Waarom zou je een nieuwsbrief versturen?

Lezers kunnen op een laagdrempelige manier met je kennismaken en vertrouwd raken. Als je met regelmaat verstuurd ben je steeds weer even “top-of-mind”, en dat kan maar net zijn als ze jouw hulp nodig hebben..

Het soort nieuwsbrieven die ik help versturen gaat naar personen die zich heel bewust hebben ingeschreven. Ze ervaren het niet als SPAM maar willen graag meer weten over de expertise van een ander. Een nieuwsbrief past heel goed in de marketing strategie “leren kennen – leuk vinden en vertrouwen“.

Het aanbieden van een product tegen een kleine prijs zoals een challenge of een lessenserie heel interessant om klanten met je kennis te laten maken. Na aanschaf van dit product kan je toewerken naar de verkoop van grotere diensten en producten. Deze constructie is heel goed realiseren met automations binnen MailChimp.

Mijn klanten weten al wat ze willen.

Het kan ook zijn dat je leads al heel bewust zijn van hun ‘probleem’ en al een duidelijke vraag hebben. Dan stappen ze op een hele andere plek in op de gezamenlijke reis. Soms bellen klanten met mij en weten ze al dat ze website of nieuwsbrief door mij willen laten maken. Omdat ze iemand hebben gesproken waar ik al iets voor gemaakt heb. Of omdat ze mijn blogs met regelmaat lezen. Zorg dan dat je een duidelijke sales en contact/offerte pagina hebt en voorbeelden van eerder werk. En vergeet de aanbevelingen niet.

Wat zet ik in een nieuwsbrief?

Bedenk wat jij zelf in een nieuwsbrief zou willen lezen. Afgezien een mail van een webshop wil je geen nieuwsbrief met allemaal aanbiedingen. Het kost je tijd om ze allemaal door te lezen dus het moet je tijd ook waard zijn. Zelf ben ik geabonneerd op nieuwsbrieven van mijn eigen klanten, om op de hoogte te blijven van wat zij doen. Daarnaast ontvang ik nieuwsbrieven van bedrijven die kennis delen die ik niet heb. Op het moment dat ik hulp nodig heb bij iets wat ik zelf niet kan, weet ik gelijk bij wie ik moet zijn. Ik ga naar iemand die mij vertrouwd is of die mij word aangeraden.

Concreet

Tips en adviezen. Een showcase van wat jij hebt gedaan. Een referentie van een ander. Iets leuks wat jij hebt meegemaakt (persoonlijk). Vertel niet alles, maar wel genoeg om een ander nieuwsgierig te maken naar meer. Toon je expertise, gun ze een kijkje in de keuken.

Vormgeving

Vormgeving is van wezenlijk belang om de ontvanger een goed gevoel te geven over jou en je bedrijf. De vormgeving van je nieuwsbrief moet gelijk zijn aan al je andere uitingen. Herkenbaar en zichtbaar. Ga bij je zelf na of jouw presentatie op een netwerkavond/evenement klopt met hoe jij je online en op je visitekaartje presenteert. Als dat zo is kom jij betrouwbaarder over dan als dat niet zo zou zijn. Daarnaast herkennen ze jouw logo of portret en zullen ze dit beter onthouden dan als er overal een ander soort header en/of foto staat.

Wat is MailChimp.

Het is een online programma of ook wel tool genoemd waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven kan versturen naar een vaste groep mensen. Met MailChimp kan dit zelfs gratis tot 2000 abonnees.

Je maakt een account aan, je zet je e-mailadressen erin, kiest een template en vult deze met je eigen tekst. Waarna je deze verstuurd.  Dat is het in grote lijnen maar er komt nog wel behoorlijk wat bij kijken. Voor ieder persoon is het weer anders. Ben je een beetje handig met online tools, kan je je eigen website bijhouden? Dan is dit ook goed te doen.

Wat kost het me?

Je moet er wel even de tijd voor nemen. Reken op een paar avonden als je iets snel onder de knie hebt en anders een aantal dagdelen. Kom je er zelf niet uit dan je kan je dit ook samen met een aantal anderen doen. Volg een workshop of InCompany training bij studio Sandra Gortemaker. Of kies voor een 1-op-1-sessie. Ik werk al een tijdje met dit programma en vind het ideaal om mee te werken. Graag deel ik mijn enthousiasme met jou!

Uitbesteden is een mogelijkheid

Weet je nu al dat je hier geen tijd voor hebt maar wel budget. Of heb je een sjabloon nodig voor je klant? Dan kan ik je helpen om jouw Mailchimp account in te richten. En een template voor jou te maken. Afhankelijk van jouw wensen kan ik alles klaar zetten of zelfs voor je versturen. Bekijk de mogelijkheden

Bekijk de voorbeelden

Stuur een mailtje of bel me op 06- 531 90 681 of vraag direct een offerte aan.


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Is er nog iets onduidelijk of heb je een andere vraag? Laat het me weten door een reactie achter te laten.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster