Hoe kom je aan onderwerpen voor je blog

Wil je online beter vindbaar en zichtbaarder worden dan zal je waardevolle content moeten gaan delen. Maar waar schrijf je dan over en wie zit daar nu op te wachten?

Voor veel ondernemers is het schrijven van een blog een crime. Als schrijven helemaal niet je ding is, besteed het dan uit of kies een andere strategie om meer opdrachten te krijgen.

Maar, heb je er wel lol in of wil je er mee starten of het weer oppakken, lees dan verder. Ik zie dat veel ondernemers veel te bieden hebben maar dit niet online delen. Een gemiste kans als het gaat om meer werk genereren door middel van online marketing.

Waar moet ik over schrijven?

Begin met het schrijven van een persona. Een fictief persoon die alle kenmerken vertoond van jouw ideale klant. Welke vragen heeft deze persoon, welke problemen, waar loopt ze tegen aan?

Binnenkort schrijf ik een wat uitgebreider blog over het maken van een persona. Als je Googled vindt je ook veel voorbeelden.

De vragen die jouw klant heeft zou jij kort door de bocht genomen moeten beantwoorden op jouw website en/of in jouw blog. Maak eens een lijst met vragen waar jouw klanten mee komen. Nog beter, nodig 5 klanten uit voor een 1-op-1 gesprek en vraag hun wat ze van jouw verwachten, waar jij ze mee kan helpen.

Deze sessie was op 13 maart , maar ik organiseer maandelijks een samen-doe-sessie. Bekijk het overzicht >>

Drempelvrees?

Het kan ook zijn dat je denkt dat niemand op jouw blog zit te wachten. Of dat je het te opdringerig vindt. Maar niks is minder waar. Het is spannend en mensen zullen een mening hebben over je blog. Maar laat dat je alsjeblieft niet tegenhouden. Iedereen heeft een keuze om het te lezen of niet. Men zoekt naar antwoorden op hun vragen, en ze dan bij jou uitkomen, hoe mooi is dat! Ze worden niet gepusht, ze kiezen zelf. Het zelfde geld voor updates op social media of een abonnement op je nieuwsbrief. Het is een eigen keuze om je te volgen of een bericht te liken. Het online gedrag van je (mogelijke) klant bepaalt wat ze voorgeschoteld krijgen op de tijdlijn. Als ze zoeken op een bepaald woord, zin, product of dienst dan zullen ze daar op andere kanalen ook meer van te zien krijgen.

Zoekresultaten en gevonden worden

Om online beter vindbaar te worden zijn meer factoren van belang. Start je met bloggen zorg dan in ieder geval dat je zoekwoorden of zinnen gebruikt in je blog. Welke dat precies zijn? Vraag het je klanten, of bekijk je analytics. Zorg dan wel voor een zoekfunctie op je website en zet “Site Search” aan in Google analytics. Voor een aantal groepen ondernemers geld dat er erg veel concurrentie is en zou ik meer focussen op zichtbaarheid. Dus veel aanwezig zijn door middel van updates, reageren op berichten, reageren op reacties. Online vragen stellen, vragen uurtje etc.

Contactgegevens

Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3 8021 WB Zwolle

Alle (cookie)scripts worden geblokkeerd totdat je klikt op accepteren. meer info

Onderaan in de footer vind je een link naar mijn privacy- en cookiebeleid. Hieronder een korte samenvatting:

Alle gegevens die worden verzameld via Google Analytics zijn anoniem. Ik hoef hier geen toestemming voor te vragen, maar het is wel fijn om te weten dat ik dit gebruik.
Maak je gebruik van formulieren of de reactiemogelijkheid op deze website. Dan maak je automatisch de keuze voor het plaatsen van cookies. Het is niet mogelijk deze opties te gebruiken zonder het plaatsen van cookies. Uiteraard bewaar ik je mail of aanvraag niet langer dan nodig. Reacties en aanvragen via een formulier op worden opgeslagen op mijn website en in mijn Gmail.
Meld je je aan voor een MailChimp nieuwsbrief dan worden deze gegevens opgeslagen in mijn MailChimp account, totdat je jezelf weer afmeld.

Sluit venster