landingspagina

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Een landingspagina is een pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep. Je beantwoord hierin hun vragen en zorgt dat er een wens ontstaat om meer over jouw dienstverlening te weten te komen of om contact op te nemen.

Het doel van een landingspagina

Het doel van een landingspagina is om een bezoeker precies dat te geven wat hij zoekt en vervolgens te verleiden tot een aankoop. De pagina moet aansluiten op wat je in je advertentie hebt gezet of in de update die je hebt geplaatst. Alleen wat daar echt bij hoort en wat jouw boodschap versterkt zet je op deze pagina.

Het mooiste is als iemand al gericht aan het zoeken is en al zijn/haar vragen beantwoord ziet op deze pagina. Waarna de keuze voor jou snel gemaakt is.

Know, like, trust principe

Je kan er ook voor kiezen om een langzamere aanloop naar verkoop te nemen. Dan is de landingspagina er op gericht de lezer op een e-maillijst te krijgen (listbuilding). Via een e-mailmarketing kan je dan een reeks mailtjes (funnel) versturen waarin je meer over jezelf en je bedrijf verteld. Onderweg kan je al een klein product aanbieden. Vervolgens werk je toe naar je aanbieding met meer waarde.

Zelf een landingspagina bouwen

Als je zelf aan de slag wilt en er binnen je bestaande website geen optie is om een mooie en goede landingspagina te maken dan is Landing Pages Builder een goede plugin om te gebruiken. Ik heb de plugin zelf geïnstalleerd en wat je doet is een van de voorbeelden te kiezen die ze al hebben gemaakt en deze kan je dan aanpassen met je eigen tekst en afbeeldingen. Als je gewend bent om zelf dit soort dingen uit te puzzelen dan is dit goed te doen.

Zelf gebruik ik sinds 2017 de Pagebuilder deze is ingebouwd in de Yootheme Pro thema’s en dat is een echte aanrader als je binnenkort je website wil laten vernieuwen. Hier kan je helemaal zelf je website layout bepalen en je kan daarnaast de layouts bewaren en hergebruiken. Maar je kan ook delen (sections) en elementen opslaan en hergebruiken. Zelf je website aanpassen is hier mee stukken leuker geworden.

Wil je wat inspiratie op doen? Kijk dan op deze pagina.

In de onderstaande stappen heb ik een vrije vertaling gemaakt van dit artikel.  En om je een paar mooie voorbeelden te laten zien kan je kijken op deze pagina.

Ingrediënten voor een overtuigende landingspagina in WordPress

Stap 1 – Omschrijf de meerwaarde

In plaats van het omschrijven wat je allemaal krijgt als je dit product of dienst koopt, vertel je over welk probleem het oplost.

Stap 2 – Laat merken dat je hen begrijpt

Je kent jouw klant en weet tegen welke problemen en frustraties ze aanlopen, laat merken dat je op de hoogte bent van deze problemen en frustraties en ze graag helpt en voor ze klaar staat.

Stap 3 – Houd het kort

Vertel alleen dat wat nodig is. Het komt krachtiger over en de bezoeker zit in een blik wat de oplossing is. Fijn!

Stap 4 – Social proof

Laat weten dat anderen ook jouw dienst hebben afgenomen. ‘Anderen kochten ook’ of ‘anderen vonden dit product ook leuk’. x aantal mensen hebben dit ook al gekocht.

Stap 5 – Creëer schaarste

Laat weten dat het er maar een bepaald aantal plekken vrij zijn, of dat het aanbod over een aantal dagen afloopt.

Stap 6 – Laat weten dat ze belangrijke informatie of kennis laten liggen

Een veel voorkomend probleem? En dat kan ik makkelijk oplossen door…

Stap 7 – Zorg dat de tekst op de button correspondeert met de context

Het maakt echt een verschil of je op een button “schrijf je nu in” zet of “stuur me tips & tricks over MailChimp”. Zorg dat de tekst op de button klopt met de oplossing en de voordelen die jij bied in de tekst.

Voorbeelden van landingspagina’s bekijken?

Dit is een mooi voorbeeld van Sascha Fokker die samen met mij haar website heeft vernieuwd

Retraite aan zee

Of deze van Purple HRM:  Demo van Purple HRI

Advies, Conversie


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster