• Home
  • Goed webdesign geeft een hogere conversie
studio-sandra-gortemaker-webdesign

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Je wilt graag meer leads en meer conversie, zorg dan dat je website er goed uit ziet!

De eerste indruk van je website is van groot belang. Is deze aantrekkelijk, ziet het er professioneel en betrouwbaar uit? De meeste online bezoekers lezen liever een prettig vormgegeven blog dan een blog waarbij overduidelijk is dat alleen de inhoud de aandacht heeft gegeven. Met goede en mooie beelden ondersteun je jouw verhaal.

Bepaal de hiërarchie op je pagina

Conversie verhogen door hierarchie

Waar kijkt men nou het eerste naar?

  1. Grote hoofdfoto of illustratie
  2. Logo
  3. Menu (om een beeld te krijgen van de informatie die je hoopt te vinden)
  4. Grote tekst (de grootste tekst op de pagina)
  5. Footer of Contactinformatie

Een bezoeker kan heel veel aannames hebben over jou en jouw bedrijf naar aanleiding van jouw website ontwerp. Zorg dat de website dus jouw bedrijf en jouw persoonlijkheid uitstraalt!

Bij een goed ontwerp is nagedacht over de hiërarchie op een pagina. Bijvoorbeeld:

  1. Een groot beeld wat de boodschap ondersteund
  2. Een koptekst
  3. Een ondersteunende kleinere tekst
  4. Een call-to-action button
  5. Daaronder pas de rest van de informatie

Stuur je website bezoeker de goede kant op

Kom je wel eens op een website en weet je niet wat je nu moet kiezen? Soms kan je gewoon te veel keuzes aanbieden:

  • ga ik via het menu zoeken of scroll ik naar beneden
  • Moet ik dat e-book downloaden, wil ik eerst dat blog lezen
  • Zal ik het artikel delen op social media of een bericht achterlaten
  • Stop ik een product in het mandje, wil ik nog even verder lezen in de reviews of nog even verder winkelen

Hieronder de homepage van De Librije winkel. Er staat te veel informatie en ik weet niet waar ik nu moet beginnen, via het menu boven, of het menu beneden of via de plaatjes. Waarom staat er al een winkelwagen, waarom staat er slapen tussen? Ik wil gewoon minder keuzes!

Conversie verhogen door goede opbouw pagina

Conversie verhogen? Geef je bezoeker één duidelijke keuze.

Je kan er ook voor kiezen om een schermvullend beeld te gebruiken die men bij binnenkomst ziet. Eén keuze. En zo kan je dat voor al je hoofdpagina’s bedenken. Wat wil ik dat mijn bezoeker gaat doen op deze pagina? Wil ik dat ze een formulier in gaan vullen (zodat je ze een specifiek aanbod kan mailen), of wil je dat ze iets gaan kopen? Wil je dat ze meedoen aan je workshop? Als voorbeeld de homepage van Rituals. Je ziet een foto met hun producten, logo, “Your Summer Rituals”, een ondersteundende tekst en dan de call-to-action “shop bestseller”.  Met dat je het bestseller noem stuur je ook al door te zeggen dat de meeste mensen dit kopen dus jij waarschijnlijk ook.

Conversie verhogen door duidelijke sfeerfoto

 

Keep it Simple, Stupid

Een design principe uit de programmeurs-wereld maar overgenomen door grafisch ontwerpers om aan te geven dat een boodschap het beste overkomt als je niet te veel verteld en de vorm simpel houdt. Een ander principe die je misschien kent is Less is More (Mies van der Rohe). Of eentje die ik op de academie altijd hoorde: Kill Your Darlings. Want want kan je soms verknocht zijn aan een mooie foto die je zelf hebt gemaakt of een woordgrapje. Als het niet meewerkt aan het doel…

Wil je jouw conversie verhogen, zorg dan dat je pagina opbouw helder is en leid naar een duidelijke actie die je van de bezoeker verwacht.

 

Lees ook:

Het doel van een landingspagina

Ingrediënten voor een overtuigende landingspagina in WordPress

Hoger in Google komen ; zoekwoorden

 

 

 

Voor dit blog heb ik gebruikt gemaakt van eerder gepubliceerde blogs van:

11 Web Design Principles that Will Boost Your Conversion Rate

https://designshack.net/articles/business-articles/why-good-website-design-matters-for-every-business/

 

fotografie: Edho Pratama


Studio Sandra Gortemaker

Ik ben telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdagen tussen 10:00-16:00. Bel 06 - 531 90 681 Mijn voorkeur gaat echter uit naar e-mail. Stuur een e-mail

Is er nog iets onduidelijk of heb je een andere vraag? Laat het me weten door een reactie achter te laten.

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle
%d bloggers liken dit: