Online marketing als onderdeel van je strategie

In mijn zoektocht naar een duidelijke uitleg stuitte ik op de online marketing tree. Er zijn verschillende versies. Ik heb de versie van mainlinemedia.com toegevoegd. Als je beneden op het plaatje klikt krijg je de volledige pdf te zien. Let wel op dit is al weer een versie uit 2009 is al weer een verouderde weergave, maar grotendeels nog kloppend.

Een website en nieuwsbrief zijn onderdeel van online marketing en maakt deel uit van je online strategie. Het is belangrijk om een goede doelen te stellen, en te weten wie je doelgroep is. Daarom is het belangrijk om eerst de slag met je online strategie voordat we starten met het maken of restylen van jouw website.

Bij online marketing maak je een bewuste keuze uit de verschillende opties* die je online hebt om je product of dienst te vermarkten. De keuzes komen voort uit je online strategie. Zelf ben ik heel erg voorstander van content marketing omdat je hierbij heel dichtbij jezelf kan blijven.


Om je strategie te kunnen bepalen moet je jezelf (en je klanten en/of medewerkers) de volgende vragen stellen

  1. Waar gaat jouw bedrijf over – wie ben je, wat verkoop je, wat is je missie/visie
  2. Wie zijn je doelgroepen, en wat is hun behoefte
  3. Waar bevind zich jouw doelgroep

De volgende stap is om je doel en strategie te bepalen, dit hoeft niet heel ingewikkeld bijvoorbeeld:

  1. Ik wil dit jaar 100 nieuwe klanten, of ik wil elke maand mijn workshop vol krijgen.
  2. Mijn doelgroep bestaat uit …
  3. Mijn weerwaarde is … –> dit word je boodschap
  4. Mijn doelgroep bevind zich voornamelijk op Facebook en LinkedIn

En in de uitvoering:

  1. Ik begin met bloggen en schrijf wekelijks een blog op mijn website waarin ik mijn expertise toon, veel tips en advies geef en waaruit blijkt dat ik op de hoogte ben van de behoefte van mijn klant
  2. Ik stuur maandelijke een nieuwsbrief uit met korte intro’s van mijn blog, deze stuur ik naar bestaande relaties
  3. Ik schrijf een e-book, whitepaper of checklist die je ontvangt na het geven van je e-mailadres (listbuilding)
  4. Ik post mijn blog op Facebook en LinkedIn mijn blog met een aantrekkelijke foto er bij.
  5. Ik zorg dat mijn website actueel is en dat me makkelijk informatie kan vinden en contact met mij op kan nemen

Evaluatie, probeer dit eens een maand of twee en evalueer of het heeft gewerkt. Stuur de strategie zonodig bij.

Ik bied hierin de volgende opties:

  • basis strategiesessie & advies
  • ontwerp en bouw van uw website
  • ontwerp en bouw van MailChimp templates
  • opzetten MailChimp account
  • opzetten social media account voor Twitter, Facebook, Pinterest en LinkedIn
  • inbouwen social media button (volgen en/of delen)
  • bestel-, reservering- en/of donatie formulieren  in WordPress website
  • 1-op-1 sessie op uurtarief om WordPress, Mailchimp of social media onder de knie te krijgen.

Online marketing bestaat o.a. uit;

  • Focus op je doel
  • Goede content
  • Social media
  • Vindbaarheid
  • Leads genereren
  • Nieuwsbrieven versturen
  • Analyseren van je gegevens
  • Conversie
  • Adwords

Overige diensten koop ik in bij collega ZP-ers of desgewenst breng ik je in contact met hun.

  • Teksten schrijven
  • Fotografie
  • SEO/SEA
  • Video
  • Facebook campagne
  • Google Analytics
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Marketingkalender laten maken

Strategie


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster