Zoeken in Google, online vindbaarheid

Zoektermen en Google

Zoektermen zijn de termen waar jij op gevonden wil worden als iemand zoekt in een zoekmachine.

Zelfstudie en trainingen

Yoast heeft op hun website heel veel inhoudelijke blogs staan. En ze bieden ook trainingen aan. Woon je in Zwolle dan is het goed om te weten dat Ruther Steenbergen van SEO Zwolle met regelmaat trainingen en workshops geeft.

Hoe vind ik de juiste zoektermen?

Een zoekwoorden onderzoek kan je zelf doen, maar een gespecialiseerd bureau heeft betere tools via Google zelf, die betere resultaten geeft. En ze kunnen je ook helpen met een strategie en tips geven hoe je jouw landingspagina’s moet opbouwen.

Verdiep je in je doelgroep en bedenk waar zij op zoeken. Interview je bestaande klanten, vraag bij het eerste contact hoe ze jou gevonden hebben. Maak een lijst van zoekwoorden en zinnen.

Welke zoektermen gebruiken

Test de zoekwoorden van je lijst en voer ze in bij Google, wat zijn de resultaten. Je zult zien dat je niet de enige bent die ze gebruikt en daar op gevonden wil worden. Zodra jij ze beter verwerkt in je website of je hebt uniekere zoekwoorden zal je hoger in de resultaten komen.

Ga na wat jouw bedrijf uniek maakt en probeer met zoektermen te komen waarmee je meer kans maakt om bovenin de zoekresultaten te komen.

Wees er van bewust dat het veel tijd kost en het een vak apart is. Als je er budget voor hebt is het goed een expert in te huren.

stap voor stap wordt uitgelegd.

zoekresultaten aanzetten in Google Analytics

Het gebruik van tags

Ik zie nog te vaak dat er de optie om tags in te voeren gebruikt wordt voor zoektermen. Doe dit niet, het heeft geen toegevoegde waarde. Waarschijnlijk komt dit nog uit het pre WordPress tijdperk waar je metatags invoerde. Kies een zoekwoord of zin en synoniemen en verwerk deze in je pagina. Gebruik het tag veld om een specifiek thema binnen je categorie aan te duiden.

Zelf gebruik ik de tags om te kunnen filteren op themablogs. Daarnaast geeft het een mooie hiërarchische URL structuur in je website.

Meer over categorieën en tags >>

Hulpmiddel zoekwoorden verwerken

Met de Yoast SEO plugin kan je een zoekterm of zin invoeren, vervolgens meet de plugin hoe goed je de zoekterm hebt verwerkt in je pagina. Als je het goed hebt gedaan, dan gaat het stoplicht op groen. Het helpt je op weg om je zoekterm of zin goed te verwerken in je pagina of blog.

Online vindbaarheid SEO


Studio Sandra Gortemaker

Studio Sandra Gortemaker richt zich op vrouwelijk ondernemers die graag ondersteuning willen in hun online marketing. Ik help je bij het opzetten van je WordPress website, landingspagina en/of salespagina en je MailChimp campagnes. Ik ben hierin jouw sparringpartner en coach.

Contactgegevens

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

%d bloggers liken dit:

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster