cadeautje voor inschrijven op nieuwsbrief

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Het aanbieden van een whitepaper, e-book of checklist is een mooie manier om geïnteresseerde bezoekers op je maillijst te krijgen. En iedereen op je e-mail lijst is een mogelijke lead. Het kan maar zo zijn dat deze persoon je een tijdje volgt, en vervolgens over een paar maanden contact met je opneemt.

Deze techniek wordt ook wel listbuilding genoemd en bestaat al heel lang. Het aanbieden van een weggever heeft alleen zin als je ook aan follow-up doet. Het mooiste is dat je niet afsluit met alleen een ‘bedankt’ pagina maar dat je deze leads direct ook een vervolg aanbod doet. Maar daar vertel ik in een volgend blog over.

Verwacht niet dat het direct stormloopt maar gun je lezer de tijd om je te leren kennen en te vertrouwen. Blijf aanpassen en bijsturen als je merkt dat het helemaal niet loopt. Hoe is je tekst geschreven. Wat is je weggever? Is deze interessant genoeg? Hoe weet men dat je iets gratis weggeeft? Heb je aan promotie gedaan?

Blijf intussen inhoudelijk waardevolle en interessante nieuwsbrieven sturen.

Ik werk sinds 2012 met MailChimp met de gratis versie en ik blijf het een fijn programma vinden. Sinds mei 2019 zijn de gratis opties wat ingeperkt. Wil je gaan werken met funnels (met automations), binnen MailChimp dan moet je upgraden. Mits je niet een ‘legacy’ abonnement hebt en automation al gebruikte.

In het e-book “Een onmisbare  listbuildingtechniek: gratis weggevers” vertel ik je stap voor stap hoe je zelf een weggever op je website kan zetten. Ik maak hiervoor gebruik van het online programma MailChimp en WordPress. Ik ga er wel vanuit dat je al bekend bent met beide systemen. Voor MailChimp is het van belang dat je weet hoe je een lijst aanmaakt en de verschillende signupformulieren weet te bewerken.

Mocht je er zelf niet uitkomen of wil je een illustratie laten maken of een e-book laten opmaken. Ik help je graag!

Je krijgt dit e-book automatisch als je op mijn maillijst staat. Sta je er nog niet op dan kan je je hieronder opgeven.

Formulier met alle opties

  • Lessenserie via e-mail (nieuw)

    Let op: alleen de basiscursus is beschikbaar. Deautomation en WordPress tips series zijn nog in de maak.
  • wacht tot het grote vinkje volledig is geladen, voordat je op verzenden klikt

Automation, Strategie


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Is er nog iets onduidelijk of heb je een andere vraag? Laat het me weten door een reactie achter te laten.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster