Tarieven en stappenplan

Strippenkaart

WordPress en MailChimp

Met een strippenkaart koop je van te voren (werk*)uren in. Je kan het gebruiken voor aanpassingen aan je website, losse vragen of advies. Ik reken minimaal een kwartier per keer.

5  uur      €  350 ,-     
10  uur    €  650,-     

Excl. 21% btw. Binnen 1 jaar opmaken, 1 jaar geldig na factuurdatum.

*ontwerp tarief is € 80,-

Stap 1 – Wie ben ik, en voor wie wil ik er zijn

Het hebben van een website, nieuwsbrief, social media account is een onderdeel van je online strategie. Maar hoe bepaal je nu zo’n strategie en hoe gebruik je deze? Dit is onze eerste stap

  1. Doelen stellen
  2. Voor wie doe ik het?
  3. Unique selling points (USP’s)
  4. Waar bevind zich jouw doelgroep
  5. Doel en online strategie te bepalen.

Meer hierover kan je lezen in deze blogs:

Je online strategie bepalen

Online marketing als onderdeel van je strategie

 

Strategiesessie

Alleen of met je team

In een sessie van drie uur gaan we een strategie bepalen?

Ik maak er een verslag van zodat je een mooi naslagwerk hebt die je bij je online marketing kan gebruiken. Je gaat naar huis met nieuwe ideeën en handvaten om zelf je wekelijkse online marketing acties te bepalen. Je krijgt een papieren weekplanner cadeau.

Stap 2 – Huisstijl ontwerp / Look & Feel

Vertrouwen wekken, herkenbaarheid

Een goed verzorgde huisstijl en een goede consitente uitvoering naar website, nieuwsbrief en social media zorgt voor vertrouwen in jouw en en je merk.

Grafisch Ontwerp

Laat je huisstijl bij voorkeur door een grafisch ontwerper of vormgever ontwerpen en ga niet zelf aan de slag. Ik kan je voorstellen aan een aantal collega’s mocht je nog iemand zoeken.

Uitwerking naar website en nieuwsbrief

In overleg met de ontwerper kan ik het vanuit het huisstijl handboek de vormgeving doortrekken naar de online uitingen. Ik ben zelf opgeleid als grafisch ontwerper maar ontwerp alleen nog voor online.

Voor het ontwerpen van een huisstijl en/of logo kan ik je doorverwijzen naar een van mijn collega grafisch ontwerpers.

Stap 3 – Content en functioneel ontwerp

Teksten

Ga bij het schrijven van je teksten uit dat elke pagina op je website een doel moet hebben. Dat bied een kader en maakt het voor je zelf makkelijker om de teksten te schrijven of te laten schrijven. Besteed je het schrijven uit dan is het goed om eerst de website structuur te bepalen.

Fotografie

Voor de website kan je het beste werken met je eigen foto’s omdat deze uniek zijn en het beste aansluiten bij jouw huisstijl. We kunnen samen een briefing schrijven voor je fotograaf of we bepalen samen welke stockfoto’s we gaan gebruiken.

Website structuur

De website structuur is voor mij een handvat op de layouts van de pagina’s te bepalen en te kunnen starten met het ontwerp. Dit onderdeel kunnen wij samen doen of doe je samen met je grafisch ontwerper. Deze stuurt mij dit dan toe als onderdeel van het huistijl handboek of stylesheet.

Voor teksten en fotografie kan ik je doorverwijzen naar een van mijn samenwerkingspartners. Graag help ik je op weg met de website structuur. Neem je een strategiesessie af dan is het daarna makkelijker om ook een goede structuur voor je website te verzinnen.

Stap 4 – Ontwerp website start

Vanaf het moment dat de website structuur duidelijk is kan van start.

Bij voorkeur werk ik direct online in jouw WordPress omgeving. Deze zetten in onderhoudsmodus zodat alleen ingelogde personen kunnen meekijken.

In de omgeving is er ruimte om uit te proberen en mag er iets fout gaan. Je krijgt de tijd om bekend te worden met het systeem. Zodra het ontwerp akkoord is en de content geplaatst gaan we over naar live gang.

Uitleg Yootheme pagebuilder en Gutenberg editor

Zodra de teksten (en de foto’s) er zijn zal ik je uitleggen hoe WordPress werkt, alsmede de pagebuilder voor de pagina’s en de nieuwe Gutenberg editor voor het bloggen. Je kan vanaf dit moment zelf je teksten gaan plaatsen en aanpassen. ook leg ik je uit hoe je zelf foto’s en headers kan plaatsen en hoe je ze kan aanpassen.

Technische Instellingen

Ik stel WordPress helemaal voor je in en zorg dat o.a. logo, favicon, touch-icons en blog instellingen goed worden ingesteld. Als er extra functionaliteiten nodig zijn zoals een formulier, deelknoppen, koppeling met Google Search Console en Mailchimp.

SEO en vindbaarheid

Indien gewenst kan ik je adviseren over zoekmachine optimalisatie en uitleggen wat je kan doen om beter vindbaar te worden

Huisstijl

Vanuit de huisstijl bepaal ik een vormgeving voor de pagina’s en de onderdelen (header, zijkolom, teaders, call-to-action etc) daarbinnen. Het kleurenschema, huisstijl-elementen en fonts worden in deze stap ook doorgevoerd.

Stap 5 – zichtbaarheid

We gaan nadenken over jouw zichtbaarheid. Je kan gaan werken met:

  • e-Mailmarketing
  • SEO en bloggen
  • Sociale media strategie
  • Offline netwerken
  • Ambassadeurs

Stap 6 – Live gang website

Het blijft altijd spannend en je hebt er lang naar toe gewerkt maar nu is het zover! We gaan de puntjes op de i zetten en de website live zetten.

Social media afbeeldingen

Vergeet niet dat belangrijk is om je huisstijl op alle kanalen door te voeren. Ik kan (of help je daarbij) de verschillende headers maken, die je vervolgens kan plaatsen op Twitter, Facebook en LinkedIn. 

Blijf updaten

Vergeet niet je website up-to-date te houden.

Stap 7 – Keep up to good work

Wil jij via je website klanten verkrijgen dan zit er niks anders op om met marketing aan de slag te gaan. Kies een strategie uit stap 6 en stick to it. Wees consistent en plaats alles vanuit je (Personal) Brand.

Bedenk goed dat je er ook lol in moet hebben, je moet er enthousiast door worden. Loop je hier nu totaal leeg op dat is het zaak om bepaalde acties en werk uit te besteden.

Heb je wel de ideeën maar lukt de uitvoer niet? Boek een samen-doe-sessie of een 1-op-1. Ik heb zoveel kennis die ik met je kan delen!

Stap 8 – Data gedreven marketing

Meten is weten

Wil je keuzes maken voor je website en marketing? Dan doe je dat bij voorkeur op basis van data.

  • Installeer Yoast SEO
  • Koppel Google Search Console
  • Koppel GA4 of een ander meetinstrument
  • Doe aan follow up, gebruik e-mailmarketing
  • Gebruik formulieren
  • Stel conversie doelen in GA4

Check minimaal elk kwartaal hoe je er voor staat

  • Welke pagina’s en diensten doen het goed
  • Wat blijft achter, waarom verkoopt iets niet
  • Wat is de demografie van mijn bezoekers, is dit mijn doelgroep?

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44 8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor
Ik heb momenteel een flexplek bij verschillende verzamelgebouwen.

Btw-ID NL001413297B10
KVK 53368959

Let op: alle genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% btw

Contactgegevens

Fotografie

De meeste foto's zijn gemaakt door Marieke Vogelzang van Time to shine. Beelden zijn eigendom van Marieke en mogen niet gebruikt worden zonder toestemming.

Overige foto's komen van Unsplash of zijn in eigen beheer gemaakt met toestemming van mijn klanten.