwerkersovereenkomst webbouwer/webdesigner

Verwerkersovereenkomst webbouwer/webdesigner

Als jouw websitebouwer bij de gegevens kan van jouw klanten dan moet je een verwerkersovereenkomst afsluiten met elkaar. Samen stel je een document op met welk doel en waarvoor de websitebouwer bij de gegevens kan.

bekijken

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Lezers kunnen op een laagdrempelige manier met je kennismaken en vertrouwd raken. Als je met regelmaat verstuurd ben je steeds weer even “top-of-mind”, en dat kan maar net zijn als ze jouw hulp nodig hebben..

bekijken

Automation MailChimp en Woocommerce

Automation MailChimp en Woocommerce

Wil je een challenge opzetten in MailChimp en verkopen via je eigen online shop? Afgelopen week heb ik Charlotte van Foodiefit geholpen met haar automation. Overweeg jij ook een challenge of automation te starten?

bekijken

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Het aanbieden van een whitepaper, e-book of checklist is een mooie manier om geïnteresseerde bezoekers op je maillijst te krijgen. En iedereen op je e-mail lijst is een mogelijke lead. Het kan maar zo zijn dat deze persoon je een tijdje volgt, en vervolgens over een paar maanden contact met je opneemt.

bekijken

Grote wijzigingen bij MailChimp

Grote wijzigingen bij MailChimp

Wellicht heb je 15 mei de mail van MailChimp voorbij zien komen. Per direct zijn de gebruikersvoorwaarden en de tarieven aangepast voor alle abonnees. De opties voor een gratis account zijn drastisch aangepast.

bekijken

Aanmelden via MailChimp als je al op de lijst staat.

Aanmelden via MailChimp als je al op de lijst staat.

Maak je gebruik van segmenten in MailChimp en loop je er tegen aan dat de standaard formulieren de data niet (kan) updaten? Met deze plugin kan het wel. Bekijk de video waarin ik uitleg hoe je deze installeert en gebruikt.

bekijken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Op de valreep nog bezig met de AVG? Hopelijk maakt dit afvink lijstje het minder stressvol.

bekijken

Checklist AVG voor je website en nieuwsbrief

Checklist AVG voor je website en nieuwsbrief

De wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is er om persoonsgegevens te beschermen. Verzamel jij persoonlijk gegevens via een inschrijving op een nieuwsbrief. Of met een formulier op je website? Mogen bezoekers een reactie achterlaten of embed jij video’s in je website? Maak je gebruik van analytics en plaats jij daarvoor cookies?

bekijken

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Een eigen huisstijlfont in een nieuwsbrief is mogelijk maar zal niet bij iedere lezer worden getoond.

bekijken

Overweging om niet voor maatwerk te kiezen.

Online werkt het net wat anders dan opmaak voor een magazine of een pdf nieuwsbrief. En html voor e-mail nieuwsbrieven heeft nog meer beperkingen dan html voor websites.

Dit maakt dat heel veel mooie ontwerpen niet tot zijn recht komen in alle e-mailclients, voornamelijk Outlook is een ramp.

Daarnaast is er nog een kosten overweging te maken. Om je een idee te geven, een template maken met de standaard drag & drop opties maak ik in zo'n drie uur tijd.

Bij een template op maat moet je al gauw denken aan minimaal tien uur. Dit komt doordat je ook het template door en door moet testen of het responsive is en daarnaast of het in alle e-mailclients goed over komt.

Het bouwen van maatwerk templates bied ik daarom niet aan. Ik kan je wel doorverwijzen naar de pagina van MailChimp waar alle experts vermeld staan die design aanbieden >>

 

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster