nieuwe-wordpress-website

Nieuwe website, redesign of restyling?

Ben je toe aan een nieuwe website, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Ik geef je in dit blog 10 punten waarop je je eigen website kan reviewen.

1. Gebruik een simpel en helder design

Het heeft niet zoveel zin om allemaal toeters en bellen aan je website toe te voegen. Je klant zoekt informatie en wil zo min mogelijk afgeleid worden. Zorg dat je informatie goed vindbaar is en je ontwerp (design) ondergeschikt is aan het doel van je website. Klanten informeren en nieuwe klanten contact met je laten opnemen.

2. Start met een paar goede basis pagina’s

Je hebt niet zoveel nodig:

  • een duidelijk Homepage waarop direct te vinden is wat je doet met een call-to-action (wat wil je dat ze gaan doen).
  • een over ons pagina – creëer vertrouwen, wie ben je (zet er een foto van jezelf en eventueel personeel bij), waar gaat je bedrijf over (missie/visie)
  • product/diensten pagina – wat bied, zet er foto’s bij en als de prijs concurrerend is, ook de prijzen.
  • testimonial/review pagina – krijg je goede feedback, vraag je klant of ze een testimonial en/of aanbeveling willen schrijven (via LinkedIn)
  • contact pagina – naam (niet alleen je bedrijfsnaam), plattegrond en eventueel route beschrijving. Gebruik je een contactformulier zorg er dan voor dat ze een kopie krijgen

3. Investeer in fotografie of kwalitatief hoogstaande stockfoto’s

Goede fotografie betaald zich vanzelf terug. En een beeld zegt meer dan duizend woorden. Zijn de foto’s van jouw producten te klein, niet scherp genoeg, en die van een concurrerende website wel? Raak je bezoekers niet kwijt omdat je bezuinigd op beeld. stockfoto’s  >>

4. Maak het mogelijk en makkelijk om contact met je op te nemen

Zet je telefoonnummer prominent op de homepage en op je contactpagina. Gebruik bij voorkeur een contactformulier ipv een e-mailadres (in beeld) om spam te voorkomen.

5. Toon je persoonlijkheid

Mensen willen graag zaken doen met mensen. Dit is je kans om een eerste contact te leggen en een band op te bouwen. Zet er geen verkooppraatje in maar vertel waarom jij je bedrijf hebt opgericht en welke meerwaarde je bied. Verwerk je big WHY in deze pagina! – video Simon Sinek

6. Toon je belangrijkste informatie bovenaan de pagina

Als de eerste informatie die men leest niet interessant is, leest men vaak niet door. Voor de Google zoekresultaten kunnen langere teksten misschien beter zijn, maar zorg dat de kern in de eerste alinea staat.

7. Voeg inschrijfformulieren toe

Voeg een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief toe, of vraag een e-mailadres in ruil voor een whitepaper (weggever). In contact blijven met klanten/relaties is ontzettend belangrijk.

8. Voeg testimonials toe

Krijg je goede recencies, feedback, reviews en aanbevelingen. Zet deze online en trek een nieuwe bezoeker over de streep om voor jouw product of dienst te kiezen. Gebruik een “online listing” zoals je bedrijf op Google Maps zetten en laat hier de reviews op zetten. Of vraag een recommendation via LinkedIn en plaats deze ook op je website.

9. Zorg dat je gevonden word in Google

Je kan zelf al heel veel doen zonder enorme bedragen uit te hoeven geven aan Google AdWords. En je hebt niet zoveel aan je website als deze niet gevonden word.

  • start met bloggen; een up-to-date website doet het beter en bloggen maakt je beter vindbaar dan statische pagina’s
  • gebruik social media zoals LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest en verwijs naar je website, en houd accounts deze actief bij. Kies het kanaal waar jouw doelgroep zich bevind.
  • Zet je bedrijf in Google Maps en gebruik Google+
  • gebruik de plugins van Yoast voor WordPress https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/
  • Zorg voor een mobielvriendelijke website – sinds april 2015 nog belangrijker

10. Gebruik call-to actions

Het is niet erg om duidelijk te zijn. Wees duidelijk in wat je verwacht van een bezoeker en geef met duidelijk buttons aan dat ze zich kunnen inschrijven, zich kunnen aanmelden voor een workshop enz. Duidelijk call-to-actions verhogen de conversie.

Ben je naar deze 10 punten er ook van overtuigd dat jouw website toe is aan vernieuwing? Ik kom graag langs en samen kijken we dan wat de wensen zijn en hoe ik jou kan helpen.

Bel me op 06 – 531 90 681  of gebruik onderstaand formulier:

Contactformulier

Gebruik het contactformulier om een gesprek aan te vragen of een vraag te stellen.Wil je liever even bellen? Dat kan: 06 - 531 90 681

Voor de leuk, de way-back-machine: http://archive.org/web/ – zoek je website op zoals deze er way back (lang lang lang geleden uitzag)

Advies, Design


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster