Ik ben Sandra Gortemaker en met mijn bedrijf help ik vrouwelijke ondernemers met hun website en nieuwsbrief. Daarnaast geef ik ook online marketing advies.

Méér dan websites

Méér dan websites, wat bedoel je daarmee?

Méér omdat het niet alleen gaat om de website die ik voor jou maak, maar het gaat verder. Je website is het startpunt van je online avontuur. Ik maak een professioneel ontwerp, geef tips om je vindbaarheid te verbeteren en ik help je bij de uitvoering van je online marketing.

Kernwoorden:

Samenwerken, Eerlijkheid, Kwaliteit, Authentiek


Mijn visie en werkwijze

Als je bij mij een website laat maken dan wordt je vaak ook zelf aan het werk gezet. Waarom? Omdat ik wil dat je van je website gaat houden, dat je er trots op bent, je weet hoe je hem kan aanpassen. Maar vooral omdat ik wil dat het jouw website gaat worden en niet die van mij. Ik geloof dat het live zetten van je website het startshot is voor een online avontuur. Hoe wordt ik zichtbaar in de zoekresultaten en op de social media kanalen. Hoe kan ik leads krijgen via mijn website en zorgen dat deze personen ook klant worden. (conversie).

Ik denk graag mee! Hoe gaat je nieuwe website of nieuwsbrief het meeste rendement opbrengen? Heb je gedacht aan SEO, wie is je doelgroep, passen die illustraties of foto’s wel bij jou? Kan ik je misschien aan iemand koppelen om eens te sparren?

Ik werk al meer dan tien jaar (sinds 2005) als webdesigner en deel graag mijn kennis en ervaringen.

Mijn kracht zit hem in het feit dat ik ben opgeleid als grafisch ontwerper. Design is belangrijk en werk je met een eigen ontwerper dan heb ik niet veel nodig om ontwerp over te zetten naar een website en nieuwsbrief die past bij jouw look&feel!

Online marketing

kan niet zonder strategie

Mijn diensten vallen onder de noemer online marketing. Het maken van een succesvolle website of nieuwbrief kan niet zonder duidelijk doel voor ogen. Vanuit het doel zetten we samen een online marketing strategie op die de basis is voor alle volgende stappen.


Mijn CV

2013 - tot heden - Studio Sandra Gortemaker

2011-2013  - Yourhosting - afdeling webdesign

2008-2011 - Evangelische Omroep - webdesigner

2007-2008 - JOUW!

2005-2012 - Gortemaker Grafisch Ontwerp

2001-2005 - ArtEZ - Kampen/Zwolle - Grafisch ontwerpen

2000-2001 - Univé - Marketing/Communicatie afdeling

1995-2000 - Docent Tekenen/Publiciteit


Voor wie?

Vrouwelijk ondernemers met passie voor hun vak!

Maart 2012

foto: Margreet Vloon

Samen werken aan jouw website

Bij de start maken we een afspraak over de werkverdeling. In negen van de tien keer komt het hier op neer.

Ik zet de website technisch in elkaar en geef je huiswerk mee:

  • wat is het doel van je webste
  • welke pagina's gaan er komen en met welk doel
  • welke foto's ga je gebruiken
  • lever je huisstijl aan (kleuren, logo, fonts)
  • wat wordt de menu-indeling
  • welke call-to-action gebruik je per pagina

Na de kennismaking en met bovenstaande materialen en input start ik met een eerste opzet. En daarna ga ik je uitleggen hoe de Pagebuilder werkt. Zodat je vanaf dat moment zelf je pagina's kan aanvullen en aanpassen. Tijdens de bouw, zodat je het met een gerust hart kan uitproberen er kan niks stuks gaan.

Ondertussen ga ik verder met de vormgeving en blijven we overleggen hoe we de content (afbeeldingen en tekst) het beste kunnen plaatsen. 

Ik werk op deze manier omdat het vaak zo lastig is om een goed beeld te krijgen van hoe je website er uit moet komen te zien. Zodra je zo'n eerste opzet ziet en weet wat er kan heb je een mooie basis om samen met mij je website op te bouwen. En je zit niet vast aan een ontwerp waar je akkoord op moet geven voor dat er gebouwd word.

Tijdens de verschillende sessies (op kantoor of via skype) kan ik je adviseren en helpen bij alles wat er nog verder bij komt kijken (SEO, fotografie, downloads, nieuwsbrieven, social media etc.) 

Uiteraard werkt deze methode alleen als je al heel goed weet waar je bedrijf voor staat, wie je doelgroep is en wat je boodschap is. Weet je dat nog niet dat raad ik aan eerst een strategiesessie te doen. 

Een mooi hulpmiddel is het Canvas Business Model.

Missie

Niks is mooier dan een ondernemer verder te kunnen helpen en te ondersteunen in waar zij goed in zijn.

 

 

Succesvol ondernemen

Ondernemers op de kaart zetten en zichtbaar te maken

Door ontwerp, bouw en online marketing advies

Hieronder volgen globaal de stappen die we tijdens ons project zullen nemen.

Hieronder lees je de verschillende stappen die we samen zullen maken

Kennismaking

Uiteraard wil je weten of het klikt en of ik voor jou de juiste persoon ben. En omgekeerd wil ik eerst weten voor wie ik een website of nieuwsbrief ga maken. Daarom hebben we altijd een kennismaking op kantoor of een gesprek via de skype/telefoon (als je wat verder weg woont). Zo beginnen we er allebei met een goed gevoel aan.

Doelen & wensen

Samen bepalen het doel van de website en/of de nieuwsbrief en de bijbehorende wensen qua functionaliteiten. Bijvoorbeeld een contactformulier, een aanmeldblok voor je nieuwsbrief, een header met call-to-action buttons etc.

Content

We spreken af wie de teksten en foto’s plaatst, wat jij zelf kan doen en wat je uitbesteed aan mij. Over het algemeen plaatst ik de eerste versie en voer je zelf latere revisies uit. Daarnaast bekijken we op pagina niveau wat je doel is met die pagina en welke call-to-action er aan moet hangen.

Planning

De start van de bouw loopt parallel met het vullen van de website. Reken op een doorloop tijd van 1-2 maanden. Maar binnen 3 weken online zou ook kunnen. In de praktijk laten teksten en foto’s toch iets langer op zich wachten dan gepland. En daarnaast is het vaak moeilijk om je van te voren een goed beeld te vormen van de website en heb je de tijd nodig om er goed over na te denken. Als er eenmaal wat staat komen er vaak nieuwe ideeën en wensen. En daar is natuurlijk ruimte voor.

Ontwerp

Vanaf dag 1 kan je meekijken met de ontwikkeling van je website. Op deze manier kan ik je alle mogelijkheden laten zien. Zo bepalen we samen de layout en de uitstraling. Het kan wat veel zijn, maar ik wil dat je zelf ook goed nadenkt over je wensen en doelen.

1e overleg

Zodra de menustructuur staat, teksten en foto’s zijn geplaatst en het design er grofweg staat gaan we samen we website doornemen. Dit is het moment dat we de layout en het design vastleggen. Ik neem je mee in het beheer van je website zodat je weet waar je de content kan aanpassen en hoe je ook zelf de layout kan aanpassen. Dit is ook het moment dat er nog geschoven kan worden qua indeling/layout.

Zelf vullen en aanpassen

Bij het eerste overleg heb ik je uitleg gegeven over hoe jij zelf de website kan aanpassen. Mocht je nog teksten willen aanpassen of zijn in dit stadium pas klaar dan kan je ze zelf toevoegen. Zo leer je gelijk het onderhoudsysteem kennen en kan ik je helpen als er iets nog niet lukt.

Puntjes op i

Nadat het ontwerp is goedgekeurd worden de puntjes op de i gezet. Social media accounts gekoppeld, contactfomulier en koppeling met de nieuwsbrief kunnen worden gemaakt.

2e overleg en oplevering website

We nemen de hele website door en kijken wat er nog aangepast moet worden en zetten de deadline vast.
Zodra alles naar wens is en mijn werkzaamheden zijn afgerond gaan we over tot het stellen van een datum voor de livegang.

Livegang

Het kan ook zijn dat je zelf nog wat wil aanpassen nadat de website is opgeleverd, maar zodra het kan halen we de website uit onderhoudsmodus en staat ie dan eindelijk live! Spannend moment maar altijd een feestje waard 🙂

Contact

06 - 531 90 681
info@sandragortemaker.nl
Btw NL1047.02.217.B02
KVK 53368959

Post- en vestigingsadres

Timmermeesterslaan 44
8014 EM Zwolle

Bezoekadres / Kantoor

Esdoornstraat 3
8021 WB Zwolle