Vanaf 1 september stop ik met de thema sessies. Ik ga door met de algemene sessies waarvoor je per 20 minuten in kan schrijven. Je hebt dan de mogelijkheid om jouw specifieke vraag te stellen

Samen Doe Sessies

vanaf 1 september , elke 2e donderdagochtend v/d maand

Het doel van de Samen Doe Sessies is het actiever inzetten van je website om nieuwe leads en klanten te genereren.

  • Acties inplannen en starten met je vindbaarheid en conversie te verhogen.
  • 1 dag per maand opgestapelde to do's voor je website af te werken.
  • Samen met max. 6 andere ondernemers. Ruimte om feedback te vragen en elkaar te stimuleren.

Samen met andere ondernemers aan je website werken.

Wil je graag meer met je website doen, maar kom je er niet aan toe? Of misschien zie je er wel tegen op omdat je niet precies meer weet hoe je iets moet aanpassen. Of vind je het fijn om even te kunnen sparren over een idee of over de inhoud van een blog? Misschien vind je het zelfs wel een beetje spannend om naar buiten te treden. Weet dat je niet de enige hier in bent.

Mijn ervaring met deze sessies is dat de ondernemers echt wat gedaan krijgen en met meer vertrouwen aan de slag gaan met hun website.

Sandra maakt van een doolhof een digitale ontdekkingstocht waarbij ze alle tijd neemt om de deelnemers aan het woord te laten. Soms hoor je dan een verbaasde uitroep: “Ik wist niet dat je dat ook kunt met dit programma”….

Ik ervaar de Samen doe sessie als een startpunt: Ik ga weer eens kritischer naar eigen website te kijken.

Bespaar en koop meerdere sessies in.

Prijzen zijn excl. btw. - 1 sessies duurt 2- 2,5 uur
  • €75,-    1 sessie
  • €195,-  3 sessies (je bespaart €30,-)
  • €295,-  5 sessies (je bespaart €48,-)

Per 1 augustus ga ik over een nieuw systeem zonder gastsprekers en aparte lokaties. Je kan dan elke 2e donderdag van de maand bij mij op kantoor komen werken. De sessies zijn gratis maar er wordt wel een vergoeding voor koffie en thee gevraagd.

Ik ben weer enthousiast geworden om blogs te schrijven. En ik post ze nu echt elke maand. Ik kan iedereen aanraden om een samen-doe-sessie te boeken.

Hoe gaat het er aan toe?

Elke tweede donderdagochtend in de maand

Elke tweede donderdag ochtend in de maand kan je komen samenwerken. Je kan je vraag doorgeven via de reserveerknop.  Plan max. 20 minuten tussen 10:00-12:00. Op deze manier is er tijd voor 6 vragen van 6 ondernemers.

De sessies zijn gratis bij te wonen tussen 10:00-12:00, je mag blijven zitten voor de andere vragen en ondertussen komen werken op mijn werkplek. Enige voorwaarde is dat je opgeeft via het plansysteem.

Er zit een maximum van 6 deelnemers op de sessies. Geef je dus op tijd op om teleurstelling te voorkomen.

Lokatie is bij de Creatieve Cooperatie, Esdoornlaan 3, Zwolle

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Yoast SEO en WordPress: zo kom je hoger in Google

Zonder bezoekers heb je niets aan een site. Je kunt lezers aantrekken via zoekmachines en de Yoast SEO-plugin helpt je hierbij. Ontdek stap voor stap hoe.

LEZEN >>

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Hoe zit het met de mobiele weergave van je website?

Is jouw website mobiel vriendelijk? Steeds meer mensen gebruiken hun mobiel of tablet om een website te bekijken. Hoe ziet die van jou er uit?

LEZEN >>

Snellere website, hogere ranking

Snellere website, hogere ranking

Wist je dat de snelheid van je website ook mede bepalend is voor je ranking in Google? En dat je hier zelf wat aan kan doen?

LEZEN >>

SEO en online vindbaarheid

SEO en online vindbaarheid

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina's optimaliseren voor Google.

LEZEN >>

Hoger in Google komen – zoekwoorden

Hoger in Google komen – zoekwoorden

Bij de bouw van een nieuwe website komt altijd de online vindbaarheid ter sprake. En vaak is het ook iets wat op de lange baan geschoven word omdat het toch snel technisch word. In dit blog leg ik je uit hoe je door het optimaliseren van je pagina beter gevonden wordt in Google.

LEZEN >>

Grote wijzigingen bij MailChimp

Grote wijzigingen bij MailChimp

Wellicht heb je 15 mei de mail van MailChimp voorbij zien komen. Per direct zijn de gebruikersvoorwaarden en de tarieven aangepast voor alle abonnees. De opties voor een gratis account zijn drastisch aangepast.

LEZEN >>

Gevonden worden op Zoektermen in Google

Gevonden worden op Zoektermen in Google

Deze SEO plugin heeft bijna iedereen in zijn website staan. Maar wie gebruikt hem echt zodat het wat oplevert? In de volgende Samen-Doe-Sessie gaan we aan de slag met deze plugin.

LEZEN >>

Samen werken, nieuwe inzichten

Samen werken, nieuwe inzichten

De meeste van mijn klanten zijn ZP-ers en werken alleen. En soms kom je er alleen niet uit, of krijg je last van uitstelgedrag. Dit is een van de redenen waarom ik ben gestart met Samen-Doe-Sessies.

LEZEN >>

Is jouw video succesvol?

Is jouw video succesvol?

Wanneer is een video succesvol, waar moet hij aan voldoen. In deze blog geef ik je een aantal tips.

LEZEN >>

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action?

Wat is een Call-to-action? Bedenk met welk doel een pagina op je website staat. Met dit kader schrijf je betere teksten en plaats je de juiste beelden.

LEZEN >>

Video ondertiteling op YouTube

Video ondertiteling op YouTube

Er is een makkelijk manier om ondertiteling toe te voegen aan je video.

LEZEN >>

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Gebruik landingspagina’s in je WordPress website

Een landingspagina is een pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep. Je beantwoord hierin hun vragen en zorgt dat er een wens ontstaat om meer over jouw dienstverlening te weten te komen of om contact op te nemen.

LEZEN >>

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Voorjaarsschoonmaak WordPress website

Ik kom met regelmaat een website tegen waar ik een wildgroei aan plugins zie. Soms zie ik wel drie verschillende contactformulieren-plugins. Maar dit is niet het enige waar het mis gaat. Tijd voor een opschoon actie!

LEZEN >>

Hoe plaats je een video op YouTube

Hoe plaats je een video op YouTube

Video is niet meer weg te denken als onderdeel van je online marketing. Maar wat doe je nu met zo’n video als je deze eenmaal hebt laten maken?

LEZEN >>

Start dit jaar met videomarketing

Start dit jaar met videomarketing

Het gebruik van video is enorm toegenomen de afgelopen jaren. Data abonnementen voor je telefoon zijn goedkoper geworden. En de internetverbinding sneller. Hierdoor word het bekijken van video’s aantrekkelijker. Video trekt meer de aandacht dan tekst en afbeeldingen en is daarom ideaal voor tutorials en promo’s van je dienst of product.

LEZEN >>

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Schrijf een persona om de teksten op je website beter aan te laten sluiten op je bezoeker

Heb je moeite om de juiste toon te vatten voor je website teksten en voor je blogs? Het schrijven van één of meerdere persona’s kan je daar bij helpen. Gebruik mijn sjabloon als hulpmiddel, je kan hem gratis downloaden.

LEZEN >>

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

Ondersteunt mijn thema de Gutenberg blokken?

In dit blog probeer ik een aantal blokken uit van de nieuwe Gutenberg editor om te kijken of mijn Yootheme thema de styling automatisch oppakt. Waarschijnlijk heb jij een ander thema maar dan is dit blog ook zeker interessant.

LEZEN >>

Plugin: MailChimp for WordPress

Plugin: MailChimp for WordPress

Maak je gebruik van segmenten in MailChimp en loop je er tegen aan dat de standaard formulieren de data niet (kan) updaten? Met deze plugin kan het wel. Bekijk de video waarin ik uitleg hoe je deze installeert en gebruikt.

LEZEN >>

Weekplanner voor je online marketingacties

Weekplanner voor je online marketingacties

Stiekem ben ik best wel een beetje trots op mijn nieuwe weekplanner. Hij is ontstaan vanuit de wens om mijn eigen online marketingacties beter te plannen. Een mooie planner waar ik ook het hele jaar naar kan blijven kijken.

LEZEN >>

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Afbeeldingen bewerken voor je WordPress website

Laadt je pagina langzaam? Grote kans dat je te grote foto’s en afbeeldingen hebt geüploadt.

LEZEN >>

De nieuwe Gutenberg editor in de praktijk

De nieuwe Gutenberg editor in de praktijk

Afgelopen donderdagavond kwam de update voor WordPress 5.0 beschikbaar en inmiddels heb ik deze versie op verschillende test websites gezet. Ze staan allemaal nog overeind. Deze website draait nu ook op versie 5.0. Ik voelde zelf wel een beetje de spanning. Zijn alle templates en plugins compatible met deze versie? En hoe gaan mensen de […]

LEZEN >>

Online marketing als onderdeel van je strategie

Online marketing als onderdeel van je strategie

In mijn zoektocht naar een duidelijke uitleg stuitte ik op de online marketing tree. Er zijn verschillende versies. Ik heb de versie van mainlinemedia.com toegevoegd. Als je beneden op het plaatje klikt krijg je de volledige pdf te zien. Let wel op dit is al weer een versie uit 2009 is al weer een verouderde weergave, […]

LEZEN >>

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

Top 10 meest gebruikte WordPress plugins

WordPress website kan je heel makkelijk uitbreiden met een extra functionaliteit. Bijvoorbeeld een slider,  contactformulier of een aanmeldformulier. Als deze opties zijn voorradig in de vorm van plugins of worden in het template gebouwd door je webdeveloper/webbouwer.

LEZEN >>

Introductie online leeromgeving MailChimp en WordPress

Introductie online leeromgeving MailChimp en WordPress

Het is zover, ik ben gestart met een online leeromgeving. 

LEZEN >>

Gutenberg editor activeren? Wat gebeurt er dan met mijn website?

Gutenberg editor activeren? Wat gebeurt er dan met mijn website?

Afgelopen week stuurde ik een mail naar mijn klanten met de vraag welke editor ze wilden gebruiken. De klassieke editor of over naar de Gutenberg editor.

LEZEN >>

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

Een kleine checklist met manieren om zelf je vindbaarheid aan te passen.

LEZEN >>

Voorkom SPAM op je WordPress website

Voorkom SPAM op je WordPress website

Op spam zit niemand te wachten, en het is grotendeels ook te voorkomen.

LEZEN >>

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Hoe gebruik je categorieën en tags?

Categorieën en tags zijn heel handig om bij een grote hoeveelheid aan blogs. Hiermee kan je namelijk indelen. Beter vindbaar voor Google en voor je bezoeker.

LEZEN >>

Afleidingsvrij aan je blog werken

Afleidingsvrij aan je blog werken

Word je ook wel eens afgeleid door al die extra info als je een blog aan het typen bent? Daar kan je wat aan doen.

LEZEN >>

Hoe toegankelijk is jouw website?

Hoe toegankelijk is jouw website?

Met een toegankelijke website neem je de verantwoordelijkheid om je website toegankelijk te maken voor iedereen. Ongeacht of ze nu een beperking hebben of niet. Denk hierbij aan mensen die kleurenblind zijn, dyslexie of gezichtsproblemen hebben. Of wat als je niet zo’n vaste hand hebt en je moet op een klein knopje klikken. Voorbeelden te […]

LEZEN >>

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Blogfunctie aanzetten om te kunnen bloggen met WordPress

Staat de blogfunctie van jouw WordPress website nog niet goed ingesteld? In deze video leg ik uitgebreid uit hoe je dat zelf kan aanpassen.

LEZEN >>

Revisie terug zetten in WordPress

Revisie terug zetten in WordPress

Ik ben op dit moment de Gutenberg editor aan het uitproberen en heb gelijk al mijn eerste pagina stuk gemaakt. Gelukkig heeft WordPress een revisie systeem ingebouwd.

LEZEN >>

Gutenberg editor van WordPress, mijn eerste ervaringen

Gutenberg editor van WordPress, mijn eerste ervaringen

Vandaag heb ik de Gutenberg plugin geïnstalleerd en geactiveerd op mijn eigen website. Ik heb een ‘korte’ schermopname gemaakt zodat je mijn eerste ervaringen ‘live’ kan volgen.

LEZEN >>

“Gutenberg”, de nieuwe WordPress editor komt er aan!

“Gutenberg”, de nieuwe WordPress editor komt er aan!

  WordPress komt met een nieuwe editor genaamd “Gutenberg”.  Voor de meeste gebruikers zal dit een grote verandering zijn in de manier waarop ze hun berichten en pagina’s vormgeven.

LEZEN >>

Ik word niet gevonden in Google

Ik word niet gevonden in Google

Heb je het idee dat je WordPress website niet goed gevonden word in Google? Dit kan verschillende redenen hebben. 

LEZEN >>

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Jouw e-mailmarketing AVG proof maken

Op de valreep nog bezig met de AVG? Hopelijk maakt dit afvink lijstje het minder stressvol.

LEZEN >>

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Een SSL certificaat op je website, waar moet je op letten?

Heb je een webshop of gebruik je formulieren op je website dan moest je al een SSL-certificaat aan te schaffen. Nu met de AVG wetgeving, is het zo goed als verplicht.

LEZEN >>

Toe aan een nieuwe website of restyling?

Toe aan een nieuwe website of restyling?

Ben je toe aan een nieuwe website, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Ik ga graag met jou de samenwerking aan. We gaan samen jouw website maken of restylen. Je bepaalt zelf wat je uit handen geeft en wat je zelf wil doen. 

LEZEN >>

Wat te doen met een gebroken link oftwel een 404 pagina

Wat te doen met een gebroken link oftwel een 404 pagina

In elke website kom je ze wel tegen,  pagina’s die helemaal niet meer bestaan. Teveel kapotte links kan een negatieve impact hebben op je website. Het kan je een klant kosten. En wat betreft Google kan het een indicatie zijn dat het een oude verwaarloosde website is.

LEZEN >>

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb je ook een Google Analytics account laten koppelen aan je website en nieuwsbrief maar doe je er niks mee? Met een aantal simpele instellingen kan je al heel gericht meten wat er op je website gebeurd. Een bron van informatie om je website te kunnen verbeteren.

LEZEN >>

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

Is jouw website en nieuwsbrief klaar voor de AVG/GDPR?

25 mei wordt de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Dit heeft gevolgen voor jouw website en nieuwsbrief. Het is niet de meest leuke klus maar het is nu wel de tijd om er mee bezig te gaan. Graag help ik jou op weg om je website klaar te maken voor de AVG. In […]

LEZEN >>

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Je eigen lettertype/font in een MailChimp nieuwsbrief

Een eigen huisstijlfont in een nieuwsbrief is mogelijk maar zal niet bij iedere lezer worden getoond.

LEZEN >>

Cookie wetgeving

Cookie wetgeving

Zorg dat je een melding geeft van de cookies die je gebruikt op je website. Vraag expliciet toestemming aan je bezoeker om deze te mogen plaatsen.

LEZEN >>

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

MailChimp: Add us to your adress book vertalen

Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?

LEZEN >>

De vijf webtrends van 2018

De vijf webtrends van 2018

Elke maand krijg ik weer de NET magazine in de bus, een engels tijdschrift voor webdesigners en developers. Dit keer zat er een special bij met de 5 webtrends voor 2018 en deze deel ik hier graag met je.

LEZEN >>

Je eerste MailChimp Automation instellen

Je eerste MailChimp Automation instellen

Staat automation instellen nog op je lijstje maar stel je het de hele tijd uit? Misschien kan ik je met deze vlog dan op weg helpen. In deze video stel ik de meest eenvoudige automation in. Als jou dit ook lukt dan kun je ook een stapje verder gaan een “funnel” instellen. Een trechter op […]

LEZEN >>

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Wat zijn trackbacks en pingbacks in WordPress

Trackbacks en pingback zijn allebei notificaties. Als jij in jouw blog refereert aan een blog van een collega en een link plaatst dan krijgt diegene een melding daarvan, mits hij dit aan heeft staan.

LEZEN >>

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mail marketing automation met MailChimp om je conversie te verhogen

E-mailmarketing is nog steeds heel effectief als je het op de juiste manier gebruikt. Vandaag wat meer over automation om je conversie te verhogen.

LEZEN >>

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Stap 4 MailChimp – een campagne versturen

Nu de optie om in te kunnen schrijven klaar is, kan je starten met het maken van je campagne. Voor het maken van een campagne moet je een template kiezen. Je hebt hierin verschillende opties, basis, bestaand template of zelf eentje maken door in de html code te duiken. In deze blog doorlopen we alle stappen […]

LEZEN >>

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Goed webdesign geeft een hogere conversie

Je wilt graag meer leads en meer conversie, zorg dan dat je website er goed uit ziet!

LEZEN >>

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Mailchimp nieuwsbrief ontwerp breder dan 600 pixels?

Ik krijg met regelmaat een nieuwsbrief ontwerp opgestuurd dat breder is dan 600 pixels.

LEZEN >>

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Hoe ziet mijn lezer de MailChimp nieuwsbrief

Iedere nieuwsbrieflezer gebruikt weer wat anders. Welke e-mailclient er wordt gebruikt kan je achterhalen in je de lijst statistieken.

LEZEN >>

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Nieuwsbrief met meerdere kolommen

Heb jij een ontwerp met meerdere foto’s (en tekst) in kolommen naast elkaar.

LEZEN >>

Automation MailChimp beschikbaar voor iedereen

Automation MailChimp beschikbaar voor iedereen

Yes, automation is nu ook beschikbaar voor de gratis accounts

LEZEN >>

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Exporteren van de je LinkedIn contacten

Wist je dat je heel makkelijk je contacten van LinkedIn kan exporteren? De meeste mensen hebben behoorlijk wat contacten, waarom zou je ze niet uitnodigen voor het lezen van je nieuwsbrief? Hieronder vertel ik je hoe je de contacten kan exporteren en daarna kan importeren in MailChimp.

LEZEN >>

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Achtergrond afbeeldingen in MailChimp

Bij MailChimp kan je kiezen voor een afbeelding met tekst en buttons er overheen. Deze afbeelding zal hij helaas niet bij iedereen tonen.

LEZEN >>

Voor welk template in MailChimp moet ik kiezen?

Voor welk template in MailChimp moet ik kiezen?

MailChimp bied een aantal varianten als het om thema’s gaat. Voor elk wat wils.

LEZEN >>

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

MailChimp tip: bij lange nieuwsbrieven voeg je een “lees meer” toe

Van de week heb ik een nieuwsbrief opgemaakt voor een klant die ik zelf wat aan de lange kant vond. Wat kan je nu doen om deze toch in te korten zonder dat je informatie weglaat.

LEZEN >>

Grafisch ontwerp laten omzetten naar een MailChimp nieuwsbrief – deel 1

Grafisch ontwerp laten omzetten naar een MailChimp nieuwsbrief – deel 1

Het is mogelijk om je eigen grafisch ontwerp om te laten zetten naar een MailChimp template voor je nieuwsbrief. Er zijn echter wel wat aandachtspunten om teleurstelling te voorkomen.

LEZEN >>

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen

Automatisch een mail naar je abonnees op je MailChimp lijst na elk nieuw blog. Het is mogelijk met een RSS feed vanuit WordPress en de RSS feed en een campagne van MailChimp.

LEZEN >>

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Google reviews versus LinkedIn recommendations

Eerder schreef ik een blog over Google reviews het lijkt de beste optie maar is dat het ook?

LEZEN >>

Verhoog je ranking met Google Places review

Verhoog je ranking met Google Places review

Er kwam bij mij een vraag binnen over het plaatsen van reviews (recommendations, testimonials) op je website. Er zijn heel wat aanbieders maar als je een kort onderzoekje doet via de Google zoekmachine kom je uit op drie grote spelers. Yelp, Facebook en Google. Mijn advies kan wat kort door de bocht zijn maar ik […]

LEZEN >>

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

E-book verkopen via je website met Gravity Forms en Mollie als payment provider

Heb je een paar producten die je te koop wil aanbieden maar wil je niet met Woocommerce werken? Dan is de formulieren plugin Gravity Forms een hele mooie oplossing. Ik gebruik deze zelf al jaren en hij is zijn geld meer dan waard. Naast deze plugin heb je ook een koppeling nodig naar een betaalsysteem. […]

LEZEN >>

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Stap 6 – Mailchimp nieuwsbrief vormgeven

Zodra je een grove opzet hebt gemaakt van je nieuwsbrief kan je tekst en afbeeldingen gaan plaatsen. En natuurlijk starten met het vormgeven van je brief middels kleurkeuze en typografische keuzes.

LEZEN >>

Wat zet je in een nieuwsbrief?

Wat zet je in een nieuwsbrief?

‘Wat zet je in een nieuwsbrief?’ De vraag werd terloops gesteld, tussen een hap brood en een slok melk door.

LEZEN >>

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

Hoe voeg ik een pdf toe aan mijn nieuwsbrief?

In mijn e-book : Een onmisbare listbuildingtechniek, de weggever vertel ik hoe je o.a. een document kan toevoegen aan een sign-up formulier. Maar je kan natuurlijk ook documenten toevoegen aan een nieuwsbrief.

LEZEN >>

Hoe je een template maakt met MailChimp – short version

Hoe je een template maakt met MailChimp – short version

De inhoud van deze blog is verplaatst naar mijn online leeromgeving.

LEZEN >>

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

Hoe je zelf je MailChimp template – long version

In deze video leg ik je uit welke contentblokken je kan gebruiken, hoe je kan ze kan verslepen, dupliceren, aanpassen. En daarnaast wat handige designtips.

LEZEN >>

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Koppelen van je bestelformulier met MailChimp en een betaalmethode

Als je een betaalde cursus wil gaan aanbieden, dan is het wel zo fijn dat je ook direct online kan betalen via je eigen website. Een van de dingen die uit de brainstorm naar voren kwam is dat als je online iets koopt je het ook wel zo snel mogelijk wilt kunnen starten.  Je wilt dus […]

LEZEN >>

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Online cursus op je website aanbieden door slim gebruik te maken van MailChimp

Ik ben blij om te kunnen melden dat ik drie coaches bereid heb gevonden om met mij een pilot traject in te gaan. Een traject waarin we gaan ontdekken hoe je het beste een online cursus kan aanbieden via je eigen website. Of het nu om een betaalde of onbetaalde cursus gaat, dat maakt niet […]

LEZEN >>

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation: voorbeelden van geautomatiseerde emailberichten en waarom ze zo goed zijn

Email marketing automation lijkt dé trend van het moment. Er zijn goede redenen waarom er zoveel interesse bestaat voor geautomatiseerde email campagnes. Bijvoorbeeld omdat je met email marketing automation verschillende contactmomenten met je klant kunt creëren, zonder dat je daar heel veel tijd in hoeft te steken.

LEZEN >>

E-mailmarketing met MailChimp

E-mailmarketing met MailChimp

Waarom zou je een nieuwsbrief versturen? Goede vraag want het kost je wel wat tijd en moeite en wat levert het op? Het soort nieuwsbrieven die ik help versturen gaat naar personen die zich heel bewust hebben ingeschreven. Ze ervaren het niet als SPAM maar willen graag meer weten over de expertise van een ander. […]

LEZEN >>

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Stap 2 – Hoe maak je een lijst aan voor je MailChimp nieuwsbrief?

Ik heb al eerder in 2014 een handleiding geschreven hoe je een lijst kan maken voor je MailChimp nieuwsbrief, maar nu werd het tijd voor een video. De handelingen zijn niet echt veranderd dus mocht je de voorkeur hebben voor een afbeeldingen met een tekstuele uitleg dan vind je hier mijn handleiding voor het aanmaken […]

LEZEN >>

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Tips bij het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp

Afgelopen woensdag mocht ik een 5 minuten presentatie geven bij de nieuwjaarsbijeenkomst van DNO 1, 2 en 3.  En 5 minuten is dus echt heel kort. Vandaar hier nog even iets uitgebreider zodat je het nog eens op je gemak kan doornemen.

LEZEN >>

Poster – wat is online marketing?

Poster – wat is online marketing?

Woohoo hij is af en gedrukt!  En trots! Afgelopen december werd ik door het maken van deze poster weer even stilgezet bij wat ik nu graag zou willen delen met jullie. Dat is niet alleen mijn kennis omtrent online marketing maar ook het feit dat we allemaal hele mooie dingen doen en maken en dat we […]

LEZEN >>

Infographics beste tijd om te posten, pinnen en tweeten

Hier is een mooi infographic die aangeeft wanneer je het beste kan posten, pinnnen en tweeten. Uiteraard zijn deze tijden niet heilig, je moet zelf even experimenteren met wat het beste past bij de doelgroep die jij aanspreekt. Courtesy of: SurePayroll

LEZEN >>

Blog instellen – Video Tutorial

Blog instellen – Video Tutorial

WordPress heeft een standaard blog functionaliteit die je heel makkelijk zelf kan aanzetten.

LEZEN >>

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

In vier (grote) stappen een online cursus in elkaar zetten.

MailChimp bied een aantal gestandaardiseerde workflows aan waarvan er 3 interessant zijn voor ZP-ers en kleine bedrijven. Heb je een webshop dan zijn er nog meer opties maar deze laat ik buiten beschouwing. Dit zijn er drie: Welkomst mail – eenmalige mail na aanmelding met bijvoorbeeld een aanmeld aanbieding. Of je e-book. Lessen serie – […]

LEZEN >>

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Een nieuwsbrief, help wat zet ik er in?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het versturen van nieuwsbrieven werkt als marketing middel. Na het versturen krijg ik altijd reacties en met regelmaat een offerte aanvraag, reden voor mij om door te gaan. Ik houd mijn bestaande contacten en klanten op de hoogte van wat ik doe en kan door relevate tips en […]

LEZEN >>

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Is het aanbieden van een online cursus rendabel?

Ik moet toegeven ik er zelf nog niet een online staan omdat het me aan tijd ontbreekt om er even voor te gaan zitten. Maar ik heb al een heel aantal mensen gesproken voor wie dit een hele mooie oplossing is. Op het moment dat je automatiseert hoef je niet zelf meer alle betalingen te […]

LEZEN >>

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

MailChimp gebruiken om online cursus of training aan te bieden

Mailchimp is een online programma om zelf nieuwsbrieven te versturen. Je hebt een gratis account tot 2000 abonnees en daarna is het betaald. Maar met de betaalde functie komen er ook hele leuke dingen mee. Zoals automation. Ik kwam hiermee in aanraking toen ik voor een klant dit ging opzetten. Zij wilden graag een serie […]

LEZEN >>

Je online strategie bepalen

Je online strategie bepalen

Het hebben van een website is een onderdeel van je online strategie. Maar hoe bepaal je nu zo’n strategie? 1. Doelen stellen Het is belangrijk om jezelf een doel te stellen, omdat dit je focus geeft in je werk. Een mooie blog over het belang van doelen stellen vind je hier. Met een doel voor ogen werk […]

LEZEN >>

Een onmisbare  listbuildingtechniek: gratis weggevers

Een onmisbare listbuildingtechniek: gratis weggevers

Je kent ze vast wel en ziet ze met regelmaat op een website. De gratis weggever. Download een whitepaper of een e-book, maar eerst nog even je e-mail adres invullen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd leuk vind om je e-mail adres achter te laten, maar aan de andere kant is het […]

LEZEN >>

Contentmapping

Contentmapping

Vorig zomer mocht ik de website voor de The Post restylen. Wat een leuke club mensen bij elkaar (moest ik even zeggen). Dit bureau verzorgt de contentmarketing voor andere bedrijven en doordat je met website bezig lees je je ook gelijk in op wat ze doen. En hier kwam ik de term contentmapping tegen.

LEZEN >>

Meer verkopen door goed gebruik van je website

Bijna iedere ondernemer heeft wel een website, maar lang niet iedereen ondervindt dat zijn bezoekers ook bellen voor een afspraak of daadwerkelijk iets van je koopt of zich aanmeld voor een workshop of sessie die je aanbied. Vaak is hun website meer een visitekaartje met een mooie portfolio in plaats van een middel om nieuwe klanten […]

LEZEN >>

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

Stap 5 – MailChimp – een basis template maken

In deze blog gaan we samen een basis template opzetten. MailChimp geeft je de mogelijkheid om met “drag and drop” een hele eigen layout bij elkaar te slepen. Deze kan je vervolgens stylen door kleuren, lettertypes aan te passen. Je maakt het template eigen door jouw teksten (manier van schrijven), jouw foto’s (jouw stijl) en […]

LEZEN >>

MailChimp – stap 3 – Signup formulieren stylen

Je bent nu bijna klaar om iedereen te laten aanmelden voor je nieuwsbrief. Een stap die vaak vergeten wordt is het nakijken van je “sign-up” formulieren. En dat zijn er een heel aantal. Op het moment dat je inschrijft voor een nieuwsbrief zijn er een aantal stappen die je neemt.

LEZEN >>

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Stap 2 – Maak een lijst aan in MailChimp

Wil je leren hoe je een audience aanmaakt en wat de mogelijkheden zijn anno 2019? Ga dan naar mijn online-leeromgeving.

LEZEN >>

Mailchimp – stap 1 – een account aanmaken

Duur: 15-20 minuten. Omdat niet iedereen in staat om naar mijn workshop te komen en degene die wel gaan een handleiding mee te geven, start ik vandaag met een aantal blogs over MailChimp. MailChimp is een online tool zoals je dat zo mooi noemt. Alles is in het engels maar er zijn wel heel veel […]

LEZEN >>

Wie is mijn doelgroep, waar zitten mijn kopers?

De kunstenaars die ik heb gesproken zijn heel erg op zoek naar het vinden van nieuwe klanten. Maar vergeet niet dat het makkelijker is om aan een oude klant iets opnieuw te verkopen dan een nieuwe klant te vinden. In de zoektocht naar nieuwe klanten is het goed na te gaan wie je doelgroep is. […]

LEZEN >>

Regels voor het versturen van je nieuwsbrief

Met ingang van 25 mei 2018 wordt de wetgeving omtrent Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing in het kort AVG. Dit houd o.a. in dat je niet zomaar personen op je e-mailijst mag zetten, en geen onnodige informatie mag verzamelen en bewaren.

LEZEN >>

Wat is het verschil tussen een grafisch vormgever en een grafisch ontwerper?

Zelf een beetje in de war door de verschillende benamingen die ik tegen kom voor het werk wat ik doe, ben ik op zoek gegaan naar wat anderen er over te zeggen hadden: “Een grafisch ontwerper houdt zich met het gehele proces bezig, nietalleen met de vormgeving van een ‘object’. Bij de opleiding van eengrafisch […]

LEZEN >>

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van de sessies en de invulling daarvan? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief en vink het vakje voor "Samen doe sessies" aan. Ik zal dan ruim van te voren per mail op de hoogte brengen van de specifieke inhoud van de sessies.

Vink je dit niet aan dan krijg je niet de extra mailtjes met inhoud, lokatie etc.

* indicates required
Interesse in mail over
Ik heb in januari meegedaan met de samen-doe-sessie van de Gütenberg methode. Samen met 3 andere dames hebben we een ochtend gewerkt aan onze blog. Wat een openbaring was dit voor mij. Sandra legt heel duidelijk en rustig uit hoe het allemaal werkt.

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster