Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Ik ben blij om te kunnen melden dat ik drie coaches bereid heb gevonden om met mij een pilot traject in te gaan. Een traject waarin we gaan ontdekken hoe je het beste een online cursus kan aanbieden via je eigen website. Of het nu om een betaalde of onbetaalde cursus gaat, dat maakt niet uit.

Vorig jaar rond de zomer heb ik er al  een aantal blogs aan gewijd deze kan je hier terug lezen.

De eerste ochtend dat we samen kwamen hebben we al heel wat leuke ideeën verzameld omtrent het aanmelden voor een online cursus. Welke prijsstelling hanteer je, hoe handel je de betalingen af, kan je nog een leuk cadeautje opsturen. En op welk moment en waar ontmoet je elkaar? Kies je voor een online omgeving op Facebook of LinkedIn en/of geef je een workshop tussendoor? En wat ik zelf ook een leuke vond, een ‘samen-aan-de-slag-dag’, voor als je wel wil maar je alleen geen stappen zet.

Al met al goed om er achter te komen dat je een online cursus toch helemaal iets van jezelf kan maken, met leuke persoonlijke aanvullingen.

Het grote voordeel van een cursus aanbieden met gebruik van geautomatiseerde mailingen (automation) via MailChimp is dat je er geen enorme investering voor hoeft te doen. Je kan het zo gek maken als je zelf wel, om zo maar te zeggen. Je maakt in ieder geval kosten voor het aanzetten van automation, afhankelijk van je lijstgrootte en de frequentie van verzending kies je voor het kopen van credits of een maandbedrag. Start je klein dan zijn credits het goedkoopste en betaal je voor 300 mailtjes iets meer dan €8,- excl. btw. Zie ook de prijzen op de MailChimp website

Wil je de betalingen handmatig checken door middel van vooruitbetaling dan zijn dit de enige kosten, naast het laten instellen van de automation door studio Sandra Gortemaker.

Maar, en die is er uiteraard, je moet je wel afvragen of iemand 3-4 dagen wil wachten en of je zelf wel iedereen handmatig op de lijst wil zetten want dat is de keerzijde. Beter is een online betaling te regelen waarnaar iemand direct met de cursus kan beginnen.

 

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Automation


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster