Hoe kom je aan onderwerpen voor je blog

Wil je online beter vindbaar en zichtbaarder worden dan zal je waardevolle content moeten gaan delen. Maar waar schrijf je dan over en wie zit daar nu op te wachten?

Voor veel ondernemers is het schrijven van een blog een crime. Als schrijven helemaal niet je ding is, besteed het dan uit of kies een andere strategie om meer opdrachten te krijgen.

Maar, heb je er wel lol in of wil je er mee starten of het weer oppakken, lees dan verder. Ik zie dat veel ondernemers veel te bieden hebben maar dit niet online delen. Een gemiste kans als het gaat om meer werk genereren door middel van online marketing.

Waar moet ik over schrijven?

Begin met het schrijven van een persona. Een fictief persoon die alle kenmerken vertoond van jouw ideale klant. Welke vragen heeft deze persoon, welke problemen, waar loopt ze tegen aan?

Binnenkort schrijf ik een wat uitgebreider blog over het maken van een persona. Als je Googled vindt je ook veel voorbeelden.

De vragen die jouw klant heeft zou jij kort door de bocht genomen moeten beantwoorden op jouw website en/of in jouw blog. Maak eens een lijst met vragen waar jouw klanten mee komen. Nog beter, nodig 5 klanten uit voor een 1-op-1 gesprek en vraag hun wat ze van jouw verwachten, waar jij ze mee kan helpen.

Deze sessie was op 13 maart , maar ik organiseer maandelijks een samen-doe-sessie. Bekijk het overzicht >>

Drempelvrees?

Het kan ook zijn dat je denkt dat niemand op jouw blog zit te wachten. Of dat je het te opdringerig vindt. Maar niks is minder waar. Het is spannend en mensen zullen een mening hebben over je blog. Maar laat dat je alsjeblieft niet tegenhouden. Iedereen heeft een keuze om het te lezen of niet. Men zoekt naar antwoorden op hun vragen, en ze dan bij jou uitkomen, hoe mooi is dat! Ze worden niet gepusht, ze kiezen zelf. Het zelfde geld voor updates op social media of een abonnement op je nieuwsbrief. Het is een eigen keuze om je te volgen of een bericht te liken. Het online gedrag van je (mogelijke) klant bepaalt wat ze voorgeschoteld krijgen op de tijdlijn. Als ze zoeken op een bepaald woord, zin, product of dienst dan zullen ze daar op andere kanalen ook meer van te zien krijgen.

Zoekresultaten en gevonden worden

Om online beter vindbaar te worden zijn meer factoren van belang. Start je met bloggen zorg dan in ieder geval dat je zoekwoorden of zinnen gebruikt in je blog. Welke dat precies zijn? Vraag het je klanten, of bekijk je analytics. Zorg dan wel voor een zoekfunctie op je website en zet “Site Search” aan in Google analytics. Voor een aantal groepen ondernemers geld dat er erg veel concurrentie is en zou ik meer focussen op zichtbaarheid. Dus veel aanwezig zijn door middel van updates, reageren op berichten, reageren op reacties. Online vragen stellen, vragen uurtje etc.

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

7 eenvoudige manieren om je website meer zichtbaar te maken in de Google zoekresultaten

Een kleine checklist met manieren om zelf je vindbaarheid aan te passen.

bekijken

Maak jezelf vindbaarder door SEO, zoekmachineoptimalisatie

Maak jezelf vindbaarder door SEO, zoekmachineoptimalisatie

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina’s optimaliseren voor Google.

Je wilt graag dat je website gevonden worden zodra iemand zoekt in Google. Het liefst bovenaan in de zoekresultaten. Om dit mogelijk te maken moet je je webpagina’s optimaliseren voor Google.

bekijken

Ik word niet gevonden in Google

Ik word niet gevonden in Google

Heb je het idee dat je WordPress website niet goed gevonden word in Google? Dit kan verschillende redenen hebben. 

bekijken

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb ik Google Analytics nodig?

Heb je ook een Google Analytics account laten koppelen aan je website en nieuwsbrief maar doe je er niks mee? Met een aantal simpele instellingen kan je al heel gericht meten wat er op je website gebeurd. Een bron van informatie om je website te kunnen verbeteren.

bekijken

SEO, wat kan en moet ik zelf doen?

SEO, wat kan en moet ik zelf doen?

Wat kan je zelf doen na oplevering? Ga en blijf bloggen. Waardevolle content is echt de nummer 1 als het gaat om hoog scoren in Google. 

bekijken

SEO – zoekmachine optimalisatie

SEO – zoekmachine optimalisatie

Je wil graag gevonden worden en het liefst bovenin de zoekmachine resultaten van Google staan. Dat willen we graag allemaal. Om dit mogelijk te maken moet je website geoptimaliseerd worden voor de Google zoekmachine. Wat houd dat in? De zoekmachine is een soort robot die continue het internet afstruint, op zoek naar nieuwe pagina’s. Deze worden gelezen (geïndexeerd) en opgeslagen. Je pagina’s optimaliseren houd in dat Google de zoektermen gaat vinden waar jouw potentiële klanten op zoeken. Een pagina die “welkom” als titel heeft is fout nummer 1.

bekijken

Beter vindbaar in Google met de Yoast SEO plugin

Beter vindbaar in Google met de Yoast SEO plugin

YOAST SEO plugin Met YOAST SEO plugin kan je een zoekterm invoeren, vervolgens meet de plugin hoe goed je de zoekterm hebt verwerkt in je pagina. Als je het goed doet dan gaat het stoplicht op groen. Uiteraard moet je wel zoektermen gebruiken die uit een zoekwoorden onderzoek naar voren zijn gekomen. Het op groen zetten is geen doel op zich, maar kan idd wel leuk zijn ?

bekijken

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster