Telefonisch bereikbaar op maandag en dinsdag tussen 9:00-17:00 en op donderdagen tussen 9:00-14:00. | 06 531 90 681

MailChimp: Social Media Posts

Aangepast op: 19 nov, 2020

MailChimp heeft meer dan een jaar geleden Social Media Posts geïntroduceerd, maar gebruik jij het al? En hoe werkt het eigenlijk.

Ze noemen het zelf “Organic Social Posting” het is dus geen advertentiemiddel maar gratis te gebruiken. Je hoeft dus niet eerst naar Facebook, Twitter of Instagram om daar te posten. Als je betaalde versie van MailChimp gebruikt kan je de berichten ook inplannen en heb je Hootsuite of andere programma’s niet meer nodig.

uitleg social posts

Koppelen van social media kanalen

Je kan in MailChimp je Facebook en Twitter koppelen. Hiermee maak het mogelijk om automatisch te posten naar deze kanalen. Vervolgens kan je Facebook en Instagram aan elkaar koppelen zodat je post ook daar verschijnt. Om meer invloed te hebben op wat er word gepost zijn er Social Cards en Social Postst. En dat kan soms wat verwarrend zijn.

Auto-post

Het kan zijn dat je Facebook of Twitter direct aan MailChimp hebt gekoppeld, dan gebruik je auto-posts. Het kan zijn dat hierdoor het delen anders werkt. Wil je werken zoals hier beschreven dan koppel je vanuit de integratie opties vanuit MailChimp.

Social Cards

Social cards kan je aan of uitzetten per campagne. De afbeelding en tekst die je hier plaatst ,worden gebruikt op het moment dat jouw campagne wordt gedeeld en uitgestuurd.

Social cards is een manier om de OpenGraph informatie te beïnvloeden en zelf te bepalen welke foto en tekst je wilt tonen als jouw campagne URL gedeeld wordt. Als je deelknoppen in je campagne gebruikt dan wordt op dat moment ook jouw campagne URL gebruikt en de info die je bij Social Cards hebt ingevuld.

Social Cards zet je aan bij het onderdeel “Content”, daar klik je op enable Social Cards.

Social Post toevoegen aan je campagne

Deze optie vind je onder de setup onder het kopje “Add A Social Post To Your Campaign”. Als je Social Posts niet gebruikt dan word de tekst en afbeelding gedeeld zoals deze bij de Cards hebt ingesteld. Zet je het wel aan dan bepaal jij wat er per kanaal wordt geplaatst. En dat is de beste manier.

Per kanaal kan je je eigen tekst schrijven en afbeeldingen plaatsen. Meer info over de formaten en overige vind je hier op deze website >>

Losse social Post

Je kan ook een losse Social Card aanmaken. Op deze manier kan je in één keer posten naar drie kanalen.

In de gratis accounts kan je een Social Post niet inplannen, je moet hem direct versturen. Maar een campagne kan je wel inplannen en als je hier de social card aanhangt, kan je hem wel op een ingeplande datum en tijd versturen.

Statistieken

Direct na verzenden (met de campagne mee) staat de Social Post als aparte campagne in het rijtje van campagnes. Het heeft dan ook zijn eigen rapportage. Hier kan je zien hoevaak deze zichtbaar is geweest op social media en hoeveel engagement er is geweest.


Lees ook deze blogs

Vul een zoekterm in:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Volg me op deze kanalen (of niet)

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster