• Home
  • Ingrediënten voor een overtuigende landingspagina in WordPress
Landingspagina funnel

Ingrediënten voor een overtuigende landingspagina in WordPress

Een landingspagina is een pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep en deze precies dat te geven wat hij zoekt en vervolgens te verleiden tot een actie.

Het gaat hier niet om een informatieve pagina maar om bijvoorbeeld het aansturen op de verkoop van een workshop, een e-book, online cursus of webinar.

Houd het kort en zet er een duidelijke Call-To-Action (CTA) op. De meeste voorkomende landingspagina’s zijn die waar je een e-book kan krijgen in ruil voor jouw naam en e-mailadres. Maar je kan natuurlijk ook een pagina maken over een specifieke dienst, daar de voordelen van opsommen. Geef voorbeelden en vervolgens de optie om contact op te nemen of een offerte aan te vragen.

Zelf een landingspagina bouwen

Als je zelf aan de slag wilt en er binnen je bestaande website geen optie is om een mooie en goede landingspagina te maken dan is Landing Pages Builder een goede plugin om te gebruiken. Ik heb de plugin zelf geïnstalleerd en wat je doet is een van de voorbeelden te kiezen die ze al hebben gemaakt en deze kan je dan aanpassen met je eigen tekst en afbeeldingen. Als je gewend bent om zelf dit soort dingen uit te puzzelen dan is dit goed te doen. Is dat niet het geval dan kan je het beter vragen aan je webdesigner of online marketeer.

Wil je wat inspiratie op doen? Kijk dan op deze pagina.

Stap 1 – Omschrijf de meerwaarde

In plaats van het omschrijven wat je allemaal krijgt als je dit product of dienst koopt, vertel je over welk probleem het oplost.

Stap 2 – Laat merken dat je hen begrijpt

Je kent jouw klant en weet tegen welke problemen en frustraties ze aanlopen, laat merken dat je op de hoogte bent van deze problemen en frustraties en ze graag helpt en voor ze klaar staat.

Stap 3 – Houd het kort

Vertel alleen dat wat nodig is. Het komt krachtiger over en de bezoeker zit in een blik wat de oplossing is. Fijn!

Stap 4 – Social proof

Laat weten dat anderen ook jouw dienst hebben afgenomen. ‘Anderen kochten ook’ of ‘anderen vonden dit product ook leuk’. x aantal mensen hebben dit ook al gekocht.

Stap 5 – Creëer schaarste

Laat weten dat het er maar een bepaald aantal plekken vrij zijn, of dat het aanbod over een aantal dagen afloopt.

Stap 6 – Laat weten dat ze belangrijke informatie of kennis laten liggen

Een veel voorkomend probleem? En dat kan ik makkelijk oplossen door…

Stap 7 – Zorg dat de tekst op de button correspondeert met de context

Het maakt echt een verschil of je op een button “schrijf je nu in” zet of “stuur me tips & tricks over MailChimp”. Zorg dat de tekst op de button klopt met de oplossing en de voordelen die jij bied in de tekst.


Studio Sandra Gortemaker

Ik ben telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdagen tussen 10:00-16:00. Bel 06 - 531 90 681 Mijn voorkeur gaat echter uit naar e-mail. Stuur een e-mail

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle
%d bloggers liken dit: